Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som kan hjelpe meg å tolke opplysnigene på nav sine sider ?
20:12 27.05.2008
Vi har ei tulle på snart 7 mnd, permisjonen vår ender ca 1.oktober. Jeg har sagt opp jobben min siden jeg ikke det ikke er mulighet for å fortsette pga pendling og ugunstig arb.tid. Jeg kommer da til å melde meg som arb.ledig og jeg vet jeg har rett på dagpenger. Jeg har sluttet på pillen, vi vil prøve å få en liten en til. Gjerne så snart som mulig :)

Spørsmålet er jo selvfølgelig om penger :) Hva har vi rett på? Kopierer fra nav sine sider, noen som kan hjelpe meg å tolke? Stemmer det at dagpenger gir rett til foreldrepenger?

Foreldrepenger ved fødsel

Foreldrepenger skal sikre inntekt for foreldre i forbindelse med fødsel.
Hvem kan få foreldrepenger

Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til.

Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

* sykepenger
* foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
* svangerskapspenger
* dagpenger under arbeidsløshet
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)