Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
hvor mange er det som røyker fast her inne??
20:34 29.05.2008
egg har dårlig samvittighet konstant, men eg berre greier ikkje å slutte...føler meg alerede som ei dårlig mor...uff..stakkar den lille..
er 20 veker på vei no..
Anonym
Sv: hvor mange er det som røyker fast her inne??
07:50 2.06.2008
jeg røyker fast, er i uke 10. prøver å slutte. når typen drar på jobb om mårran legger han 4 røyk til meg, når han kommer hjem får jeg 1 etter middag, så får jeg ikke noe mer. etterhvert skal jeg trappe enda mer ned og forhåpentlig klare å slutte. prøv å la noen andre passe røyken din, lettere å ikke røyke så mye når du vet at du må på butikken for å få tak i mer viss du røyker opp alt før du får mer..
Hei. Vet hvordan du har det. Jeg er 20 uker på vei og røyker 15-20 sigaretter daglig. Har prøvd å slutte flere ganger, men klarer det ikke dessverre..
Røyka 20 om dagen i mine 2 andre svangerskap også, fikk sunne friske store jenter (er nå 12 og 18 år), så håper virkelig det går like bra denne gangen også.
Til alle dere kjeftesmeller: Prøv å slutte med noe dere har gjort daglig i 23 år og se hvor lett det er..! Knurr!!
Anonym
Sv: hvor mange er det som røyker fast her inne??
11:59 5.09.2008
letta:) trodde jeg var den eneste som ikke greide og slutte:( føler jeg har prøvd alt. og er nå 21 uker på veg og vil virkelig slutte å røyke, men lettere sagt enn gjort.føler det på akkurat samme måte som deg. men prøver hver eneste dag. jeg er stor røyker så har kutta ned fra ca 30-40 røyk om dagen til max 10-15.. er ikke bra nok men en start om ikke annet. målet er å være røyk fri til den lille kommer, er verre å amme mens man røyker enn når man går gravid. selv om det ikke er en unskyldning.
neste steg på prøve listen er hypnose .. har hørt at det har hjulpet noen så skader ikke å prøve:)
Nå følte eg meg bedre... Er nede i 2-3 til dagen nå. Er bare i uke 7. Kvalm konstant så jeg må slutte nå mens eg spyr!! Sist svangerskap røykte jeg mellom 10 og 15. Fikk en sunn og frisk liten gutt som ikke feiler noenting. (5 år nå). Men tenker det trenger ikke gå like bra denne gangen og vet det beste er 0 røyk så jeg skal klare dette.
Dere andre er vel ferdig med kvalmen så dere får ingen hjelp der.... Må slutte på ren vilje.. Dere får tenke på at jo mindre dere røyker jo bedre er det for barnet.
Dritt kastinga hjelper ikke... Der blir jeg bare irritert og tenker: det er min kropp og jeg som bestemmer. Har ett problem med å gjøre ting andre skal bestemme for meg. Jeg må ville det selv.
Har over 1.5 kartong med røyk i skapet, men jeg har sagt til mannen det er verre om han gjemmer de for meg. Da blir jeg mer røykesjuk enn om de ligger der. ( Han er bare selskapsrøyker og ikke fult så slave som meg)