For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hjelp! Min datter har fått angst/fobi mot å spise mat/svelge.....
18:39 21.05.2008
Er så bekymret, min datter på snart 4 år har plutselig fått det for seg at hun kan sette fast mat i halsen og kaste opp... dette er noe hun sier selv..Hun spiser nesten ingenting lenger, maks en youghurt om dagen.. hun er kjempesulten, men så fort hun får maten servert blir hun engstelig og går i fra bordet.. Hun har alltid vært en matglad jente og hatt en veldig fin vekt. I den siste tiden har hun gått ned 3 kg, og alle klærne blir for store... jeg har prøvd alt, servert henne akkurat det hun vil ha, små porsjoner osv.. men hun tar en bitteliten bit, tygger, finner papir og spytter ut... men derimot godis spiser hun, pastiller, is osv.. så jeg er ganske sikker på at det ikke er noe fysisk galt med henne. Hun har også før hatt perioder hvor hun har vært redd og engstelig for ting, f.eks. biler.. dette har gått over etter en periode, men nå er det maten.. har bestilt time til legen, så hun skal dit i neste uke. Men, det er så vondt å se at hun ikke spiser noe!! Er det noen som har opplevd ligningende? Hva gjorde dere? Råd mottas med takk!!
Mamman til ei jente og en gutt
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem