Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

tips til ting man bør ha med på lang flyreise (med mellomlanding)? 4 mnd
19:29 31.05.2008
Vi reiser til USA via London når babyen er 4 mnd.Vi har bestil "cot" slik at hun får ligge for å sove, men er det andre ting det kan være smart å ha med? (3 timer på Heathrow) Andre smarte reisetips? Gruer meg fælt til reisen!!
kitty08
Sv: tips til ting man bør ha med på lang flyreise (med mellomlanding)? 4 mnd
17:21 1.06.2008
Bæresele/sjal eller lignende er nok kjekt å ha under mellomlandingen.
Anonym
20:41 1.06.2008
Reisen går nok fint!:) Reiste første gang da vår var 7mnd, han hadde da bæresele ved mellomlandingen. 3 timer på Heathrow er ikke mye! Skal dere bytte terminal? Har stått i milelang sikkerhetssjekk på Heathrow ved bytte av terminal, så hvis du ser noen (spesielt litt eldre) tjenestemenn så spør om du kan få gå foran i køen fordi du må stelle babyen;) Sparte oss for en times ventetid;) Reis med sko som ikke har knytting, skal du til og fra usa må skoene av mens du holder babyen.

Noen flyselskaper til usa krever at du får utstedt nytt boardingpass på heathrow, og det tar endel tid. Det kan også være avstander ut til gaten på opptil 15min tror jeg det var. Trenger du kokt vann får du det i en kafe.

Jeg brukte mye tid på å pakke håndbagasjen. Hadde 2 kolli, en stellebag med ting og nok bleier! til reisen. Gjerne et skift mer enn du tror, vårt griset seg ut fra topp til tå nesten:p og måtte reise videre med litt ymse klær. Har også med en liten koffert som håndbagasjemed litt nødvendighetsartikler til første dagen der. Reiser du med British airways kan du nemlig gå ut fra at bagasjen blir forsinket (nærmest garantert....).

Jeg pleier ellers å ha med bleier hjemmefra, min fikk voldsomt utslett av pampers og huggies som er de store merkene der. Fant frem til baby basics (på albertson og sikkert cvs, savon etc), eller seventh generation chlorine free (babies r us), de var uten parfyme og tilsetningsstoffer. Har også med babyline olje herfra.

Ellers er det bare å pakke kredittkortet, og ta turen til babies r us etc, enorme shoppingmuligheter:)

Beklager ble litt langt men jeg levde meg liksom inn i turen igjen;) God tur!
Anonym
20:43 1.06.2008
Anonym 20:41 igjen;)

Pleier altså ikke ha med bleier til hele turen, men til noen dager til jeg får kjøpt de baby basic'sene:) Så at det kunne misforståes, en koffert full av bleier liksom.

Pleier også å ha med paracet til baby, termometer, øye- og nesedråper.
Anonym
09:33 2.06.2008
Å ta med seg en hel (eller halv) koffert med bleier er faktisk ikke så dumt som det høres. Vi har også hatt med ungene til USA/Canada et par ganger, og våre har reagert veldig på de parfymerte bleiene de selger der borte. Med en dollarkurs på ca. 5 og det vareutvalget de har der borte, kommer dere til å handle mye. Og da er det jo helt genialt at du får plass etter hvert som du bruker opp bleiene du har med.
Far til tre
19:53 2.06.2008
Tusen takk for svar!! (kjempefint med langt innlegg anonym ;-)). Vi drar med BA, ja - og sist vi dro til NYC så var vi uten baggasje i to dager ... det hadde jeg glemt (da gjalt det å overleve turen i 12. graviditetsuke med superkvalme - gikk faktisk det også ;-)).
Tar gjerne imot flere tips om noen har noen.
tisstasstuss
19:54 2.06.2008
forresten har byttet nic ;-)
tisstasstuss
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------