Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Jeg har en fantastisk mann!!!!!
09:03 20.05.2008
Jeg og mannen har vært gift i 3 år. Jeg som aldri trodde jeg kom til å være utro, var nettopp det i påska. Traff gjen en gammel kjenning like før jul, og i påska endte vi opp i samme seng:-( Dette har jeg holdt for meg selv frem til nå, livredd for å fortelle hva som hadde skjedd. Jeg vet at om jeg ikke har fortalt noe, hadde han aldri fått vite det. Men på lørdagskvelden brast jeg, og fortalte det. Samvittigheten ble for jævlig, jeg klarte ikke mer:-(
Jeg sa det rett ut, at jeg måtte fortelle han noe. Og at jeg hadde rotet med x i påska. "Dette var jeg redd for, faktisk!" svarte han. "Lå du med han å eller?!" -"Ja" svarte jeg, hvorpå jeg bedyret min anger, og at jeg ikke fattet at noe slikt kunne skje. Jeg sa til han at jeg kunne dra dagen etter, og at jeg forsto at han var sint. Han var helt stille så sa han: "Nei, det skal du ikke. Ikke søren om en slik ting skal ødelegge det vi har! Du å bare love eg at noe sånt gjr du aldri mer igjen, og slett telefonnummeret til x."
Etter dette har vi vært skikkelig kjærester, og jeg er mer forelsket enn noen gang i mannen min. Et forhold som begynte å bli dødt, har våknet til liv igjen:-) Som jeg beundrer mannen min, dette tror jeg ikke at jeg hadde klart å tilgi selv.
Takk for at du leste, det måtte bare ut!
Anonym
Sv: Jeg har en fantastisk mann!!!!!
09:19 20.05.2008
Så bra at alt endte godt:)
Jeg er enig med mannen din om at ved utroskap så er det ikke alltid det "rette" å gå ifra hverandre. Det er jo bare et tegn på at noe er gale i forholdet og at det må jobbes med. Syns det er flott å se at ikke alle gir opp så lett:)
Anonym
09:53 20.05.2008
Takk for koselig svar, hadde vel egentlig ikke regnet med det... :-/
Jeg er veldig glad i mannen min, og gjorde en gedigen feil! Dette skal aldri skje igjen, jeg er så glad han tilgav meg!
Anonym
09:54 20.05.2008
det har jeg og. i går vakset han gulvene kl hall 12 på kvelden. ser vi har forskjellig syn på hva en fantastisk mann er.. jeg ville kallt din DUM, men det er mitt syn. kan ikke være riktig glad i en person om en klarer å utføre en så intim akt som elskov med noen som ikke er mannen...
Anonym
10:04 20.05.2008
Trist at du synes mannen din er fantastisk fordi han vasker gulv, trodde det var en selvfølge jeg at man delte på husarbeid. Og jeg synes HI virker fornuftig, hun lærte da vel noe. Og jeg er uenig i at om man har sex med noen andre enn annen, er man ikke glad i den man er sammen med. Man er bare mennesker, og mennesker gjør feil!
Anonym
10:07 20.05.2008
Mannen min er langt fra dum:-(
Anonym
10:01 20.05.2008
Håper du har lært nå da, og er enig i at mannen din er fantastisk egentlig. Vet ikke selv hvordan jeg skulle taklet det, dersom det hadde vært min mann eller meg som gjorde noe sånt.
Vis han at du er tillitten hans verdig da:)
Anonym
10:06 20.05.2008
Det skal jeg virkelig! Vi har hatt det vanskelig en god stund pga en personlig tragedie, og det førte til at vi skled fra hverandre.. Jeg er nesten takknemlig for at dette skjedde, for jeg føler vi fant hverandre igjen, at dette var noe som vekket oss begge!!! Takk for fint svar!
Anonym
12:34 20.05.2008
Må si at typen din er litt av en kar, uten baller og total mangel på ryggrad. Enten er han så stygg at han ikke får seg noen andre, eller så er han så dum at han ikke vet bedre. Lov meg at du aldri gjør det igjen, og slett nr hans hahahahaha, når du blir kåt igjen er det sikkert utrolig vanskelig å finne nr hans igjen. Nei, dere lever i en bobble som snart vil sprekke....
