Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Røykedebatten

Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Klarer ikke å slutte, og er skikkelig depremert her:(
00:25 3.06.2008
Selvfølgelig føler jeg meg skikkelig ussel hver gang jeg tenner meg en røyk.. røyker ca 5 stk om dagen, men litt mere nå i helgen som vi var på ferie..
Min mann røyker også.. mindre enn jeg gjor før jeg ble gravid, men han røyker likevel..
Og jeg klarer ikke å slutte! Sliter så ekstremt mye, og i tillegg skal jeg få kjeft av min mann HVER gang jeg skal uttenfor.. Vet jo selv at det ikke er bra i det hele tatt, men han vil ikke skjønne at det hjelper enda mindre når han kjefter og smeller..

Jeg har sagt at om jeg skal slutte må han slutte med meg.. Men det vil han ikkje høre noe om siden det ikke er han som bærer barnet.. Fader, jeg blir så lei meg!:(
Nå får jeg driten hele tiden, han er bare sur og sint, jeg oppgitt og lei meg og vet ikke verken frem eller tilbake:(

Hva skal jeg gjøre? Andre som er i lik situasjon?
Hvis jeg ikke klarer å slutte må jeg jo bli smug røyker igjen, slik som sist jeg var gravid, og det orker jeg ikke igjen! Tærer slik på meg:(

Kunne likevel aldri tenkt meg å røyke offentlig, det blir jo i skjul.. Men vil ikke måtte gjemme meg for min egen mann.. Det syns jeg er utrolig tungt!:(
Uff.. Bare lyst å legge meg ned å grine.. Denne hersens røyken!!:(
Anonym
Sv: Klarer ikke å slutte, og er skikkelig depremert her:(
14:48 3.06.2008
fy fader for en drittmann!!! han burde slutte sammen med deg, det er vanskelig å slutte å røyke, hvertfall når man må kysse og lukte på en som har røyka.
hemmeliggravid
11:51 10.06.2008
Ja, helt enig, syns det er forferdelig tungt!
Nå sluttet jeg liksom på mandag, men røyker enda litt i smug.. Når jeg er helt alene, gjemmer meg bort.. Kunne likevel ikke tenkt meg å røyke forran andre når jeg blir stor og det bli offesielt at jeg er gravid, men å måtte gjemme meg for min egen mann er det tyngste:( Håper virkelig jeg kan klare å slutte, hadde aldri trodd det skulle bli så vanskelig!:(
Føler meg ussel:(

Takk for svar!
HI
Anonym
23:35 10.06.2008
hei hei deg:)
Kjennte meg veldig igjen i det du skriver om at det er umulig å slutte..dreiv på slik eg og..men no har eg klart det:) eg greidde det egentlig berre fordi eg satte meg ned å leste all denne skremmselspropagandaen og ka som skjer eller kan skje me babyen. So tenkte eg meg godt om, og tenkte over kor høgt eg elsker prinsen i magen min og vil den kun det beste. Og vist det at eg ikkje suger i meg den røyken hjelper han so vart det plutselig ikkje noko problem lenger. Og det å legge seg om kvelden og vite at i dag ha eg ikkje røyka på babyen min er FANTASTISK!!!! og føles enno bedre enn dei trekka me røyk eg tar kvar dag...
Det er faktisk berre å legge den fra seg so kvar gang du får suuuuge etter røyk går du inn på å leser om farene me røyken og skadene babyen kan få...
Veit ikkje om dette hjelpe deg, men hjalp vertfall meg og eg trudde aldri eg skule greie å slutte:)
(men kommer til å begynne igjen når babyen er ute, hihi)savner den alt faktisk...kall meg dum, men det er sannheten:)

klem fra meg og lykke til, dette greier du:):)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)