Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Veldig veldig lei meg, Er det virkelig for sent å se problemene nå ?
02:34 12.05.2008
Hei ! Det er nå 3 uker siden min samboer sa at hun ikke ville mer. Hun ga klar beskjed om at hun ikke ville mer og at det aldri ville bli noe mer mellom oss. Vi har en sønn på 6 år sammen, en god gutt som vi begge setter høyt. Det var hun som valgte å gi opp vårt forhold etter 8 år. Eg har brukt mye av tiden etter dette for å gå i meg selv, og finne ut hva eg har gjort galt i forholdet. Dette vart et tøft møte med meg selv, eg har oppført meg egoistisk og kjørt solo løp over flere år. Eg har jobbet veldig mye, og når eg først har vært hjemme har eg vært sliten og ofte sur.Eg tok også ofte avvgjørelser som hadde påvirkning for oss uten å diskutere dette med henne. (tok det som en self. iogmed at det var kun eg som jobbet) Har de siste årene merket at hun ikke har brydd seg så mye om meg, og det fekk eg problem med å takle. Eg fekk et enormt bekreftelse behov fra henne, og til slutt ble det slik at sex var den eneste som eg kunne føle bekreftelse på at hun var glad i meg. Etter en stund så tålte eg ikke at hun avviste sex med meg, og ble da irritert og sur når dette skjedde. Igrunn så har eg altid vært litt sjalu, og dette har forsterkt seg mye de siste årene. Hun har altid vært forsiktig når hun er ute, og aldri gitt meg noen grunn til å være sjalu. Men sjalusien tok overhand i meg, og eg måte ha kontoll på ho. Dette har hun opplevd som veldig belastende, og skapt en uro også i henne som hun nå ikke orket mer (i tillegg til de andre tingene) Hun har nok rett og slett fått nok av meg... Vi hadde en spontanabort for 3 mnd siden, og hun har siden gledet seg mye til at vi kunne prøve igjen. (senest 2 uker før bruddet sa hun hvor mye hun gleder seg til det) Også i denne perioden har bekreftelse behovet mitt vært stort. Etter hun nå har gjort det slutt er hun bare helt is-kald ovenfor meg, svarer ikke sms når eg prøver å fortelle henne at eg fryktelig lei meg for å ikke ha sett problemene våre før. (for eg har virkelig sett mine feil nå etter bruddet). Når vi treffes så skulle en tru at vi kun har snakket sammen kun et par ganger før.... kynisk oppførsel..? Eg har bestemt meg for å gjøre endringer med meg selv og få den hjelpen eg trenger for å få kontroll på bekreftelsebehovet og sjalusien, og eg klarer ikke å gi opp håpet om at hun vil tilbake. Klarer heller ikke å la være å sende hun sms om at hun betyr mye for meg.osv.... Ønske henne en fin dag mm.. Midt opp i dette skal vi nå til mekling ang. samvær og så skal vi del inbo ol. Problemet er at eg eier huset og eg eier det meste av verdier i innboet. (vi har kun værrt samboere og det er kun eg som har jobbet i desse årene, hun skole) Eg er veldig redd for at denne prossesen skal øydelegge framtidige muligheter for oss, og samtidig redd for at denne redselen skal gjøre meg for flexibel med delingen. Eg har et sterkt ønske om at hun velger å komme tilbake, og eg vet ikke hvordan eg skal gå fram på en riktig måte for å få dette til. Hvordan skal eg handtere dette ? og når skal eg se på mulighetene som for oss som 0. Eg er veldig glad i henne og er villig til å ofre mye for at vi skal kunne få dette til igjen. Trenger litt råd på hvordan eg handterer dette.... Eg har klart å beholde roen etter bruddet og ikke fyrt av sure og bittre toner til ho, og eg trur at det overrasker henne litt.(men det betyr ikke noe for ho) Eg er desperat etter gode råd, for eg savner henne sårt. Hun har vært min klippe i livet nå i 8 år.....
Anonym
Sv: Veldig veldig lei meg, Er det virkelig for sent å se problemene nå ?
12:35 12.05.2008
Hei!
Du hoeres litt ut som min mann, som kjoerer solo ja... Det gaar ikke bra i lengden. Men nettop det at du skriver et innlegg her, og spoer etter hjelp, synes jeg det virker som om du virkelig er villig til aa jobbe for forholdet. Det maa du faa frem til henne! Dra paa meklingen, og si dette. Fortell at du vil gjoere alt, evt gaa til par-terapi mm. Ikke mas med sms, det kan gjoere det verre, la henne faa tid til aa tenke selv.
Kanskje du kune skrive et brev og fortelle om foelelsene dine?

