Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
noen her med barn med litt mørkere hudfarge ...?
 01:30 3.06.2008
Min datter på tre år har ganske mørk far og hun er derfor litt gyllen i huden. Jeg skjønner at mennesker med mørk hud trenger mer sol for å få nok D-vitamin, ni ganger mer enn lyshudede nordmenn. Hittil har jeg smurt henne inn med mye solkrem, og er redd for at hun skal bli brent. Hvordan tenker dere, og hvor mye/ofte smører dere? skal man følge de vanlige anbefalingene man får her i norden, eller være litt mindre forsiktig?
Anonym
Sv: noen her med barn med litt mørkere hudfarge ...?
 18:49 3.06.2008
Min datter har også litt mørkere hudfarge enn helnorske unger, og jeg bruker ikke å smøre henne i det hele tatt (bortsett fra strand og basseng-dager.) Kan huske at hun ble lett rød i kinnene de første soldagene i fjor, men ellers har hun tålt sola godt. Her har jeg altså valgt å legge meg på en litt slakkere linje enn de vanlige norske anbefalingene, men det kommer like mye av at jeg ikke tror solkremen i seg selv er noe bra, og heller velger caps og lange ermer
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------