Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 0-1 år

Gutten min har "puppegilde" på natta:) *arrrg*!!! What to do??
 21:55 18.05.2008
Han spiser masse av puppen på natta, mens på dagen er han lite interessert. Han er 6,5 mnd.
Vi er i overgangen til fast føde + at han er supernysgjerrig på alt som skjer rundt = ikke ro i rumpa til å spise mm!
Han spiser 1/2 middagsglass til frokost (liker ikke grøt) + litt mm
Litt mm til lunsj og middag. 1 glass HiPP grøt til kvelds + mm på sengekanten.

Han spiser pupp ca hver 3 time natten igjennom + at han våkner ca hver 1-1,5 for smokk e.l. Dette begynner å bli litt vel slitsomt!
Men han spiser så utrolig godt av puppen på natta at jeg ikke har hjerte til å nattavvenne han.

Er det andre som har vært i samme situasjon?
Hvis vi nattavvenner han, vil han da spise mer pupp på dagen?
Hvordan får han i så fall i seg nok væske?

Så det er vel ganske tydelig at det er på natt han drikker:)

Hva har dere gjort?
Tips?
NurkHarAnkommet
Sv: Gutten min har
 21:57 18.05.2008
Har du prøvd å gi han vann istedenfor pupp når han våkner på natta?? Jenta mi hadde en lang periode der hun våknet flere ganger om natta for "kose-pupp". Prøvde med vann, men det ville hun ikke ha. Ammet i vei, og til slutt sov hun lenger og lenger. Men, det er veldig slitsomt mens det står på :(
&#9829Celines mamma&#9829
 22:07 18.05.2008
Han spiser veldig godt, så det er tydelig at det er på natta han får i seg den meste av væsken!
- det burde jo være på dagen han drakk mest!

Har ikke prøvd med vann, for har tenkt at det betyr nattavvenning.

Puh!
NurkHarAnkommet
 22:12 18.05.2008
Uff, det skal ikke være lett. Hadde det bare vært et fasit svar ;)
En må liksom prøve å snu døgnet på en måte, sånn at han spiser mer på dagtid og mindre på natta. Hva om han ble tilbudt vann f.eks 2 av gangene han våkner på natta, slik at det blir 2 mindre amminger. Og så håpe at han spiser bedre på dagen??

22:16 18.05.2008
Sant nok - får kanskje prøve å avvenne ett måltid først.... for så å tvinge han til å spise litt mer på dagen..... kan jo i hvert fall håpe:)

NurkHarAnkommet
 22:20 18.05.2008
Er kanskje verdt et forsøk. Er sikkert lurt å begynne med ett måltid først ja, og heller set det litt ann. Lykke til i allefall. Du blir veldig sliten av aldri å få sovet mer enn 2-3 timer om gangen.
 23:17 18.05.2008
Jeg hadde det også slik med gutten min i den alderen. Jeg lot han styre det selv og det tok ikke lange tiden før han sov hele natten gjennom. Det er ofte en overgangsfase når de begynner med fast føde, men det kan også være tenner som plager han. Jeg ville ikke ha nattavvent, med mindre du vil ta sjansen på at han kanskje slutter å ta puppen i det hele tatt. Det er ikke sikkert han vil ha pupp på dagen dersom du avvenner han på natta. Tror det er større sjans at han begynner å ta pupp om dagen i stedet for på natta dersom du ser det litt an. Etterhvert som han spiser mer fast føde om dagen vil han nok bli mer tørst og trenge litt mm å skylle ned maten med:-)
Anonym
 09:52 19.05.2008
Mulig det er tenner i anmarsj også ja.
Nei har ikke tenkt til å nattavvenne enda - litt riski:)

I natt sov han foresten bedre igjen - og BARE ett puppemåltid!! *joho!*. Det slo meg da at han ikke fikk samme kveldsmaten som tidligere. Han har til nå fått "god natt" grøten til hipp, mens i går fikk han et middagsglass. Kanskje han ikke tåler den grøten? Hmmm får ta bort grøten en stund å se.

Så i natt sov vi fra 23 til 3, så pupp..... men så var jeg så dum å skifta bleie på han og da var han urolig fra 4 til 6 - men da tok heldigvis sambo "nattevakten", så jeg sov som en stein fra 4 til 7:)

Uff håper det blir litt mer orden på de nettene snart!!
NurkHarAnkommet
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------