Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
tråd for billige middagstips
 16:05 21.05.2008
etter noen innlegg her om at noen bruker så veldig lite penger på mat i mnd kunne jeg gjerne tenke meg å starte en tråd der man kan legge inn oppskrifter på billige middager som er sunne og næringsrike. sikkert flere enn meg som vil ha nytte av slike tips. føler jeg står litt i stampe med de samme middagene her.
og da ville det jo være kjempefint hvis de ville bidra med mattips de som er så flinke og har lavt matbudsjett.
håper mange vil legge inn sine oppskrifter her.
Anonym
Sv: tråd for billige middagstips
 16:10 21.05.2008
fiskegrateng, koster 10 kr pakken, ha poteter,gr.saker og hvit saus til;)

kyllingfille (fra extra, kjøpes på prix eller andre copp butikker) koster 149 kr for 2 kg her kan du ha ris, poteter, potetstappe til og en kylling saus

lapskaus: kjøp lapskausblanding og ha pøser oppi

kyllingsnitzler fra rema 1000 eller coop; koster 20-25 kr for 4 stykk ha ris,poteter eller potetstappe til og gr.saker

Anonym
 16:13 21.05.2008
vedr lapskausblandingen. Bruker du vann eller enform for saus eller hva?

Fiskepinner
Fiskeboller
Anonym
 16:14 21.05.2008
bruker vann og gr buljong;)
Anonym
 16:13 21.05.2008
Fiskeboller
fiskepudding
laksefilet
pølse og potetstappe

masse middags mat på tilbud,så om du følger med på det kan du spare mye.
Anonym
 16:16 21.05.2008
Havregrynsgrøt laget på melk, gjerne med rosiner i.
Kjøttsuppe, masse grønnsaker og bruk gjerne kjøttdeig i. Lag mye og varm opp igjen.
Laks eller ørret, fåes kjøpt hel og frossen, med poteter og akurksalat til.
Pølse og potetstappe (billig men ikke så sunt)
Lapskaus
Fiskeboller
Fiskekaker
Sommerkoteletter
Anonym
 16:21 21.05.2008
brennende kjærlighet ( røkte pølser og mos)
firstprice fiskeboller med poteter, saus og raspede gulerøtter til.
pytt i panne ( hakker opp potetrester og kjøttbiter fra forrige middag)
MadKiss*Jente i magen*
 18:47 21.05.2008
dytter
Anonym
 20:20 21.05.2008
Magre kjøttpølser (10 kr på rema) med kålerabistappe, potet, smør og ketchup

Nakkekoteletter (34 kr kg på coop) med surkål

Kjøttdeig (av svin) med tomatsaus (hermetisk tomat, løk, paprika, mel, sukker og krydder) og spaghetti

Nudelsuppe med grønnsaker og kylling/svinefilet
oktobernurket
 20:40 21.05.2008

Bakt potet med rømme, noen baconbiter, og litt fersk mais ved siden

Frossen seifilet i blokk - kan lage mye forskjelling med den,
feks fiskegryte.

Risengrynsgrøt med fårepølse ved siden av

Ulike supper med grovbrød ved siden av
Griseknoen c; )
 20:45 21.05.2008
SUNN OG NÆRINGSRIK MAT!?!?! Bakt potet m/bacon. Pølser og potetstappe,pølser, pøler, fiskegrateng... Ikke veldig sundt og næringsrikt!
Anonym
 20:49 21.05.2008
20 kroners-tilbud på Mc-Donald og Burger king.. Går faktisk an å stappe i seg 5 stk burgere til 100-lappen:-) fyller hjørnetanna litt da på fetisene her inne:-)
Anonym
 20:53 21.05.2008
Frossen fisken til først price er faktisk veldig god. Prøvd både laksekoteletter og torskefileter.
Laksekoteletter m/ poteter og agurksalat + hollandaise saus (evt skippe)
Torskefilet på purreseng (fra vektklubb)
Anonym
 21:18 21.05.2008
kokt ris
stekte pølseterninger og sjampinjong (eller annet kjøtt)
kokt pose gr.bl med broccoli, paprika og mais.
alt blandes sammen til en slags pytt i panne.
Anonym
 21:34 21.05.2008
min erfaring når jeg handler på butikken er at den maten som er billig er utspedd med vann, hvetemel, annen stivelse etc... se feks billige fiskekaker eller fiskegrateng, hvor mye fisk er det egentlig i det?
skal man ha næringsrik mat må man kjøpe rent, og det er aldri billig.

men hjemmelagede kjøttkaker laget på kjøtteig kjøpt på kiwi blir ikke så verst i pris.
750g kjøttdeig til 39 kr. men den er jo seff spedd med vann og salt da. men ikke full av stivelse.
Anonym
 21:26 21.05.2008
Det er mye vegetarisk mat som er billig. Bønner, linser, kikkerter kan være veldig godt - og er definitivt sunnere en mye ferdig farsemat av kjøtt og fisk. Kanskje ikke festmat dette her, men til å bli mett av!

