Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ungene på samme rom - noen erfaringer?
10:12 26.05.2008
Vi har bare to soverom, og snart skal vi flytte lillebror inn til storesøster. Han blir da et halvt år. Hun ligger enn så lenge i sprinkelseng.

Blir kjempeglad hvis noen har erfaringer med dette...

Hvordan går leggingen?
Er det for tidlig å flytte storesøster i stor seng? (Hun er 19 mnd)
Vekker de hverandre ofte om natten?
Morcheeba
Sv: Ungene på samme rom - noen erfaringer?
10:28 26.05.2008
Jeg har mine små i samme rom fra fødselen,gutten er over to år og yngste datra er 11 md.Tørde ikke la dem være sammen om dagen,
uten å passe på,men om natta ingen forstyring til hverandre.

Anonym
22:06 26.05.2008
Storesøster her var 20 mnd når hun fikk seg juniorseng, da klarte hun uansett å klatre ut av sprinkelsengen. Overgangen gikk smertefritt og sover like godt som før!
Lillebror flyttet inn på rommet hennes når han var ca 10 mnd, da var storesøster nøyaktig 2 år. Jeg kan ikke huske at de har vekt hverandre jeg. Bruker å legge storesøster litt før lillebror, så hun bruker som regel å sove når han legger seg, eller er uansett så trøtt at det ikke er tid for noen krumspring!
Glede!
12:20 29.05.2008
Heisann !

Har 2 gutter med 13 mnd mellomrom, la de på samme rom når minstemann var 11 mnd, begge ligger i sprinkelseng med kortenden mot kvarandre. De sover heile natta begge to, men ved et par anledninger når lillebror var litt snufsete hylte han et par netter, storebror sov :-)

Vi legger de stort sett samtidig mellom 7 og halv 8, men av og til må lillebror legge seg tidligere for han er så trøtt, men det er ingen problem. Alt har blitt lettere, er de ikkje så trøtte på kvelden så sitter de å babler en times tid, de samme gjør de når de våkner om morran, så da får mor og far ligge å dra seg litt lenger :-)

Absolutt å anbefale !!!!!
2veldigtette
22:05 29.05.2008
Oj det høres ganske smertefritt ut... Lurer litt på en ting til, tror dere at det er best med to sprinkelsenger, eller skal storesøster få stor seng? Det hørtes jo ganske greit ut med de to sprinkelsengene da:)

Hvor lenge kan hun egentlig ligge i sprinkelseng? Hun ligger i nattpose så hun klarer ikke gå så langt uansett...
Morcheeba
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)