Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Erfaring med baby og varme + amming og reisemage?
19:24 28.05.2008
Jeg lurer på å ta med baby på fem måneder til Side i Tyrkia i juli, men veit at det kan bli varmt og lurer på om noen har erfaring med om det blir mer stress med varmen enn det blir kos å være på ferie? En annen ting er om magebakterier går over i melka, jeg fullammer og har ganske sterk mage sjøl, og blir aldri sjuk på reiser, men kan jeg være trygg for baby når han bare får melk?
Puddingmama
Sv: Erfaring med baby og varme + amming og reisemage?
22:33 7.06.2008
Eg hadde ikkje våget, desverre..
Vi var i Alania ( 1 time ifrå Side) i sept 07 og da var eg 5 mnd gravid... og angret på at vi reiste til tyrkia pga bakteriene.. det var så masse eg ikkje kunne spise og jordmoren sa at eg ikkje burde reise... Men alt gikk selføgelig fint....
Men i juli mnd kan det bli opp til 50 gr... og det er utrolig varmt.. air condition inne ja, der han kan blitt lett forkjølt... og ute er det for varmt... det står jo mange plasser at du ikkje bør ha solkrem på baby pga då får ikkje huden puste osv... og du kan jo ikkje ha klær på han pga han skriker pga det er for varmt...
Alltid ha han i skyggen under parasol, men den er bare 70 % soltett..

eg vil seia at det bare er varmen som er et problem og ikkje noko anna... Nå har det vært ca 26 gr her i bergen i over 2 uker, og min baby liker og bare ligge i bleien, men eg synst det har vært vanskelig å gå tur osv, pga han (Sebastian snart 5 mnd) er klissevåt av svette, pga dete r jo så varmt.. og så skal jo ikkje baby ha trekk på seg osv...

Du har jo dei som bur i Tyrkia, med baby og uten air con osv.. så dei klarer jo seg fint...
Lykkelig*gravid*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------