Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Anonymforum

Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Angående amming. På meg virker det nesten som om barn som blir ammet er MER syke enn barn som ikke blir ammet.
21:36 14.05.2008
Bakgrunnen for hvorfor jeg sier dette er fordi jeg av personlig erfaring synes det er påfallende hvor mange av mine venners barn som blir/ble ammet, og hvor utrolig mye syke de er. Mitt eget barn ble ikke ammet og sønnen min har vært mye mindre syk enn andre jevnaldrende som jeg kjenner. Kjenner også en annen liten unge som har vært lite syk, til tross for at han ikke ble ammet. Jeg vet at dette strider mot det som ekspertene mener om styrket immunforsvar osv. Men min egen erfaring og tilsier nesten det motsatte av hva ekspertene mener. Sønnen min har vært påfallende lite syk i forhold til andre barn vi kjenner som har blitt ammet. Hvorfor det?
Anonym
Sv: Angående amming. På meg virker det nesten som om barn som blir ammet er MER syke enn barn som ikke blir ammet.
21:38 14.05.2008
Jeg tror eksemplene du kommer med er rene tilfeldigheter, og at de ikke kan knyttes opp til hvorvidt barna har blitt ammet eller ikke...
Anonym
Sv: Angående amming. På meg virker det nesten som om barn som blir ammet er MER syke enn barn som ikke blir ammet.
21:41 14.05.2008
Min erfaring sier det motsatte.
Jeg har to barn, hu eldste er 6 år nå, og ble ammet i 7 mnd bare (nektet å ta pupp lengre), og hun er ofte syk. Minstejenta mi er 2,5 år, ble ammet i 13 mndr, og har aldri vært til legen. Kun hadd omgangssyke og forkjølelse..aldri trengt noe antibiotika heller. Så jeg holder fast ved at man bør amme så lenge som mulig.
Anonym
21:45 14.05.2008
Sønnen min på 2,5 har aldri trengt antibiotika heller. Godt mulig at det har en sammeheng med hvor lenge en ammer. Men da lurer jeg nesten på at det er det som gir utslaget, dersom du ammer over 1 år eller noe. De jeg kjenner har kun ammet til ungene var 6, 7, 8 og 9 mnd,

spekulerer fælt her!

HI
Anonym
21:46 14.05.2008
Nyere forskning har vist at det ikke har noen sammenheng mellom sykdom og amming. Nok en amme-myte avlivet. Og man kan nevne "enkelteksempler" i fleng,men det er jo disse enkelteksemplene som til slutt utgjør alle! Morsmelk har veldig mange bakdeler også,men fordi Norge er totalt hjernevaska hva der gjelder amming,ser vi desverre ikke det. F.eks at morsmelken er stappfull av miljøgifter som mor har samlet i kroppen gjennom hele sitt voksne liv. Vi snakker kvikksølv, ddt osv osv.
Amming har ingenting å si hverken på helse,intelligens eller noe av det man trodde for noen år tilbake.
Eneste som er, er jo at amming selvsagt er mye enklere enn flaske.
Skal komme med nok en "enkelteksempel" før jeg gir meg:
Jeg har ikke blitt ammet,og har aldri vært syk i mitt liv
Min mann var fullammet til han var 9 mnd,han har astma, allergi og har vært mye syk...
Anonym
21:52 14.05.2008
endelig en som tørr å motsi amme-Norge! :) Jeg vet ikke om det du sier stemmer, men det høres fornuftig ut for meg. Her til lands er det automatisk stemplet som dårlig mor dersom du ikke ammer. Men i Frankrike og USA, der er det nesten motsatt, altså mer vanlig å ikke amme enn det er å amme. Og jeg synes nordmenn er veldig selvgode når de påstår at vi har smartere barn av den grunn.

men men, det var jo ikke dette debatten egentlig skulle handle om, men det er jo ikke så farlig uansett.

HI
Anonym
21:53 14.05.2008
smartere eller friskere barn mener jeg! :)
Anonym
21:42 14.05.2008
Det er alltid lurt å ta sine personlige erfaringer og gjøre dem til sannheter (ironi...). Skulle jeg si noe ut fra mine personlige erfaringer, så må det bli at barn som blir ammet nesten aldri er syke, mens de som får mme er syke støtt - men jeg tror det er en ren tilfeldighet.
jau...
21:47 14.05.2008
Jeg har jo ikke ment at mine personlige erfaringer er sannheter. Jeg stoler da på forskning....til en viss grad hvertfall. Men jeg bare synes det er påfallende at mine erfaringer er stikk motsatt av det som ekspertene sier
Anonym
21:53 14.05.2008
mini på 6 mnd har ennå ikke vært syk, ikke så¨mye som en forkjølelse og hun blir ammet, men hun er ennå ung da.
=) Rondi (=
21:55 14.05.2008
Min er 14 mnd og har aldri vært skikkelig syk.. Har hatt feber en skjelden gang og forkjølelse.. Eneste han har fått er hostesaft 2 ganger.
Han ble ammet til han var 5,5 mnd..
Anonym
21:57 14.05.2008
Jeg tror du kommer med den påstanden fordi du har dårlig samvittighet fordi du ikke har ammet selv. Min erfaring sier at det er slik i de fleste tilfeller.
Anonym
22:00 14.05.2008
Jeg har overhode ikke dårli samvittighet for ikke å ha ammet mitt barn, jeg er bar så fed up av å måtte hele tiden forsvare meg for andre kvinner i dette landet! Så enhver tvil om hvorvidt amming er så bra som folk skal ha det til eller om det bare er oppskrytt, ja den tvilen lar jeg komme til livs på dinbaby eller andre steder hvor jeg kan høste mine yttringer eller spørsmål
Anonym
22:02 14.05.2008
Hvorfor gidde å forsvare deg hvis du ikke har dårlig sammvittighet?????
Anonym
22:12 14.05.2008
Det er nettopp sånne som deg som gjør meg så irritert. Du vet du provoserer meg og tror du er så kul fordi du klarer å provosere meg. Vel, newsflash for you, jeg har ikke dårlig samvittighet, hvorfor skulle jeg ha det, kan du si meg det? Helsevesenet derimot, og slike som deg mener at jeg BURDE ha dårlig samvittighet og det er nettopp sånne som dere som setter skår i gleden på mange nybakte mødre som sliter med amming. Dere skulle skamme dere skulle dere! Det er kun i Norge man får pådyttet dårlig samvittighet på den måten der! Og jeg presiserer atter en gang at jeg ikke har dårlig samvittighet, sønnen min er tipp topp form, er nesten aldri syk, er helt perfekt på alle måter, så si meg da hvorfor jeg skal ha dårlig samvittighet? Er det fordi jeg ikke fulgte saueflokken?? Er det fordi jeg avviker fra ditt syn på normer? Nei, da finnes det andre saker av mer betydning som jeg har dårlig samvittighet for.
Vi burde alle ha dårlig samvittighet for at vi kjøper flaskevann som tar minst 500 år å bryte ned i naturen. At over en milliard mennesker i verden ikke har tilgang på rent drikkevann, mens i kjøper vann på flaske som i tlllegg slipper ut tilsvarende 10 ballonger fyllte med CO2..per flaske!
Ja dette er kun et eksempel på hva jeg og du burde ha dårlig samvittighet for, synes du ikke det da er dust å ha dårlig samvittighet for amming???
Anonym
22:27 14.05.2008
Hvis du ikke hadde hatt dårlig samvittighet så hadde du ikke lagt inn HI hvor du sier at barn som blir ammet er mer syke enn barn som får flaske. Driver du egen forskning eller? Hallo det holder ikke med 3 på gata da. Hvis samvittigheten hadde vært ren, så hadde du ikke giddet og brydd deg en gang. For meg spiller det da ingen rolle hvordan folk velger å gi barna sine mat, men når de påstår at flaske er bedre enn amming syns jeg det er å gå for langt. MME er et veldig godt alternativ til amming, men ikke bedre av den grunn. For de som ikke får til å amme så er det selvfølgelig det beste for dems barn.

Det er patetisk når man driver med egen forskning for å få egne svar på at flaske er mye bedre.
Anonym
22:36 14.05.2008
Det er da ikke snakk om egen forskning for pokker! Jeg har da sagt flerfoldige ganger at jeg stiller spørsmål ved det, ikke at det er påstander fra min side. Jeg har jo presisert at dette kun er basert på egne erfaringer og at jeg bare synes det er bemerkelsesverdig
Anonym
22:03 14.05.2008
dessuten er det ikke påstander jeg kommer med, det er mer spørsmål som jeg ønsker å diskutere fordi jeg finner temaet interessant. Jeg tror derimot at mange her på dinbaby har det som fulltidsjobb å forsvare amming
Anonym
22:10 14.05.2008
Jeg har ikke ammet mine barn og de er mye mindre syke enn vennene synes jeg. Jeg sluttet ikke med amming frivillig men grunnen vil jeg ikke si her. Kan vel si at det var leger som ba meg slutte..

Du skal vite jeg har fått høre det av alle "amme-politiene" rundt om. Til og med ei fremmed dame som på sykehuset sa da jeg ga flaske: Du må heller amme enn å gi mme for å amme er det beste for barnet!!!

Hjelpe meg tror at få slutter frivillig da når barnet er noen få uker..
Anonym
22:08 14.05.2008
Ja, nå er det jo heldigvis sånn inne forkning at "på meg virker det nesten som" ikke er godt nok grunnlag å konkludere på.

Og du som sier at "ny forkning viser" av amming overhodet ikke har noe å si fra eller til....Hvor i all verden har du de forkningsresultatene fra? Rart man ikke har hørt med om dem, siden de sier det motsatte av hva det meste av annen forkning på feltet har vist?
Legg gjerne inn en link.
Queen of Fools
22:16 14.05.2008
Det er fordi amming er oppskrytt:)
Angelina Jolie
22:16 14.05.2008
Med glede. Først skal jeg sitere boken til Stein Erik Ulvund forstå barnet ditt 0-2 år:

Sitat:Selv om ammingen er en god opplevelse for både mor og barn, er det lite trolig at den har noen betydning for barnets psykologiske utvikling. Det finnes ingen sikre kunnskaper som tyder på at de som blir ammet utvikler seg annerledes enn dem som har fått flaske. Sitat slutt.

Så til forskningen:
http://www.forskning.no/artikler/2006/oktober/1159953406.23

http://www.fo rskning.no/artikler/2002/oktober/1035189719.02

http://www.forskning.no/artikler/2003/ok tober/1066162411.55

Noe mer da?
Anonym
22:19 14.05.2008
Det er så typisk folk her inne på bim, virker som halvparten tenker "javel, alt helsepersonell har fortalt meg dette, likevel velger jeg å tro det stikk motsatte"!
Det er livsviktig for pattedyr å få melk rett etter fødselen. Føll fks dør ikke sjelden dersom de ikke får råmelk. Hvorfor skal mennesker være så annerledes?
Det vil da si at amming den første tida etter fødselen er viktigst. Videre utover er mm fortsatt et utmerket måltid næringsmessig men har ikke den samme "helsebringende" effekten da det er mye mindre antistoffer i den.
Jeg er ikke noe ammepoliti og har ingenting imot at kvinner ikke ammer, det er et valg man får ta selv (ofte kan man heller ikke velge), men at det indirekte skal være usunt å amme i forhold til det å få morsmelkerstatning, det er noe av det dummeste jeg har hørt
lidolin
22:23 14.05.2008
Jeg påstår ikke at det er usunt å amme, men jeg tror faktisk ikke det er mindre sunt å ikke amme. Dette med antistoffer er nok viktig for barnet det, men såpass vet vi at det ikke er avgjørende for barnets liv. MME tilbyr et godt alternativ og jeg som ikke har ammet mitt barn kan ikke se at mitt barn har tatt noe som helst skade av ikke å bli ammet.

HI
Anonym
22:30 14.05.2008
selvsagt er det ikke avgjørende for en babys liv i dag om den får mm eller ikke, verden settes jo på hodet for å redde fks for tidlig fødte babyer som i naturen aldri hadde hatt livets rett så det er vel piece of cake med litt mm fra eller til for å sette det litt på spissen. Jeg tror heller ikke at barn tar skade av å ikke bli ammet i vårt samfunn, nettopp fordi alt kan behandles og fordi det finnes gode erstatninger som mme. Men babyer i fattigere deler av verden eller babyer for hundre år tilbake i tid ville nok slite mer uten mm.
lidolin
22:32 14.05.2008
Det er vel ikke bare her og nå at det skal vare bra med mm, men skal virke i det lange løp også. Jeg har ammet barnet mitt lenge i håp om at barnet ikke skal få allergier (noe som jeg selv har store problemer med) senere i livet. Det er lov å håpe, er det ikke?
Anonym
22:22 14.05.2008
Hvis man mener at å amme babyen sin er rett, hvorfor skal man da ikke kunne foresvare det? Det er mange årsaker til at enkelte ikke kan amme barnet sitt, men å prøve å forsvare det ved å si at barn som blir ammet er mye oftere syke synes jeg rett og slett er tull!! Ja, jeg sa forsvare, for det virker som det er det du gjør. Hvorfor føler du egentlig at du må forsvare bruk av mme ved å hevde at barn som får mm blir mer syke? Det er da vel svært få som velger å ikke amme barnet sitt hvis det er uproblematisk å amme!? Jeg er absolutt ikke den som fordømmer bruk av mme, men å tro at mme er bedre enn mm får meg til å se rødt. For noe forbaska tull!!! Tar ekspertene feil? Nei, det tror jeg virkelig ikke! Selvfølgelig kan man ikke garantere at man ikke blir syk fordi man får mm.

Jeg har ammet barnet mitt i 17 mnd., og hun har enda tilgode å være syk!! Hvorfor din sønn er mindre syk enn dine venninners barn har kanskje med gener å gøre?? Du får gjøre en skikkelig undersøkelse så kanskje du finner mer hold i dine påstander, og da mener jeg ikke å spørre folk her inne.
Anonym
22:27 14.05.2008
Nei vettu hva! Jeg har ikke angrepet NOEN her som ammer, jeg mener da å ha presisert det ganske klart at jeg ikke kritiserer de som ammer. Det er ikke jeg som har skrevet innlegget om ny forskning som viser at amming ikke er så sunt som man skal ha det til, det er ikke mitt innlegg! Jeg har kun skrevt at jeg synes det er påfallende at mitt barn og et annet jeg kjenner som ikke ble ammet er mindre syke enn de jeg kjenner som ble ammet. Jeg har ikke en eneste gang sagt at det er galt å amme! jeg har presisert at dette er mine egne erfaringer og at det var mer ment som et spørsmål for diskusjon ut ifra deres erfaringer, ikke et angrep på dem som ammer, eller om det er rett eller galt å amme
Anonym
22:28 14.05.2008
Og jeg har flere ganger presisert at det ikke er påstander!!! kun egne erfaringer
Anonym
22:33 14.05.2008
At du kjnner en fire frem stk som er mye syke har nada og si..

Barn som ammes er mindre utsatt for infeksjoner. Men det er også bevist at barn som blir ammet er mer utsatt for allergi.
Småsporvinj gjeng på tryne
22:39 14.05.2008
Jeg har 3 barn. Den siste ble ikke ammet. Aldri vært borti makan til frisk unge. 18 mnd nå og har ikke vært syk en dag ennå.
Så den er jeg helt enig med HI.
Anonym
23:01 14.05.2008
jeg har 3 barn, nr 1 ble ammet i 6 mnd, frisk unge som er skjeldent syk, nr 2 ammet jeg i 10mnd, frisk unge og kun vært syk to ganger, minsta ammet jeg i 7mnd, vært mye syk, trolig vært det om jeg hadde ammet lengre også. Hun slutta vel delvis pga at hun sleit med å suge på tettheta og forkjølelsene...tilfeldigheter tror jeg....men jeg er ikke i tvil om at morsmelk er bra for barna, hvis mor og barn synes det er fint. Men ikke for enhver pris.
Det er et valg hver enkelt må ta selv. Og så synes jeg ellers at denne drittslenginga mellom mødre som ammer/ ikke ammer bør stoppe opp. Mye hårsårhet og selvgodhet ute å går.

Ugl@
23:37 14.05.2008
ammet min i 4 mnd og han var ALDRI syk, før han begynte i barnehagen som 14 mnd.
Er nok helt tilfeldig, og spørs kanskje litt hva moren spiser, arv osv.
Anonym
23:38 14.05.2008
Har ammet 6 barn, og det var først når amminga var over at de ble syke.
Alle som èn har dette stemt på.

Ammet sistemann til han var 28 mnd. Og uka har fikk han sin første ørebetennelse, 2 mnd etter endt amming.
Northernlights
23:41 14.05.2008
Det er jo ikke rart at barna blir brått syke når ammingen avtar, da forsvinner mors immunforsvar. Hehe.

Stemmer forøvrig på alle jeg kjenner og. Alle barna som er blitt ammet er mye mer syke enn min som aldri har blitt ammet :-)
fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
00:42 15.05.2008
Jeg jobbet på ei akuttavdeling i 9 år, og jeg så mange flere syke spedbarn komme inn der,som ikke ble ammet, enn de som ble ammet. De kom inn med alle slags sykdommer, og veldig ofte luftveisproblemer/ørebetennelser.

Det er jo ikke noe å diskutere engang: morsmelk inneholder stoffer som beskytter barna mot ganske mye, selv om det selvsagt finnes unntak,

Northernlights
09:38 15.05.2008
Enig med Northernlights her ja. Det virker på meg som om HI prøver å rettferdiggjøre at hun ikke ammer. MME er god mat for babyer det, og med dagens teknologi er det det beste du kan gi barnet ditt, ETTER morsmelk. De fleste av oss er utstyrt med to pupper fulle av melk fra naturens side, og da sier det seg selv at det er det beste for barnet.
Jeg har selv en svigerinne som ikke gadd å amme som hun sa, for da kunne hun ikke ha barnevakt. Da snakker man om å være egoistisk. Hvis man har en god grunn for å amme så synes jeg selvfølgelig at andre skal respektere det. Det er ikke bare selve maten, tenk på de heldige babyene som får ligge nært inntill mammaen sin om natta og spise fra en god, varm pupp.
Anonym
09:31 15.05.2008
Synes det er pussig hvor mange som tar sånn på vei av dette innlegget mitt, da jeg gang på gang har PRESISERT at dette ikke er et angrep eller noe som helst form for kritikk av noen. Jeg har også utdypet at jeg ikke driver med personlig "forsknin" på dette feltet. Jeg har faktisk utdanning som gjør meg kompetent til å forske, så jeg kunne gjerne gjort det hvis jeg fikk pengestøtte! Men det jeg mener er at jeg vet da bedre enn at mine personlige erfaringer ikke er valide variabler til å kunne fastslå noe som helst, så dum er jeg da ikke! Det jeg hele tiden har ment med mitt innlegg er at jeg bare stusser over fenomenet som jeg etter min egen erfaring opplever, og finner dette interessant, ikke noe mer. Jeg synes det er interessant å høre deres erfaringer og meninger om dette, uten at jeg skal drive forskning rundt dette....skal heller ikke konkludere med noe som helst, jeg bare luftet tanken som jeg satt inne med, jeg har aldri kommet med påstander at mine erfaringer representerer sannheten for hele befolkningen. Jeg har kun ytret personlige erfaringer og stilt SPØRSMÅL rundt dette. Men det er tydeligvis ikke lov skjønner jeg, for det jeg mottar nå er angrep fra flere hold om at jeg leker forsker og at jeg kommer med masse påstander, det er tull! Dere får lese gjennom innelggene mine en gang til. Det eneste jeg angrer på er at jeg glemte å undertegne HI på noen av innleggene mine slik at jeg tror dere har forvekslet meg med noen andre anonyme her.

Det er klart jeg ventet en heftig debatt rundt dette, men trodde ikke at dere skulle gå til angrep på den måten der, skjønner ikke at de er mulig å være så hormonelle som noen av dere her inne er. Jeg skjønner at amming er et sårt tema, det var det for meg også da jeg ikke fikk til ammingen. Ja, jeg er kanskje litt bitter for den dårlige samvittigheten samfunnet påførte meg, men jeg står fortsatt fast ved at jeg ikke har dårlig samvittighet i dag. Til dere som påstår at jeg burde ha det, burde tenke dere nøye gjennom før dere kommer med slike kommentarer, for det finnes mange der ute som har det selv om de ikke burde ha det. Hvis vi alle bare slappet litt mer av med dette ammehysteriet så er jeg sikker på at flere nybakte mødre hadde funnet roen og fått til amming. Men det er jo nettopp sånne ammeforkjempere som ødelegger med alt presset. Jeg sier ikke at dere er noen av disse, men det finnes nok av dem.
Til dere som ammer, flott for dere! Jeg har aldri rettet noe som helst kritikk mot dere i dette innlegget og hvis dere har oppfattet det slik så beklager jeg dette.

En siste ting vil jeg også si;
Vi som ikke har ammet må få lov til å forsvare oss vi også, uten at ammere skal anklage oss for å kritisere amming. Det trenger nemlig ikke være enten eller, de fleste av oss skulle nok gjerne ammet, uansett så fortjener vi å bli behandlet med respekt på lik linje som de som har ammet. Jeg har sett dette så mange ganger her på dinbaby at de som ikke ammer blir bombadert med kritikk. Jeg har enda til gode å se noen her inne som åpenlyst kritiserer de som ammer, så hvorfor ikke være litt grei med oss som ikke ammer? Det må jo være lov å ytre meninger om amming for det vel?

HI

Anonym
09:35 15.05.2008
Det er vel snarere du som tar på vei, dersom du ikke tåler motargumenter.

Den teorien din er jo bare tull allikevel, og jeg kan jo i motsetning til deg henvise til reel forskning.
OsloMor
09:37 15.05.2008
reell forskning mente jeg, he-he.
OsloMor
09:40 15.05.2008
OsloMor:
Jeg har aldri sagt at det er teorier jeg kommer med! Nå får du sette deg ned og lese gjennom innlegget mitt, jeg spør "hvorfor det", det er et spørsmål som jeg synes det er interessant å diskutere, det er ikke en påstand, og dermed ikke en teori!!!!!! Har vi dette klart nå?

Og når jeg åpner for en diskusjon så er det klart at jeg er forberedt på motargumenter. Jeg har ikke noe i mot motargumenter, men det er personangrepet og misforståelsene her inne som jeg gjerne vil ha meg unnskyldt fra. For jeg må ha lov og rett til å rette opp på de misforståelser som er oppstått?
Kom med så mye motargumenter dere vil, jeg har ikke kritisert noen av de motargumenter, kun de som er rettet mot meg som person. Jeg synes nemlig vi bør holde oss for gode for slikt her inne

HI
Anonym
10:33 15.05.2008
Norge er helt gale når det gjelder amming,ammepress til tusen.Ammer du ikke så skal du ha en jævlig god grunn ovenfor HS, venner og venninner.Du blir nesten sett litt ned på.
At amming er bra tviler jeg IKKE på,men dette må da i jøsse navn være opp til den enkelte.Slitsomt for dem som ikke får det til eller kanskje ikke har nok melk,eller ikke melk i det hele tatt.
Dem som ammer,ja kjempe flott for barnet deres.

Har litt av samme erfaring som HI. Ammet nr en til hun var 22mnd,en del syk, nr 2 ammet jeg dessverre bare i 4mnd,skriver dessverre fordi jeg syntes det ¨å amme er koselig,Nr 2 har så og si aldri vært syk.
Tilfeldigheter? Ja godt mulig det,men uansett så dette sånn det var hos oss.Tror tror i grunn at det er mer tilfeldig pr unge,noen unger blir fortere/oftere syke en andre uansett amming el ikke.Noe ligger mer latent hos,men hva vet vel jeg hehe.
Anonym
16:28 15.05.2008
Når ble det ammepress å gjøre det beste for barnet sitt, når man KAN amme?Hvor er presset til å amme?

Har ikke sett det,jeg. Med mindre det er samvittigheten til dem som velger la være av komfortable grunner bare for dem selv. Da skjønner jeg det er snakk om et indre press i form av dårlig samvittighet,

Vi som ammet barna våre har gjort en bra jobb,og trenger slett ikke noe pes og kritikk for at vi står for jobben vi har gjort.
Dere får selv velge hva dere synes er best for deres avkom.

Men det er en kjennsgjerning av morsmelk er fra naturens side det aller beste for barnet. Både når barnet er nyfødt,og på lang sikt.

Dum diskusjon.
Anonym
18:22 15.05.2008
Utrolig uvitende, du virker da HI. Det er udiskuterbart hva som er sunnest av mm og mme.
Jeg ammet begge mine barn til de var 3 år, og.....bank i bordet....aldri så mye som ett 11-tall under nesa på dem i den tiden. Nå er ammingen over, og de er like friske og noen skikkelige hardhauser begge to. Jeg vet at amming er best for barnet, og mme er NEST best for barnet. All vitenskapelig forskning som er gjort, tillsier det.
Anonym
18:35 17.05.2008
Dette er definitivt det mest idiotiske innlegget her på bim!!
Anonym
18:42 17.05.2008
Hi,seriøst?? Hvordan i all videste verden kan du komme med ett så latterlig utsagn? ALLE VITENSKAPELIGE TESTER TYDER PÅ AT BARN SOM AMMES HAR BÅDE BEDRE IMMUNFORSVAR OG HAR HØYERE IQ ENN BARN SOM MATES MED KJEMISKE FREMSTILLTE PRODUKTER
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)