Over 35 år og prøver å bli gravid
Ka e det som skjer me kroppen min??? |
20:04 25.05.2008 |
|---|---|
Dette er 2. mnd som jeg er over tiden... nå 4 dager... ingen tegn til ikm. Hadde en sånn "festeblødning" forrige fredag... Nå gidde jeg bare ikke teste for jeg er ganske sikker på at mensen kommer... men om det går en uke over tia får jeg vel gjøre det... Er det overgangsalderen (selv om legene sider det er for tidlig siden jeg ikke har født barn) ?? nå har jeg jo en syklus på 33-34 dager... men den har jo alltid kommet på dag 28-29.... Jeg har ingen symtomer på graviditet utenat brystvortene er litt ømme... Jaja, det som skjer det skjer...jeg har jo ikke tru lengre på at jeg blir gravid på naturlig måte... Fint å høre om noen andre som har opplevd det samme... |
|
| Vegaspia | |
Sv: Ka e det som skjer me kroppen min??? |
09:00 26.05.2008 |
|---|---|
Jeg er ikek over 35 år, men jeg skriver her likevell. jeg blir veldig irritert når jeg hører leger si "det for tidlig". Det er ikke noe som heter det. det er ikke sikkert du er på vei inni overgangsalderen, men jeg har lsyt til å dele litt info med dg likevell. legene i norge kan for lite om det å komme for tidlig i overgangsalderen. Det er har seg slik at ett fåtall kvinner kommer tidlig i overgangsalderen SELV om det ikke har vert slik tidligere i familien. Jeg er ett eksempel på dette. men før jeg forteller dette, så er jeg ett EKSTREMT tilfelle. Jeg fikk som 18 åring vote at jeg var på vei inn i overgangsalderen, jeg er 22 år i dag. Den yngste personen jeg har klart å funnne både i Norge og Amerika, var 28 år da de fant ut av det. Altså , det kan skje hvem som helst og når som helst. Jeg vil råde dg til å få tatt blodprøve av østradiol og FSH verdiene dine. men som sagt, det trenger ikke være dette, kroppen er forunderlig. men dersom du er over 35 år vil jeg likevell anbefale dg å gjøre det |
|
| Tryne_17pp,2SA, 2.IVF? | |
12:33 26.05.2008 |
|---|---|
Hei, Vegaspia. Hører litt ut som meg, dette, jeg har også søkt noen trøstens ord her inne de siste månedene. Jeg begynte plutselig også å gå over tiden, og de siste månedene har jeg hatt syklus på rundt 35 dager. Har aldri vært sånn før, og har hatt noen småblødninger innemellom også. Har vært veldig frustrert, umulig å planlegge eller vite noe i tillegg til at man selvsagt blir bekymret for tingenes tilstand. Men nå har jeg begynt med akupunktur (Klinikk Fjeld i Oslo), skal dit for tredje gang i morgen. Og akupunktør Vibeke har stor tro på at hun skal får orden på dette, og at jeg etter hvert skal få en stabil syklus, hvis ikke jeg blir gravid med én gang, da. Jeg har også fått stor tro på dette, skal gå dit en gang i uka. Jeg har ikke vært hos lege, vil se litt åssen dette går, men jeg tar vel en tur etter hvert. Kanskje har du, som jeg antakelig har, en hormonell ubalanse av en eller annen sort. Det kan selvfølgelig være stress også, det snakker mange om (har sett mange innlegg her om det, og folk som får lange sykluser når de begynner å prøve skikkelig.) Men jeg anbefaler i hvert fall akupunktur, selv om jeg ikke vet hvor godt det virker på meg ennå. Hvor lenge har du prøvd? Og hvordan artet "festeblødningen" din seg? Det KAN jo hende du er gravid og, da..En skal jo aldri si aldri! |
|
| Tobarnsmamma neste år? | |
17:43 26.05.2008 |
|---|---|
heisann jenter, takker for svar. Dessverre kom ikm idag, men da på dag 33. Og klart jeg er enig i med det første innlegget. Min mor kom i Overgangsalderen da hun var 37, så alle har liksom sagt til meg at det vil jeg også...men jeg ser jo at det ikke er "arvelig". Jeg var hos legen idag pga luftveisinfeksjon så sa spurte jeg han kjapt om dette. Og han mente det var en "forvarsel" til overgangsalderen :( begynner i det små sa han... Tobarnsmanna neste år: jeg skal faktisk til en akupunktur onsdag kveld, jeg har prøvd det før og ble gravid. Nå er hun jeg gikk hos i svangerskapsperm så jeg har leita etter en ny som jeg kan gå hos. Måtte vente på time da han er veldig opptatt. Så da får jeg prøve en stund med det. Har virkelig tro på det, så jeg gleder meg. kjæresten min er ikke med hele veien, vi har jo fått dommen og 2 leger sier if er neste. det har vi ikke penger til så kjæresten min er så optimistisk at han sier dette greier vi på den naturlige måten... godt noen er positiv for det er ikke jeg.. Jeg har prøvd i snart 1.5 år med en sa ifjor, mista uke 8 i juli, så på denne tiden ifjor oppdaget jeg at jeg var gravid :O( Den lille blødningen jeg hadde var en liten dråpe friskt blod i utflod. Thats it, og det er 2 mnd på rad jeg har det. Har også utslag på el. vel, den som venter på noe godt sider de... |
|
| Vegaspia | |
08:30 27.05.2008 |
|---|---|
det er jo egentlig arvelig, men det betyr ikke at det alltid er det. for tidlig overgangsalder kan av ukjennte årsaker komme, det vet rett og slett ikke hvorfor. Akupunktur hjelper, prøv å finn en som har behandlet mange barnløse. det finnes forskjellige metoder å gjøre det på, så vær kritisk. de kan stabilisere sykluser ++++++ . Det hjalp meg |
|
| Tryne_17pp,2SA, 2.IVF? | |
11:35 28.05.2008 |
|---|---|
Hmm, på nyåret har jeg flere gang hatt en liten blødning en uke eller til og med to uker før mensen. Var ikke festeblødning, ser heller på det som et "forvarsel" før mens. Kanskje du har hatt noen liknende. Men det har blitt kortere og kortere mellom hver av mine mens, så jeg har nok et litt anderledes problem. Tror det er prøver man kan ta for å prøve å finne ut om man er på tur inn i overgangsalderen. Verdt å finne ut av slik at du hva du har å forholde deg til. Lykke til" |
|
| gammel røy | |