Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hva slags utdannelse har dere, og hva har mannen deres?
13:43 15.05.2008
Noen som har høyere utdannelse enn mannen sin?

Jeg er sykepleier, mannen lærer, altså ganske likt utdannelsenivå mellom oss
Anonym
Sv: Hva slags utdannelse har dere, og hva har mannen deres?
13:45 15.05.2008
Jeg er utdannet grafisk designer og sambo er utdannet som glassmester+serviceselger også er han lasterbilsjafør også..
lottemooj er NYFORLOVET <3
13:46 15.05.2008
så han har nok høyere utdanning enn meg..
lottemooj er NYFORLOVET <3
13:48 15.05.2008
Jeg er utdannet journalist, han har bare videregående skole.
Anonym
13:49 15.05.2008
han har høyere utdannelse ja...synes det er ganse viktig jeg da..
Anonym
13:49 15.05.2008
Jeg er produkdesigner,mannen min er politi.
Anonym
13:50 15.05.2008
Jeg er sykepleie og mannen min er elektriker.
Anonym
13:52 15.05.2008
jurist både jeg og ex ( bf), men jeg har en del mer tilleggsudannelse/spesialisering enn ham.
Anonym
13:54 15.05.2008
jeg har ingen utdannelse, ble ferdig med vgs i fjor. men går på høgskole nå, så i år er jeg ferdig med ett av 3 år:) 2 år igjen, så har jeg også utdannelse, wohoo.
Jenta88 med augustgutt08
13:56 15.05.2008
samboeren min har en yrkesutdannelse fra vgs (han tar eksamen i år). så jeg vet ikke hvem som har høyest utdannelse. jeg har også ferdig vgs, men det var allmenn + at jeg har ett år på høgskole. men han er jo ferdig med et vgs yrkesutdanning. men når jeg er ferdig på høgskole, så har jeg hvertfall høyere utdanning:)
Jenta88 med augustgutt08
14:04 15.05.2008
Jeg er Barne-og Ungdomsarbeider, mannen min har kun vgs.
Anonym
14:03 15.05.2008
Jeg er legesekretær å min samboer er utdannet innen bygg og anlegg. Vi har begge bare vidergeående, men allikevel tjener min sikkert 3 ganger så mye som meg....sukk
Anonym
14:07 15.05.2008
Jeg har det ikke per i dag, men vil ha det når jeg er ferdig å studere. Han har IT-utdannelse, jeg vil ende opp med master i økonomi og administrasjon (siviløkonom)
Anonym
14:10 15.05.2008
Jeg har lærerutd og IT-utdanning, han har alt mulig rart. Jeg har litt over 8 år totalt på høgskole/universitetsnivå, mens han har ca 7 år, så det er ganske så likt nivå.
oktaviastar
14:22 15.05.2008
Jeg er intensivsykepleier, han er ingeniør - altså har jeg 3 semester mer på høgskolen enn han har. Ikke at det har noe å si for oss - det viktigste er at vi begge har en utdanning som fører til jobber vi trives i.

En eks av meg sa en gang at han ikke hadde kunnet vært sammen med ei med lavere utdanning - det syntes jeg var utrolig snobbete sagt.
Anonym
14:30 15.05.2008
Da har mannen din likevel høyere utdannelse enn deg. Går ikke på hvor mange semestre man har, men om man har en akademisk utdannelse eller utdannelse på noe lavere nivå. Som ingeniør har man akademisk utdannelse, som sykepleier har man det ikke.
Anonym
15:20 15.05.2008
Samme det - jeg har gått 4,5 år på høgskolen, han 3 år. Det er sånn vi regner det her i huset ;-)
Anonym
15:30 15.05.2008
En akademiker er en person, der er universitetsuddannet, dvs. har en akademisk grad. En akademisk borger er en indskrevet studerende eller en ansat person ved et universitet. (fra wikipedia)

Så vidt jeg vet så er ingeniørutdanningen også på høyskole.

Anonym
15:38 15.05.2008
idiot, er ikke forskjell på høyskole eller universitet. Du oppnår bachelor og master begge stedene. Det er omtrent bare Norge som skuller mellom universitet og høyskole og på papiret har det ikke noe å si
Anonym
15:42 15.05.2008
Så teit å kalle noen for idiot... Det er iallefall ikke særlig (ut)dannet ;-)
Anonym
Det var det at det var en over her som sa at mannen hadde høyere utdanning fordi han var ingeniør, og hun var bare intensivsykepleier. Det er høyskoleutdanning begge deler.

Definisjonen var hentet fra wikipedia, så hvis du skal kalle noen idiot, så får du snakke med dem og ikke meg:)
Anonym
15:47 15.05.2008
Jepp, men noe høyskoleutdannelse går for å være vitenskapelig utdannelse. Sykepleien gjør ikke det. Dessuten er store deler av sykepleien basert på praksis.

Man kan nok ikke sammenligne fagene på sykepleiene med fagene en ingeniør må gjennom, akkurat......

En ingeniør er akademiker, en sykepleier er ikke akademiker, noen som virkelig mener at en sykepleier har en akademisk utdannelse???
Anonym
16:06 15.05.2008
Det er meg, intesivsykepleieren. Jeg ser ikke på sykepleie som en akademisk utdannelse - til det er fagene for mye basert på praksis. Jeg er også i tvil om ingeniører er akademikere, men har ikke definisjonene klare for meg. Siden wikipedia ble avvist som idioti her i stad, kan det være det samme med hele definisjonen ;-)
Anonym
16:14 15.05.2008
Vet ikke hva du har så veldig imot sykepleiere, men det kan egentlig være det samme.

Jeg skal heller ikke påstå at sykepleiere er akademikere.
Troode utdanningens lengde var av betydning, men tydeligvis ikke. Her det viktigere å ha en akademiker tittel.
Håper for all del sykepleier- og ingeniør-utdanningen er ulike:)
Anonym
16:28 15.05.2008
Jeg googla "akademikerne" for å se og ingeniørene er def. ikke " i det gode selskap" - man må være siv.ing for å menge seg med andre akademikere som lektorer, tannleger, siviløkonomer, leger, vetrinærer, arkitekter, jurister osv.
Det morsomme er at her i huset er det jeg, intensivsykepleieren, som er "skolelyset", mens mannen, ingeniøren, er en skikkelig handyman som ikke kan kommareglene og heller ikke interesserer seg for teori. Vi utfyller hverandre, det er nydelig å se på ;-) ;-)
Anonym
23:51 15.05.2008
Man får graden Bachelor både som sykepleier og ingeniør. Temmelig likt vil jeg si... og når hun i tillegg har videre utdanning har nok hun høyest utdanning!
Anonym
14:32 15.05.2008
Jeg har yrkesfag + lærlingperiode. Allmenn påbygging og deretter mastergrad + ped. Mann kokk.
Anonym
14:36 15.05.2008
Jeg har bachelor og videreutd. Mannen min har fagbrev innen byggefaget. Jeg har nok mer utdannelse, men tjener mindre. Det viktigste er at vi begge har jobber vi trives med.
Anonym
21:38 15.05.2008
eg e tømrar han e elektrikar..
Anonym
14:57 15.05.2008
Ja, jeg har doktorgrad, og han har brevkurs i rumba.
Neide, han har litt mer: et par fag fra universitetet pluss en nesten ferdig BI pluss noe fra ingeniørhøyskolen (heter det det?).
Men jeg vet ikke hvem av oss som var lurest, for han tjener flere ganger så mye som meg.
Anonym
14:58 15.05.2008
Jeg er sykepleier og halveis i legestudiet. Han har eit halvt år på mask&mek
Anonym
15:00 15.05.2008
Vi er kjedelig klassiske

Jeg er sykepleier og han er ass.lege.
Anonym
15:00 15.05.2008
Jeg er barnepsykolog, mannen min er økonom. Min utdannelse er litt lenger, men han har høyere lønn.. Typisk!
Anonym
Jeg er lege og han er overlege ;)
Anonym
16:25 15.05.2008
sambo er vekter for øyeblikket og jeg holder på med en bachelor og skal ta master etter det =)
=) Rondi (=
16:46 15.05.2008
Mannen min er oberst,så han er utdannet på et college som heter West Point, og jeg har "bare" (dessverre) et år fullført på sykepleien.
Men har planer om mer skolegang ved et senere tidspunkt =o)
Så her er det gubben som har høyeste utdannelse, men han er ufør,så det blir dårlig med å bruke den (military intelligence).
Northernlights
17:10 15.05.2008
jeg har fire år på høgskolen innen kultur/musikk og jobber innen helse, og han har yrkesfaglig utdanning, altså 3 år på videregående..

Jeg har mest utdanning, han tjener mest... lite jobb å få innen kultur da! :)
Scorpiogi *11.08.08*
17:11 15.05.2008
3-årig høyskoleutdannelse på begge, pluss at han har et fagbrev. Vi stiller altså ganske likt.
Anonym
17:31 15.05.2008
jeg er sykepleier, gubben er eiendomsforvalter (it-ledelse fra BI)- samme antall år på skole :)
Anonym
18:22 15.05.2008
Jeg er i gang med doktorgraden min og sambo har en master, så jeg slår ham der. Men han sikter også mot en dr.grad med tiden, kan bare ta tid å få en slik stilling
Gemini7
18:35 15.05.2008
Jeg har fagbrev som elektriker og er straks ferdig med forkurs til ingeniorutdanning. Samboeren har gymnas og et aar paa hoyskole.
Anonym
18:40 15.05.2008
mannen min er lege og jeg er legefrue:)
Anonym
18:51 15.05.2008
Allmennlærer, mannen er utdannet tømrer og møbelsnekker.
Anonym
19:22 15.05.2008
Jeg har 3 år på allmenne, men utdannet meg som kokk etter vgs. Har utdannelse som restaurant kokk med fordypning i kosthold og Italiensk/Gresk mat. Min kjære har master i Økonomi og administrasjon med fordypning i administrasjon og ledelse. Vi begge er 25 år, så vi har en god begynnelse mener vi begge :)
LinnR83
19:35 15.05.2008
Jeg holder på med bachelor i språk, som med tiden skal bli et sammmensurium av diverse undervisningsfag.
Han har igjen 2 eksamener på bachelor, men kommer aldri til å ta dem. Nå jobber han som ufaglært innenfor industrien, og tjener dobbelt så mye som han ville gjort som ferdig utdannet.
Så det er i grunn helt greit... =)
Epona €22 juli blir det baby€
20:22 15.05.2008
Mannen min er tekniker, jeg er ingeniør.
Anonym
20:27 15.05.2008
Min mann er mekaniker på tunge kjøretøy, men har lyst i framtiden å jobbe med store maskiner i stedet.

Jeg har vgs, og skal igang med bygg-ingeniør utdanning når den lille er født og er blitt året:)
Anonym
20:59 15.05.2008
Jeg har ikke høyere utdannelse, men høyere lønn. Han er spesialsykepleier, jeg er sivilingeniør.
Anonym
21:10 15.05.2008
Jeg har fagbrev innen adminsitrasjon, han har en Bachelor innen IT.
han har høyere utdanning, men det er jeg som har betalt oss gjennom studiene hans.
Anonym
21:12 15.05.2008
Se i tråden over her ang ingeniør/sykepleier. Tenker du har høyere utdanning enn mannen din.
Anonym
21:15 15.05.2008
Jeg er adjunkt og det er mannen min også.. Like mange år på høgskole...
Ole Brumma
21:31 15.05.2008
Jeg utdanner meg til psykolog (har studert i 5 år), og mannen min er rørlegger med mesterbrev. Jeg har vel høyere utdannelse enn han, men kommer neppe til å tjene mer, i hvertfall ikke i offentlig sektor...
KOzy K og Nikolai
21:37 15.05.2008
Jeg er jurist og han har doktorgrad og jobber som post.doc. på et universitet...
Anonym
21:37 15.05.2008
Jeg er ingeniör, han er major ï forsvaret.
Anonym
21:40 15.05.2008
Jeg er student (lektor og adjunkt programmet) Mannen min har ikke utdannelse.
Småsporvinj gjeng på tryne
21:53 15.05.2008
Jeg er grafisk designer. Femårs utdannelse.
Mennen min er tømrermester og bonde. VGS+mesterbrev+gartnerskole.
Jeg har lengre utdannelse enn ham.
mummy0808
23:21 15.05.2008
Jøss... Bim/Dib er jo den snobbesida jo!!! Ser jo ut som om det er veldig høyt utdannede mennesker her..Skulle likt å visst om alle anonyme er ærlige om utdannelse; både sin egen og hans:)
Men om dere er det, så fint for dere i alle fall:) Skulle gjerne hatt en lege til mann og vært psykolog selv;)
Her i huset har vi bachelor begge to; jeg i vernepleie, han er førskolelærer.. Ikke akkurat høyt betalte jobber, men vi klarer oss og trives veldig godt:))
Vil bli mamma:)
23:47 15.05.2008
ca 50 stk har svart på innlegget, tre fire har menn som er leger eller er leger selv.... gjør dette dib til en snobbeside?

Og dessuten, leger er utrolig lite snobbete, iallefall de jeg kjenner og jeg kjenner mange. Mer snobbete er økonomer, jurister etc
Anonym
08:52 16.05.2008
Tja, jeg har nok mer utdannelse (flere år) enn mannen min, men vi har begge utdannelse på Master-nivå. Jeg har en MPhil og han har en MBA.

Men han tjener godt over 100% mer enn meg...
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)