Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 0-1 år

Noen som ar fått kjeft for offentlig amming?
 20:58 18.05.2008
Leste en tråd her om offentlig amming og stusset over at noen mødre føler det som om at det ikke er heeeelt stuerent og amme offentlig.. Syntes det er rart.. Mulig jeg er naiv, eller bare rett og slett fjern, men jeg syntes ikke folk reagerer i det hele tatt jeg.. Har ihvertfall aldri oppfattet noen negative vibber de gangene jeg har ammet på café etc..

Er det noen her som faktisk har fått negative kommentarer?
Komatrollet
Sv: Noen som ar fått kjeft for offentlig amming?
 21:05 18.05.2008
Jeg har aldri fått kommentarer, men blikk.. Ja, absolutt.
leonoras mamma
 21:06 18.05.2008
Ja en venninne av meg ble kasta ut fra JYSK fordi hun satt å amma den 3 mnd gamle sønnen sin!
Hun hadde mye varer hun skulle til å kjøpe, men småtten var suuulten, så hun spurte kassadama om hun fikk lov å amme der, hun sa at hun kunne sette seg på en av hagestolene, det gikk helt fint! Så mens hun satt der kom en mannlig ekspeditør og sa at amme, det kunne hun gjøre hjemme! Hørte ikke hjemme verken på cafe eller butikker sa han..
Så hun måtte bare gå.. Hun skal aldri handle på JYSk mer da( de er ikke hyggelige i heele tatt der, iallefall ikke han mannen(utenlandsk opprinnelse og sikkert vant til en annen kultur) Herre mennsann!
Anonym
 21:09 18.05.2008
Jeg får alltid noen svært tilfredse blikk fra gamle tanter som går forbi. De synes nok at det er flott med amming. Og det er det jo... Jeg håper bare at de ikke gir motsatte blikk til en mor som gir sitt barn mme :/
Fru Hyggestund
 21:09 18.05.2008
De offentlige plassene jeg har ammet på er cafe, flyplass og fly. Har aldri opplevd å få kommentarer, eller merket negative blikk.
Line-80
 21:38 18.05.2008
Joda.. Ble faktisk kastet ut av en cafè for å amme der.
Kristine&FelixSitter_i_ettTre
 21:12 20.06.2008
Hvilken cafe er det du ble kastet ut fra?
Jeg tror jeg har hvert innom alle cafeene på farmand og ammet begge guttene mine. Men vet at noen har fått komentarer på den oppe på gamle kremmern
2hærligegutter
 21:38 18.05.2008
Har aldri fått noen kommentarer når jeg har ammet offentlig, men har flere ganger opplevd stygge blikk :(
Synes det er skikkelig irriterende at man ikke skal få mate babyene sine offentlig, uten å få slike blikk på seg! Passer jo på å ikke vise puppen da, så jeg forstår ikke hva som er folks problem egentlig.
*masy*
 21:52 18.05.2008
Så merkelig! Eneste gangen jeg har fått blikk er i utlandet der det faktisk ennå ikke er vanlig å amme offentlig. Har ikke opplevd det her hjemme i det hele. Eneste jeg har fått kommentarer på fra kvinner på 50+ er at jeg ammet sønnen min til han var 13 mnd. Flere syntes viss han var vel gammel allerede da han var 8 mnd...men det brydde jeg meg lite om da. Men det var lite med offentlig amming etter 6-7 mnd. Det er jo mest i starten de blir sultne på de minst passende tidspunkt. Må man, så må man. Men det trodde jeg da de aller fleste forstod i dag.
Nei damer! Send stygge blikk og kjeft tilbake dere! Ikke finn dere i det!
Og den som ble kastet ut av Jysk burde snarest skrive et klagebrev! Helst med navnet til den som kastet henne ut! Slik oppførsel er ingen tjente med, verken firma eller kunder!
ruffen
 13:13 19.05.2008
Jeg har aldri opplevd noe negativt da jeg ammet. Ammet på kafe, i bilen osv, men passet alltid på å dekke meg til da.. Ikke særlig å sitte me puppen ute (alltid ekle mannfolk som glor)
Men en gang opplevde jeg noe veldig koselig. Det var på Skeidar her i Ålesund. Snuppa var 3 uker og jeg og sambo var på utkikk etter en ny sofa. Vi skulle til å gå, da kom ei godt voksen dame som jobbet der og ville se lille nurket. Så kom en medarbeider til og såg på også. "nei, vi må nok komme oss av gårde nå" sa jeg. "Skal du gi henne mat kanskje?" spurte damen meg. Jeg svarte at tiden hadde gått fra oss, og snuppa nok var sulten ja. "Næmen, se deg rundt!! Her er jo sofaer og stoler ovealt du kan sette deg i og amme henne", sa da hun som jobbet der. Jeg spurte om de var sikker på om jeg kunne gjøre det. Og da svarte hun at det var vel det mest naturlige i verden det...
Så jeg fann meg en komfy stol og ammet snuppa der.Må nevne at dette var tidlig på dagen og der var lite folk...

