Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Vi har en diskusjon. Hva gjør DU???
08:22 20.05.2008
1. Kaster håndkledet til vask når du har tørket deg etter en dusj.

2. Henger det opp til tørk, for å bruke det neste gang du dusjer.
Anonym
Sv: Vi har en diskusjon. Hva gjør DU???
08:23 20.05.2008
Jeg nr 1. Mannen nr 2.
Anonym
08:24 20.05.2008
2, selvfølgelig!!!!!!!! Vasker ikke mer enn nødvendig i disse miljø-tider.. et håndkle kan fint brukes flere ganger før det må til vask.
Yadda
08:27 20.05.2008
Jeg bruker det igjen, sambo hiver det til vask. JEG tar klesvasken.
Anonym
08:30 20.05.2008
Som regel nummer 1 for min del. Nummer 2 for mannen.
3småkrapyl:)
08:56 20.05.2008
Nr. 1! Synes det er EKKELT å bruke det om igjen. Sjansen for at du tørker deg i ansiktet med det du tørket deg med i rompa sist, liksom... Yack!
Anonym
09:00 20.05.2008
Her i huset er det nr 2 fra begge parter!
Anonym
09:05 20.05.2008
Nr. 2! Er jo helt sjukt å hive noe som er rent i utgangspunktet til vask.
Anonym
09:31 20.05.2008
Herregud nr 2 selvfølgelig. Med mindre folk ikke kan vaske seg ordentlig når de dusjer. Etter en dusj å ordentlig vask så er du jo da faen med helt rein, hva er vitsen med å kaste et nesten helt rent hånkle på vask da????????????????
Anonym
09:51 20.05.2008
denne har vært opp til debatt her inne før. og som sist må jeg si at her i huset annser vi oss som rene etter en dusj, så handduken er jo ikke skitten i den forstand, bare våt. jeg bruker den 2 ganger jeg altså, og kan godt henge den opp igjenn for så å bruke den på gulvet når jenta bader etter det igjenn. tar ikke mer klesvask enn nødvendig her i huset, har nok av det=)
Bebis-i-magen-min
18:22 20.05.2008
Nr. 2...

Et håndkle bør holde til minst tre dusjer.
lubine
09:53 20.05.2008
Her bruker vi hånkle flere ganger. Har nok vask som det er, om at jeg ikke skal få 4 hånkler ekstra hver dag også. Miljø og økonomi er andre årsaker, dessuten er vi rene når vi tørker oss, så hånkle blir ikke møkkete av en gangs bruk.

Tenker dere ikke på barna som kommer etter oss?
Jeg for min del ønsker i alle fall å bidra så godt jeg kan for å ikke ødelegge miljøet for barna mine som kommer etter meg.
Anonym
10:09 20.05.2008
Men hvis man blir helt ren etter å ha dusjet, og håndkle ikke blir skittent etter en gangs bruk, hvordan kan det da bli skittent etter to ganger? Eller tre, eller fire? I forhold til de argumentene trenger man jo aldri å bytte til nytt håndkle!
Anonym
10:51 20.05.2008
ikke gjør deg dum da
Anonym
10:09 20.05.2008
hvis man kaster et håndkle til vask etter at man har dusjet fordi det er ekkelt å bruke et håndkle flere enn én gang, så er det de som er ekle fordi de ikke vasker seg ordentlig! når man kommer ut av dusjen er man faktisk ren. dessuten kan man ha et håndkle til ansiktet.. jeg dusjer om kvelden og om morgenen vasker jeg alltid ansiktet, så derfor har jeg to håndkleder.
Anonym
10:14 20.05.2008
Jøss... Blir litt imponert jeg over spørsmålet!! Tenkte det var en selvfølge at man hengte opp håndduken sin!!! Jaja.. Så feil kan man ta... Vi bruker våre håndduker fire-fem ganger ca, og jeg har en egen liten håndduk til håret som jeg tørker meg i ansiktet med. Jøss igjen.
Anonym
10:11 20.05.2008
Meg og gubben henger det alltid til tørk, når vi har brukt det noen ganger ender det på gulvet til tørk av ben når vi kommer ut av dusjen. Før de ender i vask.

