Nå har jeg vært litt crazy og kjøpt Glucophage via nettet!
20:32 28.05.2008
Har fått så masse tips om om Metformin at nå har j gått til anskaffelse av dette.Tar gjerne imot erfaringer.
Rose38
Sv: Nå har jeg vært litt crazy og kjøpt Glucophage via nettet!
22:36 28.05.2008
Hmmm, hva er det?
Ikke så veldig dreven på dette jeg...
Bella¨^
23:39 29.05.2008
Ciao Bella! :-)
Du lurer på hva Metformin er.Det er egentlig en medisin for bl a de med PCO, men så har d vist seg at flere blir gravide med denne medisinen.Du kan søke på ordet på søkesiden oppe til venstre så får du opp en del info.
Ha en god natt
Rose38
09:14 29.05.2008
Nei men kjære deg da vennen... Du er verken overvektig eller har PCOS, hva får deg til å tro at du trenger Metformin?
Travle dager på jobb, men vi må få til et treff snart:-)
Klem
snøfilla
23:35 29.05.2008
Hei snuppa!Regner m at du har buzy dager ja!
Ja, Met r d mange som skriver om.Og som har blitt gravide med.Bl a en kollega.Hun ble gravid tvert.Og ikke hadde hun PCO eller noe.Har pratet m flere andre oxo.
I Norge må alle legemidler gjennom en blodsjekk før de slippes ut på markedet, i motsetning til våre naboland f eks.
Så d r ikke rart mye ikke går igjennom.Bl a naturmedisin også.
Jeg trener masse,røyker ikke,drikker ikke,tar jevnlige blodprøver...så satser på ikke dø av Met! ;-)
Håper vi sees snart :-)
Klem
Rose38
00:23 30.05.2008
Hvor kjøpte du det da? Og hvordan øker det fertiliteten?
Elisabeth'77
00:05 1.06.2008
Til Elisabeth77.Jeg fant dette på nettet:
Legemiddelet metformin som selges i Norge finnes som medikamentene Metformin og Glucophage, nedsetter kroppens behov for og derved produksjon av insulin. Medikamentet reduserer dessuten vekten litt. Metformin har i mange år vært benyttet i behandlingen av diabetes, og da særlig til overvektige pasienter. Man er etter hvert blitt klar over at middelet også kan være til nytte for kvinner med PCOS. Metformin er ett insulinregulerende medikament, som egentlig gies til diabetikere. Metformin skal senke insulinnivået i blodet, og holde sukkernivået nede hos pasienten. Nå har nyere forskning vist at metformin kan være til hjelp for PCOS pasienter, som lider av; overvekt, hårvekst og uregelmessige menstruasjoner. Årsaken til blødningsforstyrrelsene og barnløsheten ved PCO er manglende eggløsninger. Problemene har nær sammenheng med at blodets innhold av insulin er for høyt. Undersøkelser tyder på at det avtagende insulinnivået forårsaket av metformin bidrar til å senk eggstokkenes utskillelse av mannlige hormoner slik at fruktbarheten bedres og den uønskete hårveksten samt kvisene avtar. Kvinner som forsøker å bli gravide ser det ut til å spesiell nytte av forbehandling med metformin. Årsaken er at middelet øker sannsynligheten for effekt av medikamenter (Clomivid) som stimulerer eggløsningene. Den vanligste bivirkningene av metformin er forbigående ubehag i magen.
Rose38
11:56 1.06.2008
hva betalte du for dette ? Var inne på lillepille, men er redd for å bestille da jeg så det var fra usa ???
Vegaspia
21:17 1.06.2008
Det er ikke lurt å ta metformin uten å ha pcos/ problemer med blosukkeret.
Tro meg, bivirkninger er noe alle får, hos noen går de ikke vekk og det verste er at man faktisk kan dø av dem, man får problemer med altformye melkesyre i kroppen...
Mine bivirkninger brukte noen år på å forsvinne, selv omd e jo av og til er her fremdeles.
Kvalme, og diaree og plutselig tidvis mat intooleranse, alelrgi mot min egen svette (kløende hud) og hodepiner samt svimmelhet var mine bi virkninger.
Tenkd eg godt om før du bruker dette og begynnmed 500mg daglig og regn med at immodium blir en trofast venn
lindynatt
16:58 2.06.2008
Anbefaler på det sterkeste å kontakte lege, og ikke uten videre begynne å benytte legemidler kjøpt på internett. Det er en grunn til at man må ha resept fra lege for å få dette ut på apotek i norge. Hvor er det forresten legemiddelet er kjøpt? Det er dessverre mye av kopier rundt omkring i verden, og man har ingen kontroll på hvilke medisiner man får i posten. Er det produsert av seriøse legemiddelselskaper, eller er det produsert i en garasje i india?
Det er nok litt meningen å skremme med å skrive det jeg skriver, jobber selv innenfor legemiddelbransjen og vet en del om hva som er "der ute". Vær forsiktig, og skeptisk!!
Anonym
22:30 2.06.2008
Tror hun har spurt legen, men hun fikk ikke resept....
Anonym
07:49 3.06.2008
Ja, kontaktet legen men d virket som han ikke hadde så peiling.Fikk avslag.
Hadde mye trolig fått det om j hadde hatt en fast gynekolog.D vet j flere har fått.Uten PCO,osv.
J r selvfølgelig skeptisk selv til nettkjøp,men...
Rose38
22:23 3.06.2008
Hei vennen - hva sier Riksen om dette? Selv om du ikke har en fast gyn. så er de jo eksperter på infertilitet der oppe... Lykke til!
Klem
snøfilla
21:47 6.06.2008
Tusen takk for alle svar, jenter :-)
Snøfilla:du har rett...skal ta en tlf til Riksen om dette.Snakket forresten m de her forleden..Kanskje d blir en runde med AIH snart.
På'n igjen.Håper dere har d bra! Vet dere noe mer om ad. pros? :-)))))
Rose38
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem