Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Klorer seg til blods på rompa når vi tar av bleia?!?!
 21:15 18.05.2008
Lurer på om noen har vært borti slik reakjson vedr bleieslutt som vi har her i huset nå. Snuppa er nå 3 år og 1 mnd

Vi hadde en lang periode hvor hun gikk uten bleie når vi var hjemme. (kun hjemme) Da var det vel sånn ca 60 % i potta og 40 % uhell. Dette er vel en par mnd siden.
Men nå er det helt stopp. Hun får helt "hyle anfall" når vi spør om hun vil gå uten bleie. Bare griner etter bleia og begynner å klore seg på rompa. Klorer seg til blods?!?! Skjønner ikke hvorfor hun reagerer slik. Det har ikke vært noe tvang inni bildet og jeg kan ikke si at hun har hatt noen spesielle reaksjoner når hun ikke har rukket potta.
Så nå har vi gått tilbake til bleie på fulltid.
Eneste vi har gjort (hvis dette kan være tvang?) noe ganger er å si at hvis du sitter litt på potta så skal du få bleia etterpå. Det vil si at vi har tvunget henne til å være uten bleie i alt fra 5 - 15 min. Dette har vært rundt perioder jeg vet at hun pleier å ha bæsjebleie.
Det rare er da at hun gråter etter bleie i noen minutter også setter hun seg på potta og både tisser og bæsjer. Hun er veldig trist, men blir veldig stolt når vi skryter av henne. Er superstolt når hun får sette klistremerke på veggen etterpå (belønning). Når hun får på bleie etterpå er alt det triste glemt og hun er superførnøyd. Neste hylerunde begynner først neste gang jeg spør om hun vil gå litt uten bleie ?!?!?!

Noen som har hørt om slike reaskjoner før? Noen som har tips og gode råd?

Er ikke slik at hun på død og liv må slutte med bleie nå, men jeg vet at hun har full kontrol på når hun tisser og bæsjer, så det går kun på viljen og ikke evnen. Kanskje greit å gi henne et langt opphold??

Mjanne
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------