Lag gryterett av
1 løk, 1 boks knuste tomater, 1 boks brune bønner, salt, buljong, basilikum eller oregano. Server til Ris eller pasta.

Kok suppe av røde linser, løk, potet, paprika, evt tomatpure/bokstomat, gulrot, buljong.

Taco-suppe:
Surr en løk i bunnen av en gryte. Ha i en boks hvite bønner i tomatsaus, en boks knuste tomater, noen pølser i biter, tacokrydder.
Server evt med revet ost og rømme.

Linser og ris.
Høres kanskje kjedelig ut, men er ganske godt faktisk.
Kok 1-2 dl grønne eller brune linser i en kjele.
Kok 2-3 dl ris (gjerne naturris) sammen med 1 hakket løk i en annen kjele. Bland sammen og smaksett med buljong, salt og litt smør.
Server med flatbrød/knekkebrød + salat eller gulrotstaver.
ninaka
 21:44 21.05.2008
mye billig mat her - men ikke så masse sunn mat...
Anonym
 21:48 21.05.2008
Spiser ikke sånn kjempebillige middager hver eneste dag, men er greit å putte inn et par dager i uken å da gjør det ligsom ikke noe om den ikkje er supersunn;) som feks pizza, lasagne eller pasta på lørdagskvelden eller fiskekaker eller fiskegraten en gang i uka;) Dessuten så sparer jeg mye penger på å ikkje kjøpe de "ekte" produktene. fp kyllingen er like god som prior sin etter min smak;)
Anonym
 21:57 21.05.2008
Syns det er mye fiskegrateng her. Hvorfor ikke ha fisk til middag, og så lage hjemmelaget fiskegrateng eller plukkfisk av restene.
Lager først hvit saus, med smør, mel og melk, tar noen egg opp i, krydrer med salt, pepper og muskat. Kok opp makaroni, del opp purre og ha alt i en form, ost på toppen, server med poteter og råkostsalat.
Anonym
 22:56 21.05.2008
Er det virkelig noen som spiser frossen seifilet blokk og syns det er godt? Grøsser bare jeg tenker på det... Selv ikke katten min spiser det...
Anonym
 23:09 21.05.2008
potetstappe og pølser, spagetti og kjøttdeig, gryterett, grandiosa, joikaboller med potetstappe...

Sunt og billig;

Koteletter med ris og grønnsaker( som er kokt friske, og ikke dypfrystpakke) sjysaus.

Klare supper(gulasj, beta, kjøttsuppe osv) med et par pakker nudler eller spagetti oppi.

Babygullz +pRinCesS of BelLy<3
 00:33 22.05.2008
first price poteter
first price løk
first price fiskegrateng
first price lasange
first price fiskepinna
first price pasta formaggio
first price pølse
first price fiskabolle
first price ostesnitsel
first price karbonade
first price biffstrimler
first price makaroni- spaggetti- tomatsaus
first price taco (9,90 for 8skjell å saus å krydder)
first price nakke kotelleter & svine kotteleter

kan ramsa evigt, men dåke ser vel produkto i butikken:)
å nej eg jobbe ikkje for first price
Anonym
 01:07 22.05.2008
All halvfabrikert mat er langt fra sunn! jo, fisken også!
Fiskegratengene er fulle av konservering og alt for mye salt!
Ett eksempel bare.

Kjøp råvarer og lag maten fra grunnen av. Da kutter dere mye i saltforbruket og får i dere mye mere næringstoffer!

Fiskepinner sunn mat? Jeg må le....
Pølse? vet dere hva som er i "kjøttet"?
Anonym
 06:39 22.05.2008
Stuede poteter med Amerikansk blanding og karri boller:

Kok poteter, skrell og skjær i terninger, lag hvit saus og ta i potetene. Del fiskebollene i 2, legg de på et steke brett med bakepapir så slipper du ekstra fett, ha på rikelig med karri og stek på sterk varme i ovnen, tar ikke lang tid. Server med amerikansk blanding eller brokkoli.

Pasta med tomatsaus og kyllingboller

Stek løk,champignon og paprika, Hel over hermetiserte hakkede tomater, tilsett ønsket krydder. Det lenger du koker det bedre blir det, gjerne 1 time! tilsett vann etterhvert om den blir for tykk. Stek kylling boller fra rema, tre på spyd, kan godt kryddres endel. Server med nykokt ønsket pasta, tomatsaus og kylling spyd på toppen:)

Lapskaus:

Lag brun saus, hell over lapskaus blanding og stekt svinekjøttdeig. Pass på så det ikke brenner seg.

Fiskegrateng med hvit saus, kokte gulerøtter og brokkoli.

Anonym
 08:21 22.05.2008
-Hjemmelaga grønnsaksuppe
-Wok (kan gjøres både dyrt og billig)
- Grønnsakgrateng
- Hjemmelaga tomatsuppe
-Salater
mizzdea
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------