Anonym
12:53 20.05.2008
Det var nok ikke kåtskap som gjorde at jeg dreit meg ut. Og mannen min er langt fra stygg, han er faktisk vanvittig kjekk. Der er det verre med meg:-/
Baller har han, og ryggraden er det ingenting å si på. Han har jo ryggrad nok til å takle motgang i et forhold.
Åh, som jeg kjenner jeg elsker han! Aldri at jeg skal gjøre en sånn feil igjen!:-)
Anonym
13:11 20.05.2008
Hva var det da? var du full?? dere hadde kranglet, så var det en kar der som virkelig forstod deg? katten din hadde akkurat blitt påkjørt??
Utroskap er ikke motgang, det er destruktivt og utilgivelig. Å ikke gå fra deg, er bare frykt for å bli alene, men det skjønner han snart, vær du sikker.
Anonym
13:18 20.05.2008
Barnet vårt døde i fjor, 3 mnd gammelt....
Jeg har hatt veldig behov for å prate etter det som har skjedd, han stengte meg bare ute. Jeg bar sorgen helt alene, hadde ingen å snakke med. Vi bare levde sammen, ute å kommunisere. Jeg visste jo han hadde det vondt også, men jeg trengte han jo i denne tiden! Skjønner jo nå at han bare hadde en annen sorgprosess enn meg......
Mannen jeg bedro han med snakket med meg en hel natt om lille gutten min. Og på morgenkvisten, utmattet og sliten skjedde det som ikke skulle skje. Dette holdt jeg for meg selv i 2 mnd, men nå i helgen brast det. Og det er jeg så glad for, for jeg føler jeg fikk tilbake mannen min! Vi har pratet, grått og tatt vare på hverandre i hele helgen. Og nå, tirsdag, kom han hjem i lunchen bare for å kysse meg. Jeg føler vi fikk en ny sjanse pga det som skjedde...
(Årsaken til veldig privat forklaring er at jeg ikke har lyst på stygge innlegg. Helt ok at noen kaller meg fæl, men ikke la det gå utover mannen min som jeg ikke synes fortjener det:-(
Anonym
13:23 20.05.2008
Skjønner jo at det dere har opplevd er trist og leit, men her snakker jeg om utroskapen din. Det å snakke med andre om sorgen, rettferdiggjør ikke utroskap.
Lykke til videre, men JEG tror ikke dere er meant to be, sorry. Dette vil innhente dere en eller annen gang.
(forbeholder meg retten til å mene noe, så lenge du legger ut dette på nett)
Anonym
13:25 20.05.2008
Jeg prøvde heller ikke å rettferdigjøre utroskapen.
Men gi deg en forklaring på hvorfor han fant det mulig å tilgi. Og jeg tror faktisk ikke dette knekker oss. Som han sier: Vi har opplevd langt verre, dette skal ikke ødelegge det vi har!
Anonym
13:31 20.05.2008
Kjære HI!
Jeg vil bare si lykke til videre jeg, og at det er flott at du ble tilgitt!
Noen menn er faktisk MENN og ikke guttevalper som ikke tåler en knekk. Mannen din må være veldig glad i deg!:-)
Blir så JÆVLIG provosert av dere som kaller mannen hennes dum, stygg og jeg vet ikke hva. Er der så føkkings perfekte sjøl, kanskje, siden dere kan sitte der og dømme både ham og henne uten å kjenne verken dem eller omstendighetene?
Man KAN faktisk være så steike tjukk i huet at man er utro mot en man elsker - gitt rett person og rett omstendighet kan ALLE gjøre den feilen. Å tro noe annet er etter min mening, håpløst naivt. Utroskap trenger ikke bety slutten på et forhold - tvert i mot kan det være en vekker, og en ny start. Forutsetningen er som i HI sitt tilfelle, at utroskapen ikke er en kronisk uvane, at man er ærlig og tilstår, og at begge parter senere oppfører seg som de voksne og realistiske menneskene jeg skulle ønske det fantes flere av i verden.
