Jneta mi var syk fra (forrige) søndag kveld til tirsdag (feber), hun spiste lite da, men etter feberen ble borte har ikke spisingen tatt seg opp,
Hun har aldri vært veldig glad i grøt, middag er så som så, brød er favoritten. Hun pleide å få 3-4 måltider iløpet av dagen,
nå er det nede i 2 :( .. stresser mye med det, prøver jeg å gi mat etter 3 timer, er hun ikke sulten, 4-5 timer etter forkosten (dvs forkosten er i 12-13tiden) sover hun, og hennes andre måltid havner da på rundt seks-syv. Og selv da er hun ikke spesielt sulten.. prøver alt av pålegg, grøt (tom yoghurt), fruktmos etc. men hun vil ikke ha.. blir så fortvilet..
ammer ennå, men greier ikke helt å se på det som mat, før spiste hun hele to brødskiver til frokost, nesten et helt middagsglass evt grøt, kvelds var 1-2 skiver brød eller grøt.
Vil gjerne ha mat tips/råd, er det vanlig at dårlig matlyst henger igjen så lenge etter feberen? Hvor lenge bør jeg vente mellom måltidene? vil jo at hun skal rekke å bli sulten..
vurderer å oppsøke lege, men kanskje litt drastisk?
Jeg ammer henne om natten, bør jeg slutte med dette (mener å ha lest et sted at barnet da kan bli mer sulten om dagen)??
Føler at det kan bli dumt å ta fra henne den eneste "maten" hun får i seg..
Takker for alle svar :) |