Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Far krever 50% hjelp meg jenter.....
20:34 14.05.2008
vi har i lenger periode kranglet han har nå barnet 8 dager i mnd, det har så langt ikke fungert siden jeg ikke får noe informajon om hva som skjer og hva de driver med, det er altid problemer med henting og levering, altid krangling osv, jeg mener at for å ha 50% må vi kunne samerbeide og kunne snakke sammen, barnet er 4 år, kan han virkelig få gjeenomslag ved dette i retten?

han truer med det,kan jeg kontakte advokat før en eventult rett sak?

Noen andre som har hvert igjenom en rettsak som har noen tips og råd?

Og hvor skal jeg hendvennemeg hen? har jeg krav på å få dekket advokat?
Anonym
Sv: Far krever 50% hjelp meg jenter.....
21:54 9.06.2008
Hvis du googler "fri rettshjelp", så får du inntektsreglene der. Kommer du innenfor, så ring en advokat, og informer om at du tror du har rett på fri rettshjelp, og at du ønsker en samtale pga barnefordelingssak. Advokaten vil da ordne resten. Så til det andre, han kan ikke få dømt 50/50 i en rettsak. Det vil alltid bli dømt til at en har hovedomsorgen, da vil kampen gå på hvem det blir. Synes du burde kontakte familievernkontoret, forklar situasjonen og be om en meglingstime. De kaller da inn han per brev. Lykke til!

Ps. Start med familieverkontoret du, be om en time selv helt alene først, så spør du de om råd i forhold til advokat og alt, men megling vil jo bli prøvd først.
Adalis
20:26 4.07.2008
Jeg vil si meg helt enig med Adalis, og da med hovedvekt på Familievernkontoret.
Ring på mandag morgen.
Alt du lurer på har de hørt før, og kan gi deg/dere noen råd på veien.
Anonym
23:03 24.06.2008
Hei.
Far til barnet har, enten du vil eller ikkje, rett til å ha barnet. Han kan vinne frem i en evt rettsak. MEN megling blir alltid prøvd først, det er deres sjanse til å komme frem til ein fornuftig løysing.
Og ja, er alltid en som skal stå med hovedomsorg, men det er faktisk mange som har 50/50, der en står med hovedomsorg.

Så ja, far kan kreve 50%.

Korfor meiner du at han ikkje har rett på det??
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)