Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Lesbisk/homofil

Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvordan har dere blitt møtt av helsevesenet?
18:59 3.06.2008
Ved forrige graviditet ble min kone kjeppjagd ut av legekontoret da legen forstod at hun var lesbisk. Han sa at "fitter med horunger i magen ikke hadde krav på hans tid".
Ved dette svangerskapet har vi kun møtt positive og hyggelige mennesker - og det til tross for at vi både har vært hos lege/jordmor både i urbane- og "bøgda-strøk".
Hvordan har dere blitt møtt?
Anonym
Sv: Hvordan har dere blitt møtt av helsevesenet?
02:35 16.06.2008
Kjeppjagd ut av legekontoret??! Det kan vel ikke være tilfelle??! Jeg håper inderlig at dere tok dette videre til fylkeslegen, for dette høres ut som verdens mest uprofesjonelle lege. Fysjom....

Vi har stort sett bare positive erfaringer i møte med helsevesenet, med tanke på hvordan de har sett på oss mødre som to likestilte foreldre. Og i tiden før adopsjonen var i orden, så ble vi begge likestilt som foreldre uansett. Helt supert!

Har riktignok møtt en kommunelege som var unntaket, men det gikk på ren og skjær uvitenhet, og ikke på uvilje/motvilje. Så det fikk vi ordnet opp i.

Gratulerer med en liten til i magen, da! Moro!! =)

Anonym
19:10 17.06.2008
Dere anmeldte ham, håper jeg? Legen, altså? Sånn oppførsel er faktisk straffbar (eller i alle fall sanksjonerbar på noe vis), så vidt meg bekjent. Jeg hadde seriøst klikka. Avisoppslag, anmeldelse, hele pakka. For en total kødd, burde ikke jobbet med mennesker i det hele tatt.

Etter den obligatoriske sjekken (hos en totalt ubrukelig fastlege, på alle felt) var jeg personlig kun hos jordmor resten av svangerskapet, men jeg gadd ikke si noen ting til henne før etter at ungen var født, orket ikke forholde meg til masse ekstra blabla, når jeg syntes det var slitsomt nok å bare være gravid.

Tror de syntes det var litt rart på barsel, men de anstrengte seg i alle fall veldig for å være politisk korrekte og sånt, og alle som kom på vakt var informert "om oss" på forhånd osv. Barnelegen var OVERpositiv på en litt anstrengt måte, men jaja. Greit nok det, hadde vært verre andre veien.

På helsestasjonen tror jeg nok de syntes vi var noen raringer i begynnelsen, men nå går det stort sett helt fint. Merker jo på HS og diverse at de ikke vet helt åssen de skal forholde seg til det alltid, men de gjør i alle fall sitt beste.

Så alt i alt synes jeg det går ganske greit.
Moderate mugger
13:35 19.06.2008
He he, da vi var på helsestasjonen for første gang så klarte JM å lirke av seg en lang (og tydeligvis innøvd) remse om ting vi burde vite om. Denne remsen avsluttet hun med å spørre om vi var klar over at kona godt kunne bli gravid selv om hun ammet, og om vi hadde tenkt på prevensjon. Jeg burde ha svart at jeg fikk "hoppe av i svingen", men jeg ble bare sittende å le :o) JM ble ganske brydd da hun oppfattet sine egne ord og etter det er hun veldig bevisst på at vi er to mødre.
Deneb
20:18 23.06.2008
Har også bare hatt positive møter med leger og jordmor. De må liksom tenke seg om litt før de spør om ting for det avviker jo ofte fra standardspørsmålene.
He he, jordmoren vår begynte å spørre min kone om hun hadde noen arvelige sykdommer i familien :-) Både hun og vi lo godt da hun skjønte hun hadde dummet seg ut. Ikke så enkelt for de heller :-)
here
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)