Ungene bruker de som oftes bare en gang, eller jeg finner ikke alltid honklene med en gang. (under senger og alle andre utenkelige steder. Så da går de rett på vask)
camilla^
10:17 20.05.2008
Det blir nummer to her og på oss begge.
=) Rondi (=
10:18 20.05.2008
Selvfølgelig henger vi de opp igjen. Alle i familien gjør det. Det må da være det minste man kan gjøre i disse "miljøtider". Bruker de i ca 1 uke, før de går til vask.
scoobidoo
11:01 20.05.2008
Bruker et hånkle stort sett minst 2 ganger og opptil 4 ganger før det kastes i vask.
Anonym
11:05 20.05.2008
2, jeg vasker meg nemlig så jeg blir ren før jeg tørker meg
Anonym
11:21 20.05.2008
Nr 2, gjelder alle i huset.. Vi har heller en liten klut/lite håndkle som vi tørker underlivet med. Jeg er enig i at et håndkle fint kan brukes flere ganger, vi er 4 i huset og det blir mer enn nok klesvask om ikke vi skulle kjøre 2 ekstra maskiner i uka med hånkler som er brukt 1 gang..
Anonym
11:31 20.05.2008
Tørker gulvet med det;)

Mannen min henger det opp foresten (og så tar jeg det ned igjen..)
Småsporvinj gjeng på tryne
11:33 20.05.2008
Signerer Småsporvinj gjeng på tryne til punkt og prikke! ;O)
Nemofish
11:45 20.05.2008
Jer gjør som i alternativ to. Sambo pleide å kaste til vask ed en gang, men han er nå med på å bruke det to ganger. Ingen av oss bruker det mer enn to ganger.
Anonym
11:51 20.05.2008
nr 2:-)
Mammasin
12:00 20.05.2008
bruker samme 2 ganger. men tørker meg i underlivet med en klut første gangen
Anonym
14:14 20.05.2008
jeg var nr 1 og mannen nr 2

Men jeg har begynt å bruke det to ganger jeg også. Lært av mannen

jeg som tar klesvasken.
Anonym
14:31 20.05.2008
nr 2
Anonym
15:06 20.05.2008
Selvfølgelig nummer 2. Det er eklere å skade miljøet enn å tørke seg to-tre-fire ganger med samme håndkle etter at man har dusjet seg ren.
Anonym
15:25 20.05.2008
2. Bruker stortsett håndkledene to ganger før de blir lagt til vask.
mizzdea
15:30 20.05.2008
bruker da håndkleet mer en 1 gang! nr 2.
Skulle vært veeeeeldig møkkete hvis jeg vasket det etter kun en dusj. Man er jo rein etter at man går ut av dusjen.... er ialfall noe av poenget ;)
Hadde ikke gjort annet enn å vaske håndklær jeg hvis jeg skulle gjort nr 1....
Anonym
15:35 20.05.2008
Kaster til vask det jeg har tørka kroppen med. Henger opp det jeg har hatt rundt håret, og bruker det til å stå på neste etter neste dusj, så hiver jeg det og i skittentøyet. Eh..ikke rart det er mye klesvask her i huset.... (blir mye om jeg dusjer to ganger, hvis jeg trener om kvelden..) Bør skjerpe meg....:)
Pinky79
15:38 20.05.2008
Mitt håndkle er ikke rent etter jeg har tørka meg hvis jeg feks har mensen.....
Anonym
15:42 20.05.2008
Da jeg bodde hjemme brukte jeg ett til håret og ett til kroppen og kasta begge til vask etter hver gang. Skammer meg, stakkars mamma ;)

Nå brukes håndkleet om igjen noen ganger. Tør ikke tenke på det haugen av klesvask det ville blitt hvis ikke. Og anser meg også for rein etter en dusj.
Skrekkblanda fryd
15:57 20.05.2008
jeg hiver det selvfølgelig til vask om jeg har mensen og det kommer blodflekker på det.
Anonym
16:06 20.05.2008
Her i huset beholder vi håndklærne ei lita uke før de går på vask. Vi har et lite et liggende foran dusjkabinettet som vi tråkker på - dette byttes x2 pr uke ca.
Kjæresten min har et system der han bruker midten av håndkledet til underlivet og endene til ansikt og resten av kroppen. Dette ler jeg meg ihjel av - jeg er nemlig en skikkelig gris som bare tørker meg i vei, underliv og føtter inkludert. Når jeg har mensen, bruker jeg et mørkt håndklede sånn at ikke flekkene syns så godt, he he..
Anonym
17:17 20.05.2008
Hhehehe... dere må ha skitne høner dere som bruker en egen høne/rumpeklut til å tørke dere med slik at dere kan bruke håndkledet flere ganger...

Jeg for min del gjør som de fleste, vasker meg rein, så tørker jeg meg med det samme håndkle opp til flere ganger. Og ja, noen ganger tørker jeg meg i fjeset med den enden jeg brukte i ræven igår...
FuckFace
18:10 20.05.2008
Hådklestativ er en fin innretning!
Her i huset har alle fem hver sin faste plass til å henge badehåndkleet på, og vi bruker det i ca en uke før vi kaster det til vask, selvfølgelig. Kan da ikke vaske 5 store håndkler i døgnet, er nesten en full maskin det....!
Anonym
18:16 20.05.2008
Etter trening: nr. 1 - da har det jo ligget krøllet i bagen kanskje en hel dag. Hjemme: nr. 2 - selvfølgelig!!
elisabeth 110708
18:19 20.05.2008
Gurimalla....Har aldri hørt eller observert i mitt søndelige liv at noen kaster håndledet i vask etter en dusj? Jeg er sjokkert (nei, det skal ikke mer til..hehe)
Nordavind fra sør
18:19 20.05.2008
Vi henger det opp igjen på håndklestativet. Man kan ikke vaske et håndkle Etter HVER gang vi bruker det! Dårlig for miljøet, dårlig med tanke på økonomi og temmelig unødvendig.
Anonym
18:21 20.05.2008
Nr. 2. Synes det er sløsing med vaskemiddel å hive det til vask etter en gang. Handkleet er jo rent i og med at jeg nettopp har vasket meg... Er ikke spesielt miljøvennlig å vaske unødvendig mye heller.
Anonym
18:22 20.05.2008
Nr2.
Jeg her en liten håndduk til ansikt/hår og en stor til resten.
Bruker begge flere ganger før de vaskes.
Anonym
18:23 20.05.2008
2
Anonym
18:29 20.05.2008
Nr 2, her i huset. Prøver å være miljøvennlige og å spare på vaska. Her slenger vi håndkler og sengetøy til vask én gang i uken, mer enn det er unødvendig..
Anonym
18:30 20.05.2008
Jeg bruker to håndkler, en til håret og en til kroppen.
Det til kroppen kaster jeg til vask, og det som jeg bruker i håret henger jeg opp til tør eller legger det på stellebordet
Synne&SkoTyvenLucas!
18:35 20.05.2008
Det irriterer meg når jeg overnatter på hotell at de bytter håndklærne hver dag. Selv hos Choice der de har en egen plakat på badet hvor de skryter av at de ønsker å spare miljøet ved å begrense vask av håndklær, byttes det daglig. Hjelper det å henge opp håndklærne som et signal til vaskepersonellet om at de kan la det henge? Nei! De bytter uansett - så hva er vitsen...
Anonym
19:04 20.05.2008
Vi er nr 1 alle mann.
Anonym
19:17 20.05.2008
Nr 1 ! alle sammen i vår familie. Dvs. me henger det opp til tørk før det går på vask, våte håndklær skal aldri ligge i ein haug på gulvet eller i skittentøykurven. Det er bakteriebombe !!! Kan forstå at ein del velger nr 2, men ville vertfall annbefallt å hatt ein mindre klut til å tørke seg nedentil. Men kvar sin smak...Ikkje alle har vel lest like mykje om bakterievekst....
Hanne,1 gut+venter 1 jente:)
19:19 20.05.2008
Man blir ikke friskere eller sunnere av 0 bakterievekst...
Anonym
19:19 20.05.2008
Nr 1...Synest det er ekkelt og bruke handuken 2 ganger!! Selv om jeg er ren etter en dusj..Men uansett..EKKELT!
Mjupsi-1SA.
19:42 20.05.2008
Nr 2 bruker det flere ganger, tenker på miljøet og strømregningen. Er rein når en kommer ut sv dusjen. Har jeg mensen tørker jeg meg med papir.
Snart4:-) 14 dager igjen
19:47 20.05.2008
Nr 2 selvfølgelig... og hvis man er redd for at du tørker deg i ansiktet der du har tørket rompa, så bruk 2 håndkler da? et til håret og et til kroppen=)=)=)
Anonym
20:01 20.05.2008
Herregud så krokka folk er i hodet sitt... Håndkledet er virkelig ikke møkkete etter èn gangs bruk!!! Og du som snakker om bakterievekst, hva er det du snakker om? Jeg har hygiene og mikrobiologi som fag i noen år,og dette blir bare for dumt!! Da håper jeg dere alle skifter sengetøy daglig også,for det er endel eklere enn håndklær!!
Anonym
20:55 20.05.2008
Etter trening hiver jeg til vask to håndklær, et til apparatene, et til dusjen etterpå, fire treninger i uka blir åtte håndklær.

Dusjer i tillegg hjemme hver morgen, der bruker jeg et til håret/ ansikt og et til kropp, begge byttes ca annenhver dag, noen ganger hver dag, det blir vel rundt åtte i uka der også...

Og så ett håndkle daglig til sønnen min ca...

Hmmm... ser at jeg har et lite forbedringspotensiale her:)
Anonym
22:21 20.05.2008
Jeg henger det opp og bruker det en gang til.
Prøver å lære samboeren min det også, noen ganger er han flink, andre ganger ikke, hehe...
Laybik
01:23 21.05.2008
bruker håndkleet mere enn en gang ja.
alt i fra 2-4 ganger. har en egen til hår og ansikt, da håret er så langt at jeg må tulle den rundt hodet etter dusj.
men har jeg mensen tørker jeg meg nedentil med papir, så dermed er ikke blod på håndkleet noe problem her.
Anonym
09:29 21.05.2008
nr 2.
men har en ende jeg bruker til ansiktet og overkroppen, og den andre enden brukes til bein, og nederst går til f***a. har et merke på toppen som viser hvilken ende som skal til hvilken del.
Anonym
10:02 21.05.2008
1-2: jeg bruker 2 håndkler. 1 til håret og 1 til kroppen. Det jeg da tørker med nedentil med tørker jeg også tærne og gulvet med etterpå og hiver det til vask. Det andre henges opp. Samme gjelder for ungene

mannen varierer. som regel til vask
elize
12:06 21.05.2008
Vi bruker selvfølgelig håndklærne flere ganger. Er opptatt av miljøet, og dessuten har jeg nok klær å vaske om jeg ikke skal provosere fram mer. Vi synes nemlig det er bedre å slite ut håndklærne enn å vaske de i stykker...
Anonym
12:08 21.05.2008
jeg og han jeg bor sammen med gjør nr 2. etter vi er dusjet, er vi fakatisk rene, og håndklet blir ikke skittent:) er ikke miljøsvin..
Jenta88 med augustgutt08
12:15 21.05.2008
2.
Blir nok klesvask om man ikke i tillegg skal vaske en full maskin med håndklær hver dag på toppen.
Bruker et håndkle 2-3 gang..
Men de små som vi tørker hendene med etter håndvask skifter jeg ut hver dag. an da er de jo brukt endel ganger også.
Ugl@
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)