Hilsen ei som har vært i samme situasjon som deg HI, med unntak av den tragsike forhistorien.. det gjør meg vondt å høre, håper det går bra med dere begge.
Oioioi, så godt det var å få et svar fra en som forstår! Jeg har ikke ord jeg:-) Du har helt rett i det du skriver, man kan være SÅ tjukk i hodet at man bedrar en man elsker:-( Men jeg lærte, og jeg gjør det aldri igjen!
God klem til deg:-):-)
Anonym
13:48 20.05.2008
Hvordan er din kjærlighet til han?? Elsker man noen fullt ut,er ikke tanken på utroskap eller andre menn aktuelle en gang.
I mine øyne er du rett og slett patetisk,og mannen din burde kaste deg ut.
Et utrykk som heter "En gang utro-alltid utro".
Anonym
13:52 20.05.2008
Herregud, anonym, du er så fjern at jeg får helt fnatt av å lese innlegget ditt. Tror du mannen din aldri - aldri - under noen omstendighet kunne vært utro mot deg? Tror du at DU aldri - aldri under noen omstendighet kunne være utro mot ham? Hvis du svarer ja på halvparten av disse spørsmålene, vil jeg anbefale en seriøs revurdering av din virkelighet.
Blir helt sjokkert av å lese om alle dere som mener at ved utroskap er det aldri noen vits i å jobbe for forholdet! Det er ikke rart det er så mange skillsmisser ute å går!
Forstår jo at noen syns det er for tungt å leve med viten om at partneren har vært utro,men se nå ikke ned på de som faktisk klarer å komme seg forbi den "fartsdumpen".
Til HI: Det var jeg som skrev det første innlegget, og håper virkelig ikke du har tatt til deg alt det negative andre har skrevet. Fantastisk at noen har et så sterkt forhold at det klarer motgang:) Du har en flott mann:)
Og du siste anonym her (13.48): du vet at absolutt alle kan skjæres under en kam?
Med mindre man er fjorten år mentalt, så vet man at det er et uttrykk som ikke stemmer. NOEN idioter, ja, men svært mange går på en smell kun én gang i sitt liv, angrer noe grusomt og lærer av det.
Når man velger en partner for resten av livet, så er man også som regel villig til å jobbe med problemer og utfordringer som måtte komme. Det er forskjell på utroskap, og det er flere måter å håndtere det på. Alt i livet er ikke svart-hvitt, noen klarer de tøffe takene - andre ikke.
Jeg synes litt synd på dem som har den "på hue og ræva ut"-tankegangen uansett. Uten å se nyanser. For livet kan bli nokså trøblete for dem.
Og med dette sier jeg ikke at man skal finne seg i alt. Selv om noen garantert kommer til å vri det slik ;-)
Min kjærlighet til han er veldig høy. Det finnes ingen andre jeg heller vil dele livet med. Han er en fantastisk mann, og han fortjente ikke dette. Jeg angrer, og har blitt tilgitt. Trist at du synes jeg er patetisk, men det er du i din fulle rett til. Jeg føler meg ikke patetisk selv, jeg føler meg menneskelig. Jeg gjorde en feil, og jeg er full av anger.
Når jeg sa til mannen min i går at jeg ikke fattet og begrep hvordan han klarer å være snill med meg nå, svarte han at han forsto at jeg hadde det vondt nok, om ikke han skulle være sint på meg i tillegg. Skulle ønske jeg var halvparten så stor som han.
Anonym
14:00 20.05.2008
Har man en sterk nok kjærlighet som grunnmur i forholdet, så er det utrolig hva man kan takle. Oppriktig anger jo svært viktig i en slik sak, og det har jo du vist.
Slikt kan i utgangspunktet skje med alle. Jeg har veldig sterke følelser rundt dette, og tar virkelig avstand til utroskap. Men jeg kan ikke forutsi fremtiden, hvilke situasjoner man kan komme opp i. Så jeg kan ikke sette meg på den høye hesten. Det er fort gjort å gjøre feilgrep man angrer bittert på. Og som man aldri trodde man kunne gjøre.
Jeg la ut tråden på krangle, håper det er greit? Synes selv det virker som om flere der er trivelige og ikke minst ærlige i sine svar! Gå inn der å se hva de mener, og ikke la andre her rakke ned på deg!
Det var jeg som skrev at du var patetisk,og jeg står ved det.
Men, å "skylde på " at denne mannen hørte på deg hele natten osv, er faktisk ingen unnskyldning for å ha sex med han!
Jeg syntes selvfølgelig forferdelig synd på dere,for det som skjedde med barnet deres,ingen fortjener det !
Men,at du i tillegg kunne gjøre dette, og gjøre mannen din enda mer vondt ,enn han sikkert alerede har det, er ubegripelig.
Og den mannnen du hadde sex med, må jo være et rasshøl av dimesnsjoner,for regner med at du innser at han utnyttet deg på det groveste.
Anonym
14:06 20.05.2008
Hei flinkekjerringa, det er helt greit! Og tribal og smask! takk for støtta!!
Til deg anonym, jeg synes det er greit at du mener jeg er patetisk. Jeg brukte heller ikke forklaringen på det som skjedde som en unnskyldning, ville bare forklare hva som skjedde, ikke rettferdiggjøre det.. Jeg vet jeg har gjort mannen min vondt!
Anonym
14:07 20.05.2008
Veldig så mye personlig info du sitter inne med om folk du ikke har møtt? For alt du vet er eks'en hennes fremdeles glad i henne, hva vet du om hva slags motiver han hadde?
Selvfølgelig fins det ingen grunn god nok for å unnskylde utroskap. Det er noe av det mest sårende, respektløse man kan gjøre mot et annet menneske. Det vet både HI og mannen hennes. Dessverre er vi alle bare mennesker. Du også, anonym, selv om du gir inntrykk av noe annet.
Og hvis DU, Tribal leser innlegget hennes, så var det ikke en eks, men en gammel kjenning....forskjell der,vet du.
Jeg vet også at en ALDRI har noen garantier i et forhold, og jeg vet ingenting om verken meg selv eller mannen min i fremtiden (heldigvis....)
Men,jeg står for det jeg har sagt,at jeg syntes det er patetisk,og jeg skjønner heller ikke hvordan er kan bli kåt da en er i en slik sorg.
Ja, kan skjønne at en kan ha sex med personen en elsker under slike omstendigheter, men da går det mer på at en trenger kjærlighet.
Men,å ha sex med "en gammel kjenning" pga at en har fått snakket masse om sorgen og kanskje fått ut mye av smerten en sitter med,det forstår jeg ikke helt.
Men,det er meg og vi er alle forskjellige.
Ser jo at HI faktisk takler det jeg skriver, mye bedre enn faktisk mange andre her inne.
Anonym
14:28 20.05.2008
Sorry meg, en gammel kjenning var det visst. Uansett kan vel du ikke uttale deg om hans motiver?
Du har rett til å mene at hun er patetisk. Du har rett til å mene at mannen ikke burde tilgitt HI, fordi du med utgangspunkt i din egen oppfatning av utroskap, ikke hadde klart å tilgi noe tilsvarende. Helt greit, jeg skjønner veldig godt at ikke alle klarer å se forbi et sånt slag. Men å dømme andres situasjon utfra det synspunktet på den måten du gjør, er respektløst og vitner om dårlig evne til å se ting fra et større perspektiv.
Jeg tror ikke HI ble overmannet av kåthet da det skjedde. Jeg tror hun følte nærhet til et annet menneske, som kjente henne, og som hun kanskje kunne snakke med på en annen måte enn mannen som hun holdt på å gli bort fra på hjemmebane. Kvinner har ikke alltid sex utelukkende basert på kåthet, (ikke menn heller, derfor syns jeg rasshøl-kommentaren din var uncalled for - for å si det forsiktig) HI søkte kanskje kjærlighet i øyeblikket, selv om alle er enige om at hun fant det på feil sted.
Det er ikke nødvendigvis utroskapen som gjøe en til et dårlig menneske, det er hva man foretar seg i etterkant som vitner om karakteren. Jeg syns både HI og mannen viser stor karakterstyrke i denne utrolig vanskelige situasjonen.
Jeg tror at både jeg og min mann kommer til å klare å unngå å være utro mot hverandre. Men jeg kan ikke vite.
For å snu litt på det, anonym Hvis du og din mann skiller lag på et eller annet tidspunkt, og du finner en ny mann. Er du sikker på at du aldri kunne gått på en smell og hatt sex med han du er gift med i dag, mens du var sammen med en ny? Man bør kunne klare å unngå det, selvsagt, men er det helt utenkelig at du kunne gått på den smellen i visse situasjoner, siden dere har delt veldig mye, og har vært veldig glade i hverandre?
Det må være slitsomt å dømme andre så inderlig hardt. Å ha moral og verdier er fint det. Jeg har det selv, og regner ikke med at jeg eller mannen kommer til å være utro.
Men hvis det skjer, og det ikke handler om langvarig svik bak ryggen på den andre, så må det være verdt å prøve å komme seg gjennom det. Jeg synes faktisk det står mer respekt av HI enn av en så dømmende person som deg. Dine holdninger skremmer meg mer, må jeg innrømme.
Men jeg mistenker at du egentlig bare er ute etter å krangle :-)
Ikke ute etter å krangle, men som alle andre her inne,så sier jeg hva jeg mener.
Og i denne saken ,så mener jeg tydligvis noe annet enn endel andre,og da får jeg pepper i massevis *atsjoooooo*
Hele saken er egentlig bare trist,men jeg se at HI er sterk,hun takler hva jeg skriver/mener om det hun har gjort,mye bedre enn mange av dere andre.
Anonym
14:21 20.05.2008
Greit å mene noe annet, men jeg synes det er ille å dømme andre mennesker. That's all.
Ønsker HI lykke til videre, tror dere har bygget opp et solid forhold mange bare kan drømme om. Hovedsaken her er at du angrer, han har tilgitt. Dere er lykkelige med det. Supert!
Ingen kan egentlig love og sverge at man aldri skal gjøre ditt eller datt, eller SKAL gjøre slik og slik. Derfor skrev vi vår egen seremoni når vi giftet oss utenom kirken. Det handler om å ville velge hverandre hver dag, med feil og mangler, fordi man har noe som ligger i bunn som er verdt å satse på. Noe man ønsker å ha i livet sitt og jobbe for å beholde.
Det var forferdelig pent å ha med i ekteskapsløftene!:-)
Tusen takk for støtten SMASK!. Det er bare så godt å snakke med noen om det som skjedde, som er utenfor det hele!
Anonym
14:51 20.05.2008
Hvordan jeg reagerer på det du skriver kan være en helt annen en jeg gir uttrykk for. Jeg liker bare ikke å være spydig tilbake.
Anonym
14:53 20.05.2008
Ble litt rørt av denne historien, jeg. Synes det er veldig fint å høre at dere har det fint sammen nå ettter alt som har skjedd. Høres ut som om dere har blitt knyttet nærmere sammen, og kanskje deres forhold på mange måter er mye mer nært og intimt enn mange av oss andre kan drømme om...
Synes det er så "morsomt" med alle de dømmende, men akk så perfekte menneskene her inne som aldri kommer til å ha et øyeblikks svakhet i livet. Good luck!
Og til deg HI; synes dere har taklet det fint. Får bare håpe at mannen din er "stor" nok til å ikke bruke det mot deg senere. Når tilliten har fått en knekk tar det gjerne litt tid å bygge opp igjen, selv om man har tilgitt. Og at du ikke misbruker tilliten igjen :)
Anonym
15:06 20.05.2008
En helt identisk (99,9%) historie som min historie. Vi er i dag skilt, men gode venner. Trodde også at vi ble sterkere knyttet til hverandre etter det som skjedde, men den gang ei. I dag er jeg alene, han har ny samboer. Elsker han over alt på jord, men må bare innse det er over, og det er ene og alene min feil.
Anonym
15:08 20.05.2008
Nice try! Hva er det som får folk til å uroe de som har det vondt fra før?
Anonym
15:12 20.05.2008
Hun har det jo ikke vondt!!!! har det helt topp gir hun uttrykk for.
Anonym
15:16 20.05.2008
Mente ikke å uroe henne, men hun må skjønne at han aldri vil glemme. De må aldri slutte å prate om det, heller ikke bruke det mot hverandre under en krangel. Når venner og familie får vite det, bryter helvete løs, hvertfall i min situasjon. Men ønsker selvsagt lykke til, og håper det ender bedre enn for meg :-)
Anonym
15:19 20.05.2008
Noen klarer å legge ting bak seg, helt oppriktig. Og ha et fortreffelig samliv videre.
Mange forhold styrkes av det.
"Hun må skjønne at han aldri vil glemme".... hun er ikke deg, og mannen hennes er ikke mannen din.
To forskjellige saker, fire forskjellige personer.
Anonym
15:20 20.05.2008
dahhh, god i matte du, og et helt unødvendig innlegg. Sier seg selv.
Anonym
15:12 20.05.2008
Synd for dere, men jeg vet om flere som har klart det :-)
Anonym
15:20 20.05.2008
Et forhold kan faktisk komme styrket utav det etter slike hendelser hvis partene klarer å legge det bak seg og den som har vært utro viser seg tilitten verdig.
Skjønner dere har had en tøff tid HI, tøff mann du har! Og ikke minst, du er også tøf som sto for det du har gjort, selv om det tok litt tid.
Anonym
15:54 20.05.2008
Forholdet deres kommer til å gå til helvete når mannen din har fått tiden på seg til å venne seg til tanken på å leve uten deg. Nå pisser han bare litt i buksa for å holde varmen til han er klar for å avslutte forholdet.
Du har gjort din livs tabbe.
Anonym
16:31 20.05.2008
Helt enig.
Anonym
17:37 20.05.2008
Hvis samboern min hadde vært utro så hadde det ikke holdt.. Ikke hvis jeg hadde vært utro heller.. Sex er hellig for oss.. Men det er bra det er noen som ikke er så sta og sjalu som oss :) Ønsker dere alle lykke! :)
Vis han at du virkelig elsker han!
Hei HI.
Ville bare si att jeg syns det er kjempe fint att det ordnet seg.., Ikke noe er bedre enn det:) Har selv vært i samme situvasjon, og jeg ble tilgitt.. Vi har vært samboere i 6 år, og har det fortsatt kjempe bra! Så det er absolutt mulig å jobbe seg gjennom det.. Ikke lett, men vil man så kan man..
Til dere andre som skriver att hun ikke kan elske mannen sin bare fordi hun har vært utro.. For noe TULL! Sex er bare en handling mellom to mennesker.. To dyr.. ALLE har sex.. Bare oss mennesker som legger så mye følelser i det.. Er fint mulig å ha sex med noen man ikke elsker! Er bare sex.. Hvis man virkelig elsker hverandre er det hundrevis av måter å vise det på... Det att HI var ærlig med mannen sin, er f.eks ett sånt tegn.. Hadde ho ikke elska han, hadde ho ikke trengt å si no..
Stå på HI.. :) Også håper jeg du ikke gjør samme feilen igjen:)
Masse lykke til:)
Anonym
19:12 20.05.2008
HI er patetisk, mannen hennes dum, og man kan ikke bli irrasjonelt kåt når man er i sorg? Wow. Det er sikkert derfor det slett ikke finnes noen som får latterkrampe i begravelser heller.
My god, hvor dyrker de egentlig frem disse innsiktsløse, skinnhellige surnepene som denne tråden er full av?
(Menneskehjernen kan faktisk være rimelig komplisert, liksom, selv om deres åpenbart ikke er det.)
Jeg er bare nysgjerring, hva i all verden får folk til å legge ut om livene sine på slike forum som dette, kommer jo frem enormt med både intime, personlige og triste detaljer her!
Hvis jeg hadde vært Hi hadde jeg faktisk følt meg enda værre og angra skikkelig på at jeg sa så mye her, for det er litt av noen svar hun får, noe som er forstålig, alle har forskjellige meninger!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem