Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Vaksinedebatten

Vaksinering er et omdiskutert tema, det er det ingen tvil om. Det er heller ingen tvil om at vaksiner i hovedsak redder liv rundt om på hele kloden vår og at vaksinasjonsprogrammer har utryddet feks kopper som sykdom. Av 1000 barn som ikke er vaksinerte og får meslinger, så vil ett av dem dø, også her til lands.
Så har man også situasjoner der vaksiner ikke har vært skikkelig utprøvd før man tar dem i bruk, og dette har blitt store tragedier. Feks Thalodomid barna som ble født på 70-tallet.
Før du fatter en beslutning om hvorvidt du skal la være å vaksinere barnet ditt, så ta en skikkelig diskusjon med helsesøster eller fastlegen din, alternativt våre barneleger som du kan treffe på nettprat på www.gullsmokken.com.
Slit debatten med helsa, men fatt ikke beslutningen din på bakgrunn av innleggene her.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Var om Autisme på Oprah i dag
20:00 4.06.2008
Og der trakk de bl.a frem MMR vaksinen.

Og jeg må si at jeg blir mer og mer trygg på vårt valg om å takke nei til MMR vaksinen....vi får heller ta det opp til vurdering dersom snuppa f.eks ikke har hatt Røde hunder innen hun kommer i puperteten...

Og som de sa: Det er rart at de tror 1 vaksine skal være trygg for alle...og jeg er også enig i at autisme nok kan ligge latent i noen barn for så å bli "aktivert" av stoffene i MMR vaksinen....
Samsyn og lille Camilla
Sv: Var om Autisme på Oprah i dag
19:35 7.06.2008
ja du tenger ikke tvile på at du har tatt rett valg!!!!.....godt dette begynner å komme opp litt mere igjen....har vært tørke noe år nå med tanke på vaksineopplysning......
gangster-hippie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)