Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
søskenvogn
14:17 24.05.2008
Hvor stort er behovet for søskenvogn når det er ca 21 mnd mellom barna?
Vurderer om jeg skal kjøpe, trenger da tips på en god, lett og praktisk søskenvogn, avhengig av bag siden mini bare er litt over 1 mnd.
Dytter litt på denne siden jeg lurer veldig på det samme!! Det blir 20 mnd. mellom mine barn. Barna kommer til å sitte mot hver sin kjøreretning en stund, så det er viktig at vognen passer begge barna i denne sammenheng. Trenger tips;)
Jeg grublet fælt da det ble 22 mnd mellom mine..
Vi bor på landet der det er 60 km/t forbi her, ingen gangvei og de kjører langt over fartsgrensen. Så tanken på søskenvogn fristet veldig.
I tillegg kom lillesøster i oktober, så jeg slo raskt fra meg ståbrett og slike ting, siden det snart ble vinter.
Såg på mange dyre søskenvogner og P&T sto høyt lenge.
Men til slutt kjøpte vi en titanium baby vogn, til 1999,-
+ softbag til lillesøster.
Den har fungert helt supert til oss, er ikke så nøye om den er litt bred. Tenkte heller bedre sitte og liggekomfort til begge 2, fremfor smal vogn(type P&T)
Hadde jeg bodd i byen, hadde jeg nok godt for en litt smalere en kanskje, men den er superlett å trille med 2 barn oppi.
hadde emalljunga edge duo som singelvogn og den er mye mer tungvint med bare en liten baby oppi, enn 2 barn i søskenvogna..
Såg utrolig masse på teutonia sin søskenvogn, eneste som stoppet meg var prisen...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem