Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen som kan svare meg HEKT ærlig, hadde dere valