Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva er forskjellen på PCO og PCOS?
 22:43 4.06.2008
Har man større sjans for å bli gravid når man har pco?

Anonym
Sv: Hva er forskjellen på PCO og PCOS?
 14:58 9.06.2008
Det er det samme, s står for syndrom vil jeg tro... Hvis jeg ikke tar helt feil...
Anonym
 20:06 9.06.2008
Vet ikke om sjansene for å bli gravid. Men pco er cyster på eggstokkene, mens pcos er cyster på eggstokkene PLUSS hormonforstyrrelser og/eller insulinresistens..
Du kan lese mer om det på de trådene det står infor om dette på denne siden ;)
har spire i magen min igjen!!
 09:13 27.06.2008
heisann..jeg har bare en kommentar på dette med pcos og pco. ovenfor sier man at pco er kun syster på eggstokkene, mens pcos er syster på eggstokkene pluss hormonforstyrrelser og/eller insulinresistens. jeg har nå holdt på med utredninger i forhold til at jeg har mistet menstruasjonen og økt behåring, uten at legene har funnet ut hva som er galt, de har trodd det har vært pcos, pga syster og hormonforstyrrelser. nå har jeg også fått påvist insulinresistens. jeg var hos legen min igjen for 2 dager siden og da menste han at mine plager kommer av en enzymdefekt i binyrene, noe som gjør at jeg produsere for mye testosteron, og av den grunn danner det seg syster på eggstokkene. videre sa han at jeg hadde PCO, ikke pcos. i forhold til det svaret som kommer ovenfor mener jeg det er feil, iforhold til at jeg har pco selvom jeg har hormonforstyrrelser og insulinresistens...
karo23
 19:21 7.07.2008
karo23: da vil jeg heller påstå at legen din tar feil. Er han allmennlege eller gynekolog? Allmennleger har som regel ikke så mye peiling på dette, ser du..
har spire i magen min igjen!!
 20:02 7.07.2008
Synes dere skal lese det innlegget jeg har dyttet opp. Veldig bra info om PCO/PCOS og forskjellen på disse:-)
Pysekatten
 09:47 8.07.2008
han er gynekolog på kvinneklinikken på riksen...
karo23
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------