Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 0-1 år

koking av flaske og vann ?
 11:35 18.05.2008
gutten min er snart 8 mnd og har tenkt å slutte å koke vann og koke flaske. hva tror dere?
Anonym
Sv: koking av flaske og vann ?
 23:03 18.05.2008
På flaskeposten står det at etter fylte 3 mnd trenger du ikke å koke flasker, kan tas i oppvaskmaskinen ved min. 65 grader. Men tuttene må kokes. Koking av vann derimot er jeg usikker på.. Noen sier 6 mnd..
Anonym
 23:23 18.05.2008
Flasker bør kokes til ca 6 mnd ettersom vekst av melkebakterier i flasken kan være skadelig for små barn. Når det kommer til vann vet jeg ikke. Men tenker som så at når babyen tåler å svelge klorvann vi bader i på babybadingen, tar de vell heller ikke skade av å drikke ukokt rent vann fra springen (iallefall ikke her til lands). Ikke er det mulig å koke alt babyen har i kontakt med munnen, kan jo ike koke hendene når babyen begynner å spise på dem heller... Men det er jo meg, man må jo gjøre det man føler er riktig for seg.
Anonym
 23:54 18.05.2008
eg sluttet å koke når hun var 6 mnd. kokte vann til hun var 6,5mnd-7mnd. men bruker kaldt vann og varmer det. er minst bakterier i kaldt vann;)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------