Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Reise fra 17 mnd gammelt barn i 2 uker...??
22:31 21.05.2008
Mannen min jobber i utlandet og pendler mellom Norge og jobbstedet. Vi har ett barn på 14 måneder. Vi planlegger en 2 ukers ferie sammen i nærheten av jobbstedet i sommer, og nå lurer vi fælt på om vi skal ta med gullungen eller la henne bli igjen hos besteforeldre..
På den tiden vil hun være 17 mnd. Hun kjenner besteforeldrene sine godt og har vært på alenebesøk hos dem mange ganger allerede, men da bare en helg. Jeg tror jo at 2 uker kommer til å føles veldig lenge, samtidig er vi litt bekymret for å ta henne med oss dit pga muligheter for sykdom, varme og lange bilturer- i tillegg til at det hadde vært deilig med litt tid sammen bare vi to siden han er så lite hjemme til vanlig.

Hva synes dere?
Anonym
Sv: Reise fra 17 mnd gammelt barn i 2 uker...??
17:27 24.05.2008
Jeg hadde ikke klart å reise fra barnet mitt så lenge, men det er meg da. Tror ikke jeg hadde klart å kose meg jeg da... Dersom hun var vant med å være borte i flere dager ville jeg kanskje vurdert en uke etterhvert, men syns to uker er veldig lenge når de er så små.
* en liten prinsesse *
23:01 25.05.2008
Hvis han er så lite hjemme til vanlig, er det ikke desto større grunn til å ha med barnet slik at far og sønn får tid sammen? Slik ville i hvert fall jeg tenkt, så får kjærestetid komme i annen rekke..

Når det er sagt, ville jeg aldri verden reist fra et så lite barn i to uker. Det er altfor lenge, og du burde absolutt lest basic tilknytningspsykologi...
Anonym
22:17 29.05.2008
Ville ikke ha vært borte fra snuppa mi i to hele uker. Skal være borte fra henne fire netter i sommer og tror jeg kommer til å synes det er lenge nok.

Jeg ville nok enten prøvd å ha en kortere ferie uten barn eller tatt med barnet. Hvis pappaen er lite hjemme, kan det jo være en god grunn til å ha to hele uker sammen på et hyggelig sted. Når man er 17 mnd er man jo stor nok til at det går greit å være på ferie i sol og varme og.

Anonym
14:33 6.06.2008
Hei,
Jeg ser ingen problemer med å reise alene. Har du så mye tid fra dere skulle det bare mangler at du ønsker å tå litt kjærlighets tid sammens så ikke forholdet går til dassen sånn si!! Jeg og samboer'n jobber begge to på sjøen og er borte 14dager fra sønnen vår om gangen, jeg fra når han var 7mnd og faren fra når han var født... tøft ja, men om du er innstilt for det så går det så bra, barnet for ingen skader fra det og det lyser så godt i ansikte dems når du kommer hjem.
At noen kunne aldri innbile seg det, griet nok. Men det er hver for seg og du får gjør det som du best føler for.
Kos deg
§oxx + Storm
11:05 13.06.2008
Dra alene og kos dere!
Sofie:o)
20:45 15.06.2008
Jeg hadde ikke klart å reise fra barnet mitt i to uker. en helg er nok for meg...
2julibarn
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)