Men et tips: naar dere skal dele innbo og hus, saa burde du vaere forsiktig. Du skriver at det er du som eier huset, for du har jobbet! det er jo ofte slik at mor gaar hjemme en stund pga barn, og da er det mannen som betaler regninger etc. Hun skal da ogsaa ha "lonn" for aa gaa hjemme med barn, ergo er lonnen din noe som skal deles. Tenk som om dere var gift! Det kan bli ille ja naar slike ting skal fordeles.
Oboss
00:05 13.05.2008
Takk for svaret ! Eg har forslått alt fra samtal, terapi osv. Men hun har fått nok! Eg har forståelse for det, men eg vet at dette kan gå om hun også vil kjempe for forholdet vårt... Det hjelper lite om det er bare eg som kjemper. Eg er veldig usikker på hvordan eg skal få henne til å forstå. Så kansje eg kan skrive et brev til henne, event. legge "dagboken" slik at hun vil komme over den....? Der står jo hva eg føler.

Når det gjelder delingen så er eg veldig usikker, har prøvd å få hjelp rundt dette og får mange defuse svar på hva som er riktig. Og sjønner poenget ditt. Men på tross av dette så har hun hatt mulighet å jobb selv, men hun har ikke ønsket å jobbe.(og det har vært heilt ok for meg) Eg har betalt veldig mye av skolen hennes også gjennom de 4 siste åra, så eg har ikke vært kjiip ellers! Det blir kansje feil, men føler at om hun ikke får alt ho ønsker med seg så kan savnet etter det trygge komme tilbake.... rett meg om det er helt på tryne.....

Men eg trenger hjelp til å fortelle henne at eg ønsker å gjøre alt for at vi skal bli en familie....... Nå tar hun ingen ting imot av noe, trur eg.... Men skal prøve brev/dagboken.....? Hva trur du?
Anonym
08:32 13.05.2008
Proev aa skrive et brev du! Men du maa virkelig vise henne at du forstaar hva du har gjort galt, og hvordan dette har gaatt ut over henne. Vis forstaaelse for hvordan hun har hatt det, og at du er lei deg for det.
Skriv det du har skrevet her.
Ang delingen saa tror jeg at jeg hadde gaatt til en advokat eller snakket m banke. Faa hjelp ihvertfall.
Oboss
22:22 16.05.2008
Å ELSKE NOEN !
(limer inne fra et annet fora, slik at du er hvordan situasjonen er blitt.

Det nå snart 1 mnd. siden det vart slutt mellom meg og hun eg var veldig glad i. (og har 1 barn med). Eg har brukt mye mye tid på meg selv etter bruddet, og funnet så ufatelig mange feil hos meg selv. at eg har holdt på knekke fullstendig i hop. Eg har hatt det veldig sårt iforholdet, eg måte hele tiden ha et bekreftelse behov fra henne om at hun var glad i meg, og det behovet dro seg videre til sex, for det var bare det som etterhvert kunne gi meg følelsen om at ho var glad i meg. Dette har også dratt fram en enform sjalusi og mistenksomhet i meg, som igjen har ført til en del situasjonen der hun har blitt lei seg for mine reaksjonere (ikke slått og sånt om du trur det). Når ho nå gjorde det slutt, så sa hun at hun ikke orket mer. Og at hun var lei mine bekreftelsebehov og sjalusi... Og selfølgelig en del andre ting, men dette var hovedpoengene.
Eg har nå i ettertid følt en enorm skyldfølelse på dette, og har hatt så dårlig samvitighet for alt sammen. Har bestilt time hos Psyk. og går til fam.terapaut for å finne ut hvorfor eg har reagert slik, for det har ikke vært godt med meg selv heller. Igår kveld satt eg å leste en bok som handler om viljestyrke og kjærlighet, og mens en leste den begynte eg å finne en sammenheng, og det var kun en ting i den sammenhengen som manglet. At hun ikke hadde ekte kjærlighet til meg. Så eg fekk ikke dette til å stemme, for det har ho jo hatt.
Eg fekk ikke bitene på plass, så eg tok kontakt med henne sent igår. Og sa at eg trengte et svar på noe? Ok. Eg spurte henne rett ut, om hun virkelig har Elsket meg i forholdet? Og svaret vart NEI, aldri ! Og da fekk eg svaret, siste brikke.
No stemmer det bekreftelse behovet mitt ? Og sjalusien min ? Gjør det ikke det?
Og selvfølgelig er det mange feil med meg i vårt forhold, mange. Men det eg har bebreidet meg selv for så mye no, er litt på vagende grunnlag. Eg ønserk å høyre meningen fra dere damer på dette. Er det noe eg misser her, er dette normalt? Eller er den skyldefølelsen min for bruddet riktig ? Ønsker hjelp til å sortere tanker......
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)