Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

Utredning, hva skjer etterpå?
 12:55 5.06.2008
Jaja, så kom tanta denne gangen også da.... Skikkelig deppa her, for var egentlig ganske sikker på at det hadde klaffet denne gangen!

Men, nå lurer jeg på: Jeg begynte med utredning i beg av desember, var faktisk "nygravid" uten at jeg visste det. Alle blodprøver osv var helt bra.
Hva skjer egentlig videre med utredning da?? Jeg kom jo ikke videre siden jeg allerede var gravid..
Får man hormoner, eller hva skjer?

Takk for svar!!!
Trampe73
Sv: Utredning, hva skjer etterpå?
 18:51 5.06.2008
Glemte å legge til at jeg jo hadde en SA i januar. Lurer nå på om det er noe vits å ta kontakt med legen igjen for å fortsette utredningen...
Trampe73
 21:43 6.06.2008
Hei Trampe! Så leit å høre om tanta.Vet hvordan d føles..man hadde jo denne gode følelsen...og så gikk d ikke.Føler med deg.

Skal prøve å fortelle litt om det vi måtte gjennom:

Etter å ha prøvd å bli gravide i 3/4 år tror j d var, spurte j om å bli utredet.Etter å ha gjennomgått Laproscopi,sjekk av kromosomer,en haug med blodprøver og sjekk av mannens svømmere (alt var bra m oss begge) fikk jeg Pergotime for å få et "puff" på eggene.Alt dette vår/sommer 2005...Uten resultter, dvs ingen baby... så vi tok 3 prøverør mellom sept 2005 og mars 2006 og d klaffet på siste :-) Tok 2 offentlige forsøk og et privat mellom de 2 offentlige.

Men siden dere har blitt gravide på egenhånd virker jo som om alt r ok?? Har du EL? D r lett og få Pergo av legen så du kan jo høre om du kan få det.J har hatt flere runder m Pergo.Enkle og dobble.Tålte hormonene bra.Kanskje dere skulle prøve dette før dere går videre?
Eller hva med AIH? Inseminasjon med mannens sæd.Da slipper du alle hormonene og sprøytene.Selv om d var verdt det til slutt...

Vi grubler på å prøve AIH neste gang...enten privat el off.

Dette var mye skriverier!Huff.Men håper du ble LITT klokere da :-)
Klem
Rose38
 13:24 12.06.2008
Takk Rose38!!! Det er godt med litt skriverier - særlig de som er kloke og informative!!!
Har tenkt å bruke el-tester denne gangen, så det skal jeg ut og kjøpe i morgen.... Har aldri brukt det før, så det skal bli spennende!
Men er rimelig sikker på at jeg har el - har i allefall veldige menssmerter omtrent på den tiden jeg har regnet ut at jeg har el! Så mye menssmerter at "babylaging" ikke frister i det hele tatt,om du skjønner hva jeg mener?!?! hehe

Tar kontakt med legen min igjen dersom det ikke funker neste gang heller!!!

Kle
Trampe73
 23:36 6.06.2008
hei Trampe 73, jeg synes egentlig din historie likner litt på min. Jeg fødte en datter for tre år siden. Allerede da ho var 10 mnd, hadde jeg en tidlig abort (dvs jeg hadde faktisk ikke testa positivt enda. Men jeg testa da jeg begynte å blø rart fordi noen sa til meg at jeg kunne ha vært gravid). Nå hadde vi prøvd i 7 måneder..... Og faktisk testa jeg positivt på onsdag.
Noe av det jeg føler hjalp meg, spesielt psykisk, var at jeg fikk henvisning til gynekologen jeg gikk til da jeg ble gravid med min første. Han tok en underlivsjekk bare for å se at alt var greit. Det var det. Jeg hadde egentlig time til han igjen i dag, for jeg ringte ham og sa at jeg var litt nervøs for de uregelmessige syklusene mine. Men den avbestilte jeg i går fordi da jeg er så heldig å ha blitt gravid. Kunne det være en ide, Trampe 73, dersom du da ikke allerede har blitt henvist? Det hjalp meg veldig å ha noen som kunne "bære" alt det faglige for meg; jeg visste at jeg kunne komme tilbake dersom det gikk litt lengre tid uten klaff. Og det fastlegen min sa til meg for et par år siden; "du er ennå ung (ja, hun sa det ,og det sugde jeg til meg:-)), og dersom dere sliter finnes det hjelp å få"

Jeg krysser fingrene for deg, Trampe 73!

joooosefine
 13:26 12.06.2008
GRATULERER SÅ MYE JOOOOSEFINE!!
Det er jo fantastiske nyheter :-)I

Og takk for svaret ditt! Mye å tenke på der ja....
SOm jeg skrev til Rose38 blir det el-testing denne mnd, og deretter tar jeg nok kontakt med legen min igjen...

Kos deg med magen din!!! Jeg "Knabber" litt babystøv av deg jeg ;-)

Klem
Trampe73
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------