Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Kjenner jeg blir trist når jeg ser 4-åringer med smokk midt på dagen
 19:36 24.05.2008
Kom akkurat fra butikken, og der gikk en jente på minst 4 år rundt med smokk. Dette ser jeg stadig vekk, og nå må jeg bare riste det av meg.

Hvorfor gjør man dette? Er det av ren latskap? Barna får dårlig språk, skeiv tannstilling og venner seg til laster tidlig.

Har man ikke tid som forelder til å ta tak i dette?

Kjenner jeg blir så provosert på barnets vegne. Late foreldre!

Har selv en sønn på snart 2 år, som bare bruker smokk i sengen. På dagtid er det bare på flyreise og dersom han er syk. Håper å venne han av med smokken når han har med språk og forstår hvorfor han kan sove uten. Begynte med smokk pga stor sugebehov da han var liten. Ammet 10 timer i døgnet. Så da var jeg lat.
Anonym
Sv: Kjenner jeg blir trist når jeg ser 4-åringer med smokk midt på dagen
 00:07 25.05.2008
Ro deg ned a' hvordan vet du at hun var 4 år?

Kanskje en stor 2-3-åring som var syk eller noe da vet du.

Tannlegene anbefaler at man slutter når ungen er 3 år (eller før).
Mange unger ser mye større ut enn andre.

En gutt jeg kjenner ble f.eks. spurt om hvilken skole han skulle begynne på til høsten da de var ute for å kjøpe sekk til han.. Han var 2,5 år og skulle begynne i barnehagen, ikke på skolen. Men, han har alltid vært veldig stor og ser mye eldre ut enn han egentlig er.

Er en i familien også som så ut som han var 18 når han var 12.

Både jeg og min datter har vært motsatt. Vi har begge sett mye yngre ut enn vi er bestandig..

Nestegang får du spørre..

Men.. om du er så opptatt av dette bør du venne ungen din av med smokk nå, for når de blir eldre blir det vanskeligere.
Newton & Prinsessen på erten
 16:10 25.05.2008
Anbefaler deg å prøve å ikke la dette gå så sterkt inn på deg ... Hvordan andre foreldre takler diverse faser i sitt barns liv, som slike mer eller mindre uskyldige ting som bruk av smokk ... tenk heller på hvor heldig du er som har kontroll og energi og overskudd til å gjøre de riktige tingene på alle punkter, til enhver tid, i forhold til ditt eget barn.
JegMamma!
 03:05 4.06.2008
Synes dette er veldig stygt og dømmende av deg. Jeg har selv en gutt som fyller 4 i august. Han elsker smokk. Det er hans kos. Og ja såklart kunne jeg tatt en "nanny 911" og sagt at: Nei du nå er du så stor at det er på tide å slutte....

På tide med hva???Hvem bestemmer deT? Jeg brukte smokk om natta til jeg var 6 år og jeg har det helt fint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nei ikke døm foreldre, eller barn. .. Det er ikke enkelt. Som sagt, min fyller nå 4 og jeg skal prøve å få ham til kun om natten. Han har nå en smokk hver gang han blir lei seg/trøtt.......

Herregud... Du blir trist???

Kanskje du skal tenke mer på barna i burma enn barn i norge med skev tannstilling og dårlige vaner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lille månen
 08:00 8.06.2008
hei

Synes at det er helt greit hvis en 4-åring koser seg med smokk.
Jeg har en datter på snart 4 og hun elsker smokkenkosetiden sin. Vi har en avtale at hun kun få den i bilen og i senga om kvelden og det går helt fint. Jeg kommer ikke å stresser hun med å slutte. Jeg tror en fin dag kommer hun å slutte av seg selv...
Alexander290508
 10:58 12.06.2008
Jeg syntes dette bør bli foreldrene sin sak hvor lenge de vil at barna skal få bruke smokk...

Jeg har selv vært heldig med min sønn for han har aldri vært glad i smokk så når han var rundt 6 mnd ville han ikke ha den mer...

Men er tante til ei på snart 5 og hun koser seg enda med smokken men kun når hun er hjemme og på kveldene...
Mamma`en til godgutten
 06:10 15.06.2008
Mitt barn på tre år bruker smokk. Vi har vært gjennom mye grov vold i familien de siste årene. Nå sitter eks-kjæresten inne, saken er på tur opp i retten.

Barnet mitt spør ofte etter og vil ha smokken ved miste stress. Jeg regner med at barnet slutter med dette etterhvert som stresset med det vi går igjennom avtar. Jeg forstår ikke hvorfor vi skal jobbe med å få smokken vekk når den gir barnet mitt så mye i forhold til hva eventuelle farer med smokken gir. Jeg har ennå ikke hørt om en 5-8 åring med smokk, så dette forsvinner nok med tiden når barnet er selv klar for det.

Heldigvis tar jeg meg ikke nær av hva folk mener om smokken, det er faktisk mitt og barnet mitt minste problem.

Kopier gjerne dette innlegget til skravlesiden.
Anonym
 19:41 15.06.2008
Er enig i at smokk på 4-åringer ikke er det helt store...

Ser at mange blir provosert, men synspunktene er jo forskjellig, også her!

Ha en fin kveld:)
Lavendel og solksikke
 12:54 16.06.2008
Ja, du er helt sikkert en mye bedre mamma enn mammaen til ungen med smokk. Det du ville høre?

Høres ut som du bare har ett barn, og tror alle barn er prikk like. Det eller bedreviter, velg selv ;)
Anonym
 13:36 19.06.2008
Jeg er enig med deg jeg, da... og tømmer litt mer bensin på bålet her ;-) Ikke det at det er så utrolig nøye, eller at den som ønsker at barna sine ikke skal bruke smokk når de er 4 er så mye bedre foreldre, eller at det nødvendigvis handler om latskap eller uvitenhet å la barna fortsette med det. Men - det beste (synes jeg) er at de slutter med det i hvertfall ute blant folk. Synes noen andre noe annet og kan argumentere for det skal jeg gjerne høre på det, og har ikke problemer med å forstå at det er godt for småttingene å ha den "kosen" på kveldene. Men på dagtid ser det rart ut og er unødvendig for de fleste. Det er ihvertfall tydelig at det setter igang følelser hos oss og får oss til å føle oss som dårlige mammaer når det blir kommentert og kritisert.
maaaaaaaaammaaaaaaa!!!!!!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------