Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Ved hvilken alder bør barnet klare å tørke seg ordentlig etter dobesøk? (bæsj)
13:53 26.05.2008

Har regelmessig en jente i hus som har veldig mye bæsj i trusene som blir lagt til vask.. Bare lurte på ved hvilken alder man kan forvente at dette gir seg.. (Ikke min datter, så jeg har bare vasket/kastet truser og holdt munn)
Lillegull<3
Sv: Ved hvilken alder bør barnet klare å tørke seg ordentlig etter dobesøk? (bæsj)
19:15 26.05.2008
Jeg vet ikke, men min jente på 5 år vil alltid ha hjelp, for å gjøre det skikkelig.

Hvor gammel er denne jenten?
Aprilgirl
Sv: Ved hvilken alder bør barnet klare å tørke seg ordentlig etter dobesøk? (bæsj)
20:28 26.05.2008
Hun er 7,5 år. Det er liksom ikke bare snakk om fartstriper heller.. Ganske mye bæsj. Har ikke bæsjet på seg altså, men tror det er snakk om et raskt tørk, og ferdig..
Lillegull<3
21:21 26.05.2008
Hm.... er det fordi hun har dårlig tid. Er det kanskje derfor hun slurver?

Jenta mi har nesten ikke tid til å gå på do, så ofte kommer det en skvett i trusen, og når hun skal bæsje så venter hun så lenge at den kommer med en gang hun har satt rompa på do.
April<3love
21:33 26.05.2008
Tror ikke hun har det travelt.. Kan gjerne være der kjempelenge og gre seg og ordne håret.. Virker liksom ikke stresset rundt dobesøk. Kommer rolig ut igjen etter en lang seanse forann speilet.. :-)
Lillegull<3
22:32 26.05.2008
Gutten vår har tørket seg selv fra han var 4-5 år. Men nå skal det sies at han, for å være litt detaljert, har fast avføring alltid, så det er nok ikke noe stor jobb å tørke seg :) Men han gjør det alltid selv, og er nøye.

Det er viktig at hun lærer seg dette ordentlig før hun begynner på skolen. Tren på det på en positiv måte, så går det bra :)
€ Vanilje €
14:13 27.05.2008
Takk for svar.. Har vel fått bekreftet det jeg trodde.. At hun burde kunne lære seg det ordentlig nå. Siden det ikke er min datter føler jeg det feil å begynne med det, men skal snakke med foreldrene jeg.

Hun har begynt på skolen.. Er nesten ferdig med første året nå.

Kan være mye dårlig mat hjemme også, for avføringen kan ikke ha vært spesielt fast tror jeg.. :-|
Lillegull<3
23:13 8.06.2008
Min tørket seg da selv da ho var 2 år ble liksom ikke helt perfekt så jeg tørket over etterpå. Da ho var 3 husker jeg ho tørket seg selv.
Anonym
23:12 26.06.2008
jeg tror det varierer veldig fra barn til barn,

min 6åring har nettopp begynt å tørke seg selv, men han har ofte løs mage, og har derfor ønsket litt hjelp, men min 3 åring vil gjøre det selv.
mammatilto++enimagen!!
19:48 2.07.2008
Jeg tenkte med min gutt at det var et mål at han greide dette helt alene til skolestart.
m@mm@ til 4
16:36 16.07.2008
Senest før skolestart er min mening, der kan de jo ikke få hjelp, de er store nok da.
Skrullemor
16:40 16.07.2008
Min treåring klarer det selv. Av og til vil han ha hjelp, men han klarer å tørke seg ordetlig selv.
3småkrapyl:)
18:53 16.07.2008
de bør klare det når de begynner på skolen iallfall.

Eldstegutten vår tørket seg selv fra han var 5 år, mens gutten på 4 år også ville være stor gutt, da broren gjorde det selv. Nå fikser de seg selv etter toalettbesøkene ;-)
MorTiltreHerligesmå&#9829;
21:31 16.07.2008
gutten min på 4,5 klarer ikke,men jenta mi på snart 7 har klart det i ett par års tid
mamma 990103
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)