Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 0-1 år

mage soving
 21:56 18.05.2008
Babyen min vil bære sove på magen. hun har hatt kolikk, og då sov ho på magen. var umulig å roe visst ikkje. no er ho inne i ein vane hvor ho nekter å sove visst ho ikkje får sova på magen. ho er no 4 månder, bør eg ta opp kampen, eller er ho blitt so stor at krybbedød faren er begynnt å gå over? har prøvd ein god del med å få henne til å ligga på ryggen i det sisste, men da er dt times vis med grining, og md ein gang eg snur henne på ryggen so roer ho seg. trenger seriøst hjelp her,
Anonym
Sv: mage soving
 22:12 18.05.2008
Tenkte å svare deg, før du (sansynligvis) får mange innlegg som sier det motsatte av meg eller som gir deg masse pes:) (Det er jo desverre sånn det har blitt her inne....) Jeg lar jenta mi sove på magen. Vi har prøvd mye forskjellig, men hun sovner kun på magen, så vi har gitt opp den kampen. De sier at når de klarer å snu seg selv, så er det greit. Det kan snuppa vår nå, hun er snat 5mnd (fra mage til rygg) Jeg kan selvsagt ikke anbefale deg å la henne sove på magen, siden dette ikke blir anbefalt, men har full forståelse for at du gjør det. Mener å ha hørt at krybbedødfaren er størst fra 2-6mnd...men dette er jeg ikke helt sikker på. Men ville ikke slått fra meg den tanken uansett. Det er vel noe vi alltid vil være redd for uavhengig av mageleie el ikke også. Eneste rådet jeg kan gi deg er at du gjør det du mener er best for barnet ditt, og gjerne i samråd med hs. Det har jeg gjort og de har full forståelse for dette. De er ikke så sort-hvitt som enkelte her inne.Lykke til!
aya75
 11:10 19.05.2008
tusen takk for svar. ja, eg hadde forvntet meg mange innlegg med masse pes, men har utrulig nok ikkje fått noen enda.
er veldig vanskelig problemstilling detta, men får ta det litt som det kommer. den dagen ho vart 4 månder so klarte ho å snu seg i sengen, so eg håper det kommer oftre og oftere. er heilt merkelig, sjøl om hun sover kjempe godt, og kanskje har sovet ein time om kvelden, og når eg snur henne so vokner ho med ein gang. dei veit ka dei vil. skal ta det opp med hs på onsdag tenker eg, håper ikkje helsesøsteren kommer til å sjå heilt merkelig på meg,
jento86
 12:31 19.05.2008
Bra du ikke har fått pes da;) Hvis helsesøster er en normalt oppegående person, så vil hun ikke se merkelig på deg. Det er flere som sliter med det samme vet jeg. Vi har prøvd så uendelig mange ganger å legge henne på ryggen både før hun sovner og etter at hun har sovna. Men hun lar seg ikke lure nei:) Våkner med en gang. Vi måtte prioritere søvnen hennes framfor hvilken siden hun lå på. Dette var ikke noe lett valg, og jeg sov veldig lett og våkna for den minste lyd. Ikke noe gøy å gjøre noe du blir anbefalt å ikke gjøre. Men jenta mi er en helt annen person når hun får søvnen sin (som oss alle andre :) Håper du finner ut av hva som er best for dere og lykke til på hs;)
aya75
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------