Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Problem, dilemma, hjelp! har tross alt 3 barn sammen
12:05 17.05.2008
Samboer og jeg har hatt en del problemer under forholdet vårt, krangler ikke så mye nå som vi gjorde før, da gikk det helt vilt for seg, men nå kaller han meg bare ting, som merr, mehe, psyko berte osv, når jeg spør om han kan hjelpe meg litt hjemme. Han er hele tida trøtt, slik er dagen hans:
* jobber (men nå er han i permisjon)
* sover etter at han har spist middag, nå også
* slenger bare i fra seg
* er oppe halve natta
* i hæljene sover han til han er opplagt nok
* hver morgen styrer jeg med 3 unger og bikkje alene pluss husarbeid
Jeg er i jobb nå som dere sikkert har skjønt :-) men hjelper ikke for det
Der jeg jobber er jeg omgitt av både kvinner og menn, men nå har jeg eller for å si det sånn, så er det noen karer på jobben som er så interesert i å spleise meg med en kar rundt alderen min, han er kjekk og like høy som meg, og vi har en kjempe fin tone sammen, men så kommer mennet, jeg vil bare droppe typen og være fri og finne ut om han kan være noe for meg
* er det galt av meg? Jeg føler meg som en slave og dama til en som ikke respekterer meg
*Han her "Stian" kan vi kalle han, er helt motsatt av typen min,og han bryr seg ikke noe om at jeg har 3 barn. Jeg vil gjerne bli bedre kjent med "Stian" men føler ikke at det er riktig med henhold til typen og barna
* De jeg har snakka med sier at jeg bør ta en pause og finne ut av ting og at jeg ikke bør gifte meg med han nå med det første
* Mamma vet alt om forholdet vårt og hu begynner nå og bli temlig irritert på typen min og hun sier nå at hun begynner og mislike han nå og det er veldig synd, OG det er det hvis jeg fortsetter å være sammen med han
* Han prøver å psyke meg ned med at alt jeg sier om han bare er tull osv...
* Han kaller meg så mye dritt, men er blitt så herda at jeg ikke bryr meg lenger og det er da veninna mi sa det begynner og bli " farlig"
Anonym
Sv: Problem, dilemma, hjelp! har tross alt 3 barn sammen
08:43 18.05.2008
kjære deg!!
Hvorfor ikke prøve å stå på egne ben en stund og få hverdagen til å fungere for deg og ungene dine. skjønner at det er stort ansvar med tre barn alene, men du får allikevel et mindre dersom du flytter fra samboeren din. (slik det høres ut). Tenk på barna dine først og fremst, ikke bland inn en ny mann nå, synes den tanken bare er idiotisk. du kjenner han ikke, ikke tro at gresset alltid er grønnere på andre siden. hvis jeg var deg ville jeg heller ha satset på å klare meg selv og tatt vare på ungene mine da de er det viktigste!!! må si jeg synes du høres litt barnslig og umoden ut. håper ungene dine feiret i går og fikk en fin 17 mai!!
Anonym
Sv: Problem, dilemma, hjelp! har tross alt 3 barn sammen
20:14 18.05.2008
For all del, ikke bland inn en ny mann i denne allerede vanskelige situasjonen.. Det er det siste du og barna dine trenger!
Dersom du lever i en hverdag der samboeren din kaller deg stygge ting og ikke har respekt for deg (håper virkelig barna dine slipper å oppleve dette), må du først få orden på dette. Du har sansynligvis alltid hatt/utviklet dårlig selvtillit som finner deg i situasjonen slik den er. Hvis han ikke kan behandle deg på en skikkelig måte så må dere flytte fra hverandre. Husk at ditt ansvar først om fremst ligger i å skape et trygt og godt oppvekstmiljø for barna deres. Når det er på plass, DA kan du begynne å tenke på ditt eget kjærlighetsliv..
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem