Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Var hos gynekolog igår, og har muligens PCO(S), Har noen spørsmål. Noen som vil hjelpe?
09:01 20.05.2008
Jeg er en jente på 21 år, litt overvektig, men fettet er hovedsaklig lagt seg rundt rumpe, hofter og lår. Lite kviser, og det jeg vil kalle normal behåring.
Jeg sluttet på p-ringen i januar. Fikk 2 normale sykluser på 29 dager etter det med eggløsning. (Jeg temper så det er bekrefta)
Men denne syklussen kom ikke mensen. Siste mens var 16.mars, altså 66 dager siden. Jeg var hos gynekologen i går til fullskjekk og ultralyd hvor hun sa at, jo jeg har nok "sånne typiske PCO(S) eggstokker med masse syster.. Jeg ble kjempe lei meg. Helt satt ut..
Hun ba meg bestille time hos legen til blodprøver så skulle vi ta det derfra. Timen er bestilt og jeg skal dit på fredag. Føler liksom ikke at jeg fikk svar på noenting hos gynekologen.
Jeg lurer på med tanke på de opplysningene over.. Kan man ha slike syster uten å ha PCO(S)?
Gynekologen sa at det ser ikke ut som om noen av de eggene skal slippe med det første og at det nesten ikke var noe slimhinne i livmoren. (Jeg spurte om jeg ikke burde få mensen å blø ut slimhinna)
Hva mente hun med det? Er det veldig liten sansynlighet for at jeg kan bli gravid uten hormonbehandling da?
Håper vil kan svare meg.
123123
Sv: Var hos gynekolog igår, og har muligens PCO(S), Har noen spørsmål. Noen som vil hjelpe?
16:58 20.05.2008
Så lenge du har fått EL av deg selv, er jo det vel stor sjanse for at du kan bli gravid normalt.
momaja 20pp
Sv: Var hos gynekolog igår, og har muligens PCO(S), Har noen spørsmål. Noen som vil hjelpe?
19:24 20.05.2008
hei!
Takk for at du svarte.
Håper det går seg til etterhvert.
Blir kjempe glad om det er noen andre som vil ta seg tid til å svare også!
123123
20:54 20.05.2008
Hei du:)
Kjipt med sånne laaange syklusar, men kjempe positivt at du har funne el då! Har forstått at ein del som har PCO(S) får el rett etter pille slutt. Kroppen har på ein måte stabilisert seg på pilla. Men så når hormontilskuddet forsvinner, roter det seg til igjen.. Vil tru det kan være sånn med p-ring og.
Cyster er veldig normalt. Det kommer ann på kor mange ein har om det kan kallas PCO. Men sidan gynekologen sa det var typiske PCO eggstokkar, så ser det ut som det er det. Er ikkje alltid leger tar seg tid til å forklare skikkelig. Utrulig irriterande.. Du vil få meir svar etter blodprøven på om det kan være PCOS.
Veit ikkje heilt kva ho meinte, men det er vel det at på dette tidspunktet var det ikkje nær tida for el. Men du kan absolutt få det!! Ikkje mist trua på det! Visst livmorslimhinna er tynn, treng du vel ikkje blø den ut?
Lykke til:) Håpar du får klare svar av legen etter kvart.
vestlandsjento
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem