Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Genrelt løs i magen - hva kan gjøres?
 09:47 4.06.2008
Jeg har en datter med generelt løs mage. Hun blir snart 3 år og det går ganske bra med bleieslutt, men problemet er den løse magen. Tør ikke gå uten bleie da hun bærsjer 2-4 ganger pr dag med bare "skval". Kommer så fort at hun ikke merker det en gang. Hun har vært løs i magen ganske lenge og jeg begynner å lure på om det kan være noe hun ikke tåler. Hva bør jeg kutte ut først av mat for å sjekke dette, eller bør jeg ta en sjekk hos legen? Drikker ikke så mye melk og det er heller ingen tenner på gang nå. Trenger noen råd og tips.
Anonym
Sv: Genrelt løs i magen - hva kan gjøres?
 21:51 8.06.2008
kutt ut melk fullstendig ( melk og yoghurt) noen dager, og se om bærsen hardner til (må heller ikke få melk i bhg). Vi har hatt det samme problemet lenge og etter vi kuttet ble hun bra. Kan være laktoseintoleranse.
Anonym
 21:14 19.06.2008
Sånn var min eldste jente også helt til vi begynte å gi henne Biola hver dag. Enten får hun en Biola yoghurt eller et glass med Biola drikke yoghurt. Hun bæsjet gjerne 3 ganger for dagen, en normal og de to siste ganske løs. Men har vært helt fin siden vi begynte med det. Nå er hun bare på do en gang for dagen.

Men jenta di kan jo ha noen form for allergi også, så jeg ville absolutt ha fått sjekket henne hos lege.

Lykke til.

Anonym
 12:05 30.06.2008
Min datter har også perioder hvor hun er løs i magen. Tok dette opp med lege på helsestasjonen for ett år siden (2-årskontroll). Hun mente da at i vårt tilfelle kunne dette være noe hun kalte Toddlers diare. Hun slo det opp og vi leste litt, og hoved-symtomet er løs mage uten noen andre "sykdomstegn" ved siden av. For hvis det er allergi/noe man ikke tåler/osv får man ofte vondt i magen/utslett eller andre ting ved siden av. Det å kutte ut matvarer og teste mot allergi mente hun burde gjøres sammen med lege. Jeg synes derfor du burde kontakte lege hvis det ikke går over, slik at legen og du kan vurdere hva det kan være/hva som kan hjelpe. Biola kan jo prøves likevel - det er godt for fordøyelsen. Men det fins altså en diagnose for små barn med løs mage som ellers er sunne og friske.
mamma til to tette
 11:43 4.07.2008
Vi har samme problem, men ser at det blir mye bedre når vi holder igjen litt på fiber. Vi velger derfor brød og frokostblandinger som ikke er alt for grove.
Nr 3 i magen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------