Men uansett så syntes jeg det var ganske flott sagt og gjort:D
--{--{-@solstråle
 13:27 19.05.2008
Ja, jeg ble henvist til toalettet da jeg var på kokeriet i Sandefjord av en av gjestene deres, da jeg ammet datteren min. Da sa jeg til den mannlige gjesten at han kunne "spise maten sin på do selv om han synes det var et sted for bespisning, vi blir her" - Da ble det taust fra den kanten haha
sarahrara
 13:43 19.05.2008
*applaus*

Elsker det når jeg og andre klarer å komme med deilig knusende kommentarer!

kakemonsteret med 2 boller
 13:47 19.05.2008
Hehe ja ikke sant! Vi tok oss gooood tid med ammingen også ;-)
sarahrara
 13:50 19.05.2008
aldri opplevd noe negativt, men så kan jo folk bare prøve å kommentere:P Jeg er ganske rett frem i kjeften, så de hadde fått det i bøtter og spann!

Har egentlig bare fått sånne "åhh så koslig" blikk:P I starten stod jeg ofte i sideganger på kjøpesentre og ammet stående så ingen skulle se(bare jeg som var usikker på meg selv og amminga) da kom en dame bort med en gutt på 10mnd. og gikk rett bort til meg og snakket med meg mens jeg ammet:P

"nåå du ammer? gud det savner jeg, blir ikke litt baby syk nå" osv osv. hehe det at jeg ammet var lissom ikke noe grunn til å ikke prate med meg om ungen:) Synes det var kos, hadde jo sagt ifra om det hadde blitt for mye for meg!
*smurfenytt*
 20:42 20.06.2008
er babyen sulten , må den jo få mat. uansett hvor man er.

typisk at det var en mann som kastet deg ut fra jysk.
brasine
 13:46 19.05.2008
Med fare for å få alle her på nakken, så synes jeg faktisk at det har blitt litt vel naturlig å amme i offentligheten. Synes det er helt greit, når man faktisk ikke har noe valg, f.eks på fly. Har selv ammet på fly, det er det eneste offentlige stedet. På cafe´og restaurant, synes jeg faktisk at man skal respektere at ikke alle synes det er like greit å få pupper flashet i trynet mens man spiser. Det finnes ammerom... De fleste jeg har sett er jo ikke LITT diskrete heller, kneppe opp hele skjorta og ut med puppene..
Aliena
 13:55 19.05.2008
De ammerommene (heter det ikke stellerom da?) jeg har sett er med toalett og også ganske ukoselige og ikke har jeg sett stoler der heller..... JEG ønsker ikke å amme mine barn der - hva andre gjør er opp til dem....... Kanskje det er noen som synes det er koselig å spise middagen sin på do også??.... ikke vet jeg. Jeg respekterer andre for hva de måtte ønske å gjøre og krever da bare å bli respektert for hva jeg ønsker å gjøre. Vi er jo ikke helt like og har også forskjellige behov/preferanser.. ;-))
sarahrara
 14:00 19.05.2008
IKKE FAEN OM JEG SITTER PÅ HC TOALETT OG AMMER MITT BARN FOR AT FOLK SKAL VÆRE FORNØYDE!!!!!!

Hadde det vært PENE ammerom som IKKE er sammen med toalett kunne jeg vurdert det men bare fordi JEG vil! Helvete altså...*hormonell*
*smurfenytt*
 14:03 19.05.2008
I Norge har jeg aldri opplevd noe negativt, men da jeg var i England, fikk min venninne kommentar at hun jammen kunne amme inne på toalettet, om hun absolutt måtte gi sønnen sin mat. Dette var på en pub med familie del, altså der familier kan sitte å spise. Jeg ammet også min sønn etter dette, men det var mest på pur F, for jeg ble så provosert. Hva om vi slenger ut puppen? Har noen sett hvordan klær den yngre garde går med (ja faktisk noen godt voksne også) de er så og si nakne, viser truse over bukse, der buksa henger på låra (ikke hoftene) og går med topper som sikkert er kjøpt på spebarnsavdelingen i klesforretningene. Nei, har alldeles ikke noe problemer med å amme offentlig, da jeg faktisk viser mindre hud enn andre. Og, om de rundt meg ser noe de ikke har sett før, er det jammen på tide de ser det!!!
mammaen til Luca
 14:05 19.05.2008
Her i Bergen er det ammerom på enkelte kjøpesentere, de er uten toalett, har fine sofaer, stelleplass og mikro :)
Gunni_2
 14:11 19.05.2008
Sånn er de ammerommene jeg også har vært i. Ville heller ikke ha ammet på toalettet. Som sagt, synes det er greit å amme offentlig, hvis man ikke har noe annet valg.
Aliena
 14:14 19.05.2008
Ja, det blir noe annet!
Men allikevel synes jeg det er for mye bryderi å gå fra restauranten til et ammerom bare fordi jeg må gi babyen min mat (og det er ingen som ser en liten flik av puppen engang!!)
Hvis man ser rundt seg på folk som spiser skulle en jo sagt til flere at de kunne ta seg en tur på toalettet å spise (mange som spiser grufullt stygt og uappetittelig)
Om situasjonen er sånn at jeg må skifte på datteren min, eller at jeg er i en klesbutikk e.l er det jo bedre med et ammerom slik som du beskriver ammerommet........ men et ammerom/toalett ammer jeg ikke datteren min i ;-)
sarahrara
 15:16 19.05.2008
jeg har aldri fått hverken kommentarer eller blikk,å hadde jeg fått det skulle de jammen få hørt det..å jeg hadde sendt klagebrev til JYSK ja..det er jo uansett ikke rart folk ammer offentlig når det ikke finnes tilbud om ammerom noen plass (ikke her ihvertfall) ganske slitsomt,fant ikke engang en benk på handlesenter så jeg måtte fint sette meg i trappene
novbaby:)
 15:22 19.05.2008
Har aldri fått kommentarer, men jeg og en venninne satt og ammet hvert vårt barn på en kafé, der satt også en gjeng meget sjokkerte tyske turister. Jeg tror ikke de hadde sett offentlig amming før :D
Det hjalp vel ikke at venninnen min kastet babyen sin på ryggen i bæretøy da vi skulle gå, hehe.
Calypso07
 15:47 19.05.2008
Fått komentarer fra x-svigermor og stygge blikk fra folk. Men må jo gi barnet mitt mat.
Reflex gutt 02 og gutt 07
 21:58 20.06.2008
Har heldigvis ikke fått kommentarer, men har lest/hørt forholdsvis mange leserinnlegg/debattinnlegg om hvor ekkelt folk syns det er med offentlig amming. Velger å tro at disse er et mindretall (men er veldig opptatt av å dele meningene sine med alle og enhver), og at når folk titter på meg og babyen min er det fordi hun er verdens søteste ;-)

Må sies at jeg ikke har ammet så mye på kafe eller restaurant da, siden jeg ikke er så ofte på kafe, men har altså heldigvis ikke fått kjeft de få gangene jeg har gjort det. (Tror jeg hadde blitt ganske satt ut).
Line_78
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------