Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
pco, ingen mens på snart et år...dårlig lege...hjelp..
 19:10 15.05.2008
Det har snart gått et helt år siden jeg sist hadde menstruasjon og fått høre av legen av jeg har pco. Har vært hos en gynekolog som skrev ut provera og pergotime til meg. Fikk ikke helt forklart når jeg skal begynne neste kur. Har fullført en kur med provera etter legens retningslinjer, men har ikke fått noe menstruasjon...Har prøvd å finne ut når jeg skal begynne på neste kur, men ikke fått noe svar på det av legen min. Det virker ikke som om fastlegen min vet noen ting og kan ikke svare på noe jeg spør han om...Begynner å bli veldig irritert, og det hjelper ikke at jeg hater å gå til lege generellt. Noen som vet noe om når jeg kan starte kuren? Har ikke begynt på pergotime vil helst slippe, men kan man bli gravid uten å ta dem selv om jeg har pco og ingen mens...? Håper noen kan svare meg...
Anonym
Sv: pco, ingen mens på snart et år...dårlig lege...hjelp..
 19:37 15.05.2008
Hei!
Jeg har desverre ingen erfaring med provera, så jeg kan ikke svare deg på det. Men jeg vil anbefale deg å ringe direkte til den gynekologen du var hos, for å forklart det igjen, på en nøye måte hvordan han/hun mente at du skulle gå fram. Vanlige fastleger vet desverre lite om dette :(
-Lykke til!!
vil ha spire i magen min igjen
 16:57 16.05.2008
Provera er medisin som skal fremkalle menstruasjon. Men det er ikke ''ekte'' mensen, men man blir på en måte ''nullstilt' ang syklusen.
Er det lenge siden du tok den siste tabletten? Det kan gå opptil en uke før mensen kommer. Hvis det tar lenger tid en det ville jeg nok ha ringt legen for å høre hva som bør gjøres. Pergo er jo for å hjelpe til med å få EL så det er jo lurt å ta de:) Men noen pcoere får jo EL av seg selv så alt er vel relativt..
momaja 20pp
 19:41 16.05.2008
Takk for svar. Jeg skjønner at det bare er å hoppe i det og ringe legen igjen...Er nemlig over 1 måned siden jeg tok kuren... jaja...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------