Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)
Slit det med helsa!
Jordmor Siri
Hva syntes dere om dette? (Fint om noen kan legge ut på skravle for meg)
08:58 13.05.2008
Jeg var bortreist i helga, og min mann var hjemme for å passe barnet vårt.
Vi har en nabo,som også er blitt en venninne av meg.(Hun er singel)
På lørdag hadde hans foreldre barnet vårt fra ca 11-17,for han skulle hjelpe en kamerat.Da han kom hjem,traff han nabodama,som inviterte barnet vårt inn for å leke med sønnen hennes.Han gikk hjem og dusjet,og gikk for å hente barnet vårt.Da han kom dit,holdt hun på med middag,og hun inviterte han og barnet vårt til middag.De ble der over to timer,barna lekte og min mann og nabo damen satt på terrassen og drakk vin.
På søndagen var de fire + en kamerat og hans barn i en fornøyelsespark hele dagen.Hun kjørte med min mann og barnet vårt + hennes barn.
Hun sendte min mann mld på kvelden ,takket for en hyggelig dag,skrev han var så god med ungene, og avsluttet med "klem fra oss". Min mann hadde svart på mld, med "takk det samme :) Klem fra oss".
Jeg syntes dette ble alfor mye i løpet av en helg,syntes faktisk det var respektløst overfor meg å sitte å drikke vin,spise middag sammen,kjøre sammen til fornøyelsesparken og være der hele dagen sammen....
Det skal også sies at hennes barn er 10 år, og vårt barn er tre år,så de leker svært sjelden sammen.
Hun er også desperat etter å få en mann,dater stadig via nettet osv.
Min mann klarer ikke se at dette faktisk ikke er riktig, men vet at han hadde reagert på samme måte om jeg holdt på slik med en singel nabo mann.
Hva syntes dere,overreagerer jeg her,eller ble dette litt for mye ??
Fint om noen kan legge denne ut på skravle for meg!
Takk!
Anonym
Sv: Hva syntes dere om dette? (Fint om noen kan legge ut på skravle for meg)
09:00 13.05.2008
Er forsåvidt enig med deg, synes det der ble litt vel mye... Hadde hvertfall regnet med at barna deres var jevngamle helt til jeg leste det om alderen deres...
Hadde heller ikke likt det og hvertfall ikke mtp situasjonen til den nabodamen din da...
Anonym
09:02 13.05.2008
Til syvende og sist er det jo bare du som vet, men kan skjønne at den gnagende uroen er der, ja... Hva sier magefølelsen din?
Jeg ville nok fulgt godt med, men valgt å stole på mannen min, for det er jo han som må sette grensene. Kan jo bare tenkes hun var ensom og trang litt selskap -kan godt hende dette var helt uskyldig :-), men som sagt, jeg ville holdt et øye med henne ;-)
Anonym
09:06 13.05.2008
Hi her !
Takk for svar!
Det har vært mange situasjoner,hver gang min mann er ute for å f.eks skifte dekk,så kommer hun og forteller at "hun vil også ha en mann som kan gjøre "manneting" for henne,ordne opp osv".
Hun har maaaange ganger sagt "Jeg trenger en mann" da både jeg og mannen min har vært der.
Hun må gjerne få seg en mann, men ikke &%¤#"%% om hun får min!!!!!
Anonym
13:40 13.05.2008
Altså to ganger i året.?
Anonym
09:04 13.05.2008
Ja er enig med deg. det var litt mye. Spesielt det at hun sendte den meldingen etterpå..... *hmmm* Har en regel her og det er at man skal aldri stole på en singel kvinne. Mener ikke å gre alle under en kam, men det er jo greit å ha det litt i bakhodet og utifra det kunne ta forholdsregler, samt å se ting mens de ennå er små. Før det blir big deals utav det.
Jeg ville sagt til mannen min at det er uaktuelt at de omgås på den måten mer, og godtar han ikke det ville jeg sagt noe til henne eller noe.
Anonym
09:12 13.05.2008
HI her igjen.
Jeg har nå sendt henne en mld,der jeg skrev " Er du hjemme i ettermiddag?Jeg må snakke med deg."
Så kan hun bruke dagen på å gruble.....
Jeg skal ikke hyle og skrike som ei sjalu dritt kjerring, men bare fortelle henne at jeg syntes det ble altfor mye,og at det faktisk var respektløst overfor meg.
Anonym
09:13 13.05.2008
Meg over her.
Kjempebra! Ta det med rota FØR hun går for langt! :-)
Anonym
13:18 13.05.2008
Gud hjelpe meg, er det virkelig så mange hysteriske og sjalue kvinnfolk her inne??? Syns dette er sterk overreagering!
Anonym
09:28 13.05.2008
Nei, du overreagerer ikke! Jeg synes det er tøft gjort av deg (og riktig!) at du snakker med henne om det. Er ikke sikkert hun tenker over at måten hun oppfører seg på kan virke "truende" på deg. Uansett hvilken situasjon man er i, skal man ha lov til å si i fra dersom man ikke føler seg vel.
Håper det ordner seg for deg =) Lykke til! Og jegmå slenge med at jeg håper på en liten oppdatering etter samtalen med naboen din...
09:25 13.05.2008
Er nok noe min samboer kunne ha funnet på. Han har så utrolig mange venninner, både singel med barn og uten barn og de som er i forhold.
Og jeg har ikke møtt halvparten engang. Men må bare stole på han er trofast noe jeg trur også han er.
Han kan få besøk av ei venninne med barn når jeg er på jobb (han er sjømann) Men jeg kan ikke frike ut fordet.
Så hadde nabodama bet han på middag og alt det din samboer gjorde ilag med henne..hadde nok min også kunnet funnet på. Uten at det var noe mere i det enn det. For han vet hvor grensa er, og har vært i flere forhold der dama har vært utro..som han sier han vet hvor vondt det er å bli sviktet og kunne aldri falt han inn å såre noen på den måten der.
Jeg hadde sikkert blitt litt sjalu inni meg, men måtte bare bitt tennene sammen å bare tenke at hun kun var som en venn for han den helga der.
Anonym
09:44 13.05.2008
Syntes du virkelig det er nødvendig å prate med henne om dette? Er ikke det litt i overkant? Du handler jo da utifra en klar mistanke om at hun er ute etter noe. Tror du ikke forholdet deres vil bli ganske anstrengt da? Kan jo tenkes dette er helt uskyldig?
Hilsen den andre
Anonym
10:17 13.05.2008
Om det ikke er noe baktanker med dette fra naboen, så kan det nå være at du overreagerer.. Men, jeg er så sjalu av meg, at jeg hadde reagert akkurat som deg, så jeg skjønner deg godt.. Jeg hadde også sagt til min mann at jeg ikke ser poenget i at han har tlf.nr hennes, hva skal han med det? Jeg tror også jeg hadde fortalt naboen at dette gjør deg ukomfortabel, og at du ikke ønsker at de skal ha slik kontakt.. Da finner du fort ut om hun respekterer deg og ditt forhold..
10:28 13.05.2008
Jeg håper du ikke reagerer så alt for sterkt egentlig.
For det høres jo rett og slett ut som dama er skikkelig selskapssyk også.
Jeg er nemlig litt som denne dama om dagen, men fyren jeg "benytter" meg av er ikke naboens da, vi er bare sammen fordi vi begge har barn og for at jeg synes det er veldig hyggelig med seskap og litt avlastning med mitt barn.
Fyren er snill og er med på ting, vi går ut og spiser med ungene (restaurant), vi drar og finner på ting rundt i byen og på arrangementer osv.
Og jeg klager også min nød for at jeg gjerne skulle hatt en mann som fiksa mer hjemme. Han jeg er har er nemlig ingen handyman, lite hjemme og jeg har mye som må ordnes. Så han var faktisk her og ryddet og ordnet med barnerommet her om dagen også. HELT UTEN BAKTANKER!
10:34 13.05.2008
Hvorfor er det alltid slikk at når en single kvinne tilbringer tid sammen med en gift mann er hun alltid ute etter å stjele ham?
Har du noe grunn til å mistenke at mannen din vil være deg utro?
Synes det var bra for dem at de kose seg.
Forventet du at mannen din skulle sitte hjemme å kjede seg og bare vente/lengte på du kom tilbake?
Kanskje du skulle ha litt mer tiltro til mannen din og faktisk også venninnen min. Greit hun er desperat etter en mann, men er jo ikke sikkert hun vil ha din. Kanskje hun bare trenger litt mannlig kontakt.
Må si at om jeg var mannen din ville jeg bli pissed om du viste meg så lite tiltro.
Synes du virker veldig sjalu. Er det slikk at mannen din ikke gjør disse ting med deg?
Alt i alt synes jeg du overreagerer.
Anonym
11:04 13.05.2008
I begynnelsen av innlegget tenkte jeg at herregud slutt å være så sjalu og mistenksom og la ungene få seg venner, men når jeg las alderen på de! DA skjønner jeg at du reagerte. Tror det er uskyldig fra mannen din si side, men tror nabodama har skumle hensikter... *drama*
Finn deg en kjekk singel mann med en 12åring og vær med de hele helga, da tror jeg mannen din ombestemmer seg!
Lykke til!;)
Anonym
11:34 13.05.2008
Jeg synes HI overreagerer.
Anonym
11:38 13.05.2008
Jeg synes virkelig du overdriver - dersom det er for mye må da mannen din klare å si fra selv. Tenk litt over hvordan du framstiller mannen din dersom du krever en samtale med henne. Dette er en sak som bør tas opp mellom din mann og deg - og ikke med naboen.
Personlig hadde jeg synes det var fint om min mann hadde noen han tilbragte tiden sammen med når jeg ikke var hjemme. Venner er gode å ha - og kanskje det er det som er relasjonen mellom disse to?
På meg virker det som du undertrykker din mann ved å ikke stole på han - og ved å ta en samtale med nabokona og ikke med han
Anonym
12:04 13.05.2008
Til dere som mener at HI overreagerer og overdriver... Hvis partneren deres gjorde noe som dere syntes var ubehagelig, noe som fikk dere til å føle dere utilpass ved situasjonen, så ville dere bare oversett det? Ikke sagt noe om hvordan dette fikk dere til å føle dere? Det tror jeg ingenting på!
Det at HI opplever situasjonen som ubehagelig er ikke noe hun skal kimse av, mener nå jeg. Hvis hun lar være å si noe nå, kan det fort utvikle seg slik at mannen hennes ikke bryr seg om hva hun mener og føler i andre lignende situasjoner. Dessuten synes jeg det er totalt unødvendig at HI skal ta hensyn til nabodama når det er tydelig at naboen ikke tar hensyn til HI. Selv om nabodama mest sannsynlig bare er litt selskapssyk, så har hun ikke vondt av å få høre at det som skjedde i helga fikk HI til å føle som hun gjør.
Jeg mener at HI må kunne få lov til å fortelle både mannen sin og nabokona at hun ikke liker det som skjedde i helgen, selv om hun ikke har noen mistanker om at de har et forhold. Det handler om å respektere andres følelser!
12:14 13.05.2008
HI ber jo faktisk om min mening - og jeg mener det er uhøflig og at hun overdriver i forhold til nabokona. Hvis partneren min hadde gjort det samme hadde jeg tatt det opp med HAN og ikke behandlet han som en tøffel. Mannen min er i stand til å ta sine egne beslutninger og når han vet jeg ikke liker at jeg har mye kontakt med en person forventer jeg at han begrenser denne kontakten uten at jeg skal trenge å snakke med tredjepersonen.
Synes virkelig ikke HI skal ta en prat med nabodama - hva har hun egentlig gjort galt her? Klarer ikke HI snakke fornuft med mannen sin synes jeg virkelig synd på henne, et sånt forhold er ikke noe godt forhold (og så det er sagt - jeg tror ikke det er saken her)
Anonym
12:15 13.05.2008
en liten skrivefeil der - i siste setning første avsnitt, "når han vet jeg ikke liker at HAN har mye kontakt"
Anonym
12:25 13.05.2008
Jeg er selv alenemor, og det ville virkelig ikke ramlet meg inn å invitere en gift nabomann over på middag! Synes oppførselen er utrolig frekk. Det er jo helt urealistisk at en 10åring og 3åring skal være venner.
Når det er sagt, så synes jeg det er mannen din du skal prate med, ikke nabodama. Det er jo tross alt han du har et forhold til, ikke henne. Ved at du snakker med henne, viser du bare at du er usikker og ikke stoler på mannen din, som er akkurat det hun vil hvis hun faktisk har planer om å "stjele" ham fra deg.
Anonym
12:32 13.05.2008
Bli kvitt naboen, flytt et annet sted, mener ikke fra byen, men litt bort fra henne, hun høres litt dum ut som prøver å stjele alle menn bare hun får sjangsen...
Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt dritt forbannet og ikke minst klikket totalt på bf, selv om dere ikke er sammen så skal han ha respekt bådde ovenfor deg som er mor til hans barn og barnet/bara sine..
Dårlig signaler det der ass!
Synes ikke du overreagerer på noen måte, heller dem som burde tenke på at det der er ikke riktig gjort og veldig sårende for deg..
Hadde hun nabodama som du kaller for ei venninde av deg respektert deg som en venn så hadde hun invitert deg på middag og vin som bor rett ved siden av og ikke din mann, eller for all del så kunne hun inviter dere sammen...
Lykke til og god klem, ikke finn på å finne deg i sånt tull :)
Anonym
12:27 13.05.2008
Jeg ville nok ikke bekymret meg for om det har skjedd noe mellom dem (det virker det ikke som du gjør heller, men det er så mange som kommenterer det), og det er godt mulig at dette kun var helt uskyldig.
Det er mange som er vant med å ha venner av begge kjønn, og dersom denne kvinnen er slik, ville hun kanskje invitert DEG over hvis det var mannen din som var borte? Kanskje hun rett og slett ikke tenkte over at han er mann og hun kvinne?
Men det blir veldig vanskelig å vurdere situasjonen når man ikke har opplevd den selv. Det finnes jo mennesker som ikke eier skrupler og bare legger seg etter gifte menn/kvinner (noen ganger nettopp fordi de er gift, det er liksommer spennende, og litt konkurranse med den andre parten).
Hvordan pleier du å reagere ellers? Blir du lett sjalu eller er denne situasjonen spesiell?
12:46 13.05.2008
ÅÅÅÅ HERREGUD!!
Viss du skal bli sååå hysterisk over en sånn filleting, så sier det mer om deg enn din mann og naboen!
Stakkars mannen din. Går du med han i bånd eller?!
Anonym
12:44 13.05.2008
HI her!
Takk for svar!!
Normalt sett er jeg ikke veldig sjalu, men denne venninnen min ber stadig mannen min om hjelp til ting.
Hun sier ofte til meg om at jeg er så utrolig heldig som har en slik flott mann.Hun sier det til han også,at han er så snill,så flott far osv......
Hun sier mange ganger at sønnen hennes trenger en farsfigur,og at sønnen hennes sikkert hadde likt å trene det samme som min mann(Dette har hun sagt flere ganger da mannen min også står der).
Jeg vil ta det opp med henne også, pga at hvis hun er min venninne,så respekterer hun at jeg sier fra hvordan det føltes for meg.Jeg skal ikke ødelegge vennskapet, men vil bare si fra,slik at det ikke gjenntar seg.Jeg skal heller ikke nekte min mann å snakke med henne/hjelpe henne, men hvis jeg er bortreist,ser jeg at han ikke går på besøk til henne.
Så dette som skjedde i helga,ble faktisk litt for mye rett og slett.
Jeg vet at de ikke har noe forhold,men ser helst at deres vennskap holder seg på samme nivå som jeg har til hans kamerater.
Anonym
13:03 13.05.2008
Jeg ser ikke problemet jeg da.. Hvorfor kan ikke de 2 besøke hverandre når du er borte?
Jeg får et inntrykk av at du er veldig sjalu, og at du verken stoler på venninnen din, eller mannen din.
Hvis dere har et godt forhold, så har du ingen grunn til å være usikker på mannen din. Unner du ikke han å være sosial med naboen om du er borte?
Jeg er masse sammen med naboen her, selvom sønnen hans er 8 år, og datteren min er 3 år. Han har dame, og jeg er singel. Vi er på besøk hos hverandre, drar på fest sammen (uten dama hans), finner på ting med ungene(selvom de ikke leker masse sammen) osv.. Vi er voksne mennesker, og syns det er koselig å være sammen. Både med og uten unger.
Jeg har overnattet hos han etter fester, og vi har spist middager sammen - uten barn og kjæreste. Fordi vi er _venner_, og det _vet_ kjæresten hans. Hun reagerer ikke på det. Hun har ikke noen grunn til å reagere heller, for hun kan stole på han.
La de ha sitt vennskap, og gleden av hverandre. Og du og venninnen din gleden av hverandre.
Anonym
13:05 13.05.2008
Jeg syns ikke du overreagerer. Jeg hadde IKKE likt det! Men, så kan jeg være litt småsjalu da.
Uansett, jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg ikke liker det, og det hadde mannen min garantert forstått.
Anonym
13:05 13.05.2008
Jeg er helt enig med HI her.Syntes at både mannen og nabodama burde holdt seg for gode til å spise middag og drikke vin sammen.
Det er jo også rart at en ti åring vil leke med en tre åring.
Det er også riktig å ta det opp med begge, iom at nabodama er venninne med hi.Er hun er riktig venninne,så respekterer hun venninnen sin.
Jeg ville ALDRI bedt mannen til ei venninne på middag og vin ,hvis jeg visste at venninnen min var bortreist-det burde være innlysende.
Lykke til,HI !
Anonym
13:15 13.05.2008
Vi er alle forskjellige og reagerer derfor forskjellig på samme situasjon. Jeg personlig, ville ikke ha reagert som HI, ville syntes det var koslig og bra at samboeren min fant på noe med ungen når de var alene i helga og undt han selskapet og en hyggelig helg.
Jeg er langt fra konfliktsky og tar opp ting med folk som plager meg lenge før det utvikler seg til store problemer, men jeg vil da tro at dersom dette plager HI, så er det samboeren sin hun burde snakke med og ikke nabodama. Det er han som tråkker over hennes grenser og gjør ting som hun ikke synes er greit. Det er lov til å si nei......
Støtter HI hundre prosent. Hadde ikke likt det selv, og jeg vet at min mann IKKE hadde tålt sånn fra meg. Han hadde om mulig reagert sterkere enn meg på noe sånt.
Anonym
13:13 13.05.2008
Jeg for min del syns du overreagere litt her.
Som hun ene sa over her, kanskje hun bare er ensom?? Bare fordi hun har fått så god kontakt med mannen din, så trenger det ikke aboslutt å betyr at hun er ute etter han. Kanskje hun syns han er snill og koselig å være med bare?? Ikke aboslutt alt trenger å være noe mer enn vennskap.
Du er bare sjalu fordi hun har det fint med mannen din, at du er helt blind for at hun kanskje bare trenger en venn?? Hvem vet??
Når du har ordentlig bevis på at hun er ute etter mannen din, da kan du ta en prat med henne. Men å ta en prat med henne bare fordi hun har hatt en hyggelig tid med mannen din?? Lyser sjalu av deg da.
Håper du har litt stolthet i behold at du ikke kapper av hodet hennes for noe så uskyldig.
Anonym
13:15 13.05.2008
Jeg syns ikke HI overreagerer, jeg hadde nok også blitt mistenksom hvis typen min var hadde gjort dette. Kanskje ikke nødvendigvis overfor ham, men nabodama.... Hun høres jo ikke helt bra ut. Greit at hun ønsker seg en mann, men da må hun jo finne en som er singel da.
Det er kjempebra at HI tør å ta det opp med henne før det går for langt. Trenger jo ikke hyle og skrike, men bare si at hun følte det gikk litt for langt, og at det var ubehagelig å høre at de hadde vært så mye sammen når hun var bortreist.
Kjempetøft at HI tør, jeg hadde nok bare gått og furta og skult stygt på dama.....
Anonym
jeg skjønner ikke at du mener hun må ta det opp med nabokona, holder det ikke å snakke med sin egen mann?
Anonym
13:19 13.05.2008
Hvis mannen din har fortalt deg alt dette, har han sannsynligvis ikke noe å skjule. Selvfølgelig litt sært å tilbringe så mye tid sammen når aldersforskjellen mellom barna er så stor, men det er jo hyggelig å ha noen å gjøre ting med når man er alene hjemme.
Mannen min har et godt forhold til en nabodame (som riktignok er samboer og har jevnaldrende barn), og de hang mye sammen da de hadde permisjon sammen og når jeg gjør andre ting. Av og til er vi sammen alle sammen også, og jeg synes dette bare er hyggelig.
Kanskje dere kan invitere nabodamen over på middag en dag etter jobb, så får du kanskje en følelse av hvordan ting er og får avmystifisert hele greia?
Anonym
13:41 13.05.2008
Jeg syns ikke du overreagerer nødvendigvis, men ville nok kanskje ikke invitert henne til en liten dameprat om du skjønner.
Det jeg hadde reagert på, er om denne kontakten bare er interessant UTEN deg, om du skjønner? Kontakter hun bare han når du ikke kan være med, eller når du er borte?
Hun virker til å være desperat med alle sjekkegreiene sine, på en annen side har hun vel nok av "kamerater til hygge" da? At hun kanskje syns det er behagelig med en opptatt fyr som ikke forventer noe tilbake?
Lykke til;)
Hilsen LK:
Anonym
13:48 13.05.2008
HI her igjen!
Denne damen er ikke ensom ,hun har massevis av venninner,driver et aktivt sportsliv.
Hun skal jo være min venninne også, men det er tydligvis adskillig mer intressant med min mann.
Hun har aldri invitert meg til å spise ,om jeg har vært der,selv om hun har laget middag.
Hun har heller ngen sex partner, men vet du veldig gjerne vil ha en mann (dette har hun sagt opptil flere ganger).
Grunnen til at jeg vil snakke med henne,er at hun skal liksom være min venninne, og hun vil merke på meg at noe er ikke helt som det skal.
Dessuten sender hun aldri meg meg noen mld om å hggelig tin har vært, men vet hun har gjort det flere ganger til min mann,hvis vi har gjort noe sammen,alle sammen.I de mld, skriver hun alltid om å god og snill,hvor stor pris hun setter på vennskapet osv.
Nei,det blir unaturlig for meg,og skal vennskapet kunne fortsette,så må jeg snakke med henne.
Anonym
13:44 13.05.2008
Du skulle ha sagt i fra på forhånd at han måtte holde seg vekk fra single alenemødre på desperat mannejakt!
Anonym
14:09 13.05.2008
Sånn som du skriver nå så virker det som at hun er mer interessert i mannen din enn å være veninne med deg.
Jeg hadde nok også reagert da.Kan godt være at mannen din er til å stole på, men henne hadde jeg ikke vært så sikker på. Plutselig forelsker hun seg i han, og hvem vet hvor langt hun er villig til å gå. Fins nok av falske folk i denne verden.
14:53 13.05.2008
Når man har lest alt, så er det jo veldig tydelig at dette ikke handler om å holde mannen i bånd.
Min oppfatning er at hun vil ha kontakt med din mann, ikke være venn med deg. Ble faktisk overrasket da det gikk opp for meg at dere er venninner...
Synes dette er over kanten, og selv om hun ikke har tenkt til å gå langt med mannen din, er det tydleig at det er en lek hun driver med. Og det er respekløst selv om hun ike ender i senga med han.
Flørt og lek skal ikke gå utover en tredjeperson (deg), så hun får finne en annen å leke med.
Men vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg og oppfattes i møtet med henne! Hold roen. Det er altfor lett å bli sett på som den gærne, hysteriske, oversjalu kjerringa, selv om man har grunn til å reagere.
For det har du.
Lykke til.
Anonym
14:58 13.05.2008
For meg så høres det ut som om HI skriver alt dette om hu nabodama, fordi hun vil få folk og sympati på sin side. For hovedinnlegget var bare uskyldig, og mange mente at HI overreagerte.
Anonym
14:59 13.05.2008
Fordi man ikke skriver et hovedinnlegg på 2 hele sider, men heller fyller inn info etterhvert? Det skjer jo i annethvert innlegg her på dib!
Anonym
15:13 13.05.2008
det går også an å forkorte det. Her skriver hun isteden deltaljert om ingenting, istedenfor å ta det viktigste opp med engang. Hva er vitsen??
Tror fremdeles HI er ute etter sympati fra folk.
Anonym
15:21 13.05.2008
Hi her igjen!
Jeg takker nok en gang for alle svar!!!
Jeg prøvde å korte ned innlegget,og fant ut det ville blitt aaaaaaltfor langt om jeg tok med alt.
Derfor har jeg fyllt på med småinnlegg underveis, kanskje for å vise litt mer om hvorfor jeg føler at dette ble for mye.
Det er mange små episoder, og så toppet deg seg i helga.
Det er helt i orden med de som syntes jeg overreagerer,vi er alle forskjellige med forskjellige meninger.
Et par timer til,så har jeg avtalt med nabodama at jeg skal komme over, hun skjønner nok at noe i er i gjære, hun var veldig kort i mld.
Jeg skal nok skrive en oppdatering her inne, om hvordan det gikk (for de som er intressert)
Takk igjen,både dere som er enige med meg, og dere som ikke er enige med meg!
Anonym
15:28 13.05.2008
Fint hvis du gjør det :-)
Jeg mener man må kunne ta opp ting som ikke føles riktig, men det er alltid usikkert hvordan sånt ender. Så det er fint å få høre hvordan det gikk :-)
Du kan jo legge til at andre også har reagert (ikke utdype, holder med et et vagt "noen". Kan jo være naboer etc). Hvis hun er så "på" mannen din, så er det en type oppførsel som andre godt kan ha registrert.
Uansett kan du smøre på litt ekstra hvis du føler du trenger det.
Anonym
15:23 13.05.2008
Fortell oss hvordan det gikk da! : ) Ettersom det plager deg, så synes jeg det er en grei måte å løse problemet på. Bra å få luftet tankene litt, og få vite hva dere begge tenker. Håper du klarer å være tydelig på hva du mener, uten å være for krass...
Anonym
15:27 13.05.2008
Stakkars nabodama.
Anonym
15:27 13.05.2008
Hi her!
Jeg er veldig rolig av natur,så ikke noe problem for meg å forholde meg rolig og saklig.
Er ikke av typen som hyler,skriker,klorer,kommer med beskyldninger og blir hysterisk (heldigvis)
Anonym
15:28 13.05.2008
Hei!
skjønner deg godt i at du reagerte..
Hvordan gikk det å ta det opp med henne da?
Anonym
15:30 13.05.2008
haha, ser det for meg, skikkelig catfight :-D
Nei, dette er ikke Frustrerte fruer, så jeg tror du klarer deg fint, jeg :-)
Lykke til!
Anonym
15:33 13.05.2008
Nei, stakkars dame fordi hun har en sjalu kone til nabo.
Anonym
15:35 13.05.2008
Uansett er det jo rart at de skal være venninner, mens det er mannen som blir invitert, snakket til....etc etc
Det må du da være enig i?
Anonym
18:05 13.05.2008
Hei HI.
Det hadde vært mer normalt at henne, eller mannen din hadde tatt med begge barna alene?! (var de på Tusenfryd forresten?)
MEN 3 og 10 år! Burde ikke heller nabokjerringa tatt med en annen far eller annen mor som har barn som er like gammel som ungen sin? (klasse koompis??)
Jeg hadde reagert sånn som deg. Pass godt på mannen din du.
Send mld hvordan det går da!
Klem fra JS
Anonym
21:50 13.05.2008
Hvordan har det gått?
Anonym
22:55 13.05.2008
Du har rett til dine egne følelser, men jeg tror du tolker for mye inn i det. Stol på at mannen din klarer å passe på seg selv!
Jeg ble faktisk litt svett når jeg leste alle svarinnleggene - tør ikke engang tenke på hva kjærestene/samboerne/konene til mine guttevenner syns om meg....kanskje jeg er et innlegg på dib (eller et annet sted) jeg også?
23:35 13.05.2008
Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvordan det har gått.
Og til alle dere som bagatelliserer dette, leste dere ikke at de drakk vin på terrassen? Man blir mer løssluppen av alkohol, og uansett hvor kysk man er, så sitter flørten lettere under påvirket tilstand. Og for noen er en flørt alene med nabodamen på terrassen med vin nok til at det smeller for noen og enhver. inkludert meg.
Anonym
23:47 13.05.2008
HI, du har min fulle støtte. Synes du er tøff som sier fra til henne, så skjønner hun at her er det ikke barebare og ta seg til rette.
Mange flere kvinner skulle reagert som deg,så hadde tallene på utroskap kanskje gått ned.
Anonym
08:27 14.05.2008
Hvordan gikk dette da tro???
Anonym
09:02 14.05.2008
*dytte*
Anonym
15:17 19.05.2008
Har lest både dette og oppfølgningstråden din om samtaalen med nabodama.
Jeg syntes du gjorde det som var riktig.
Personlig hadde jeg nok ikke turt å ta det opp med nabodama,men syntes det var helt riktig å ta det opp med de begge,spesiellt siden hun er din venninne.
Anonym
17:25 19.05.2008
Skulle gjerne lest oppfølgingstråden, men finner den ikke.
Har noen link?
Anonym
19:45 19.05.2008
Her er linken til oppfølgingstråden (praten med nabodama)
http://www.dinbaby.com/forum/thread/137729317
hilsen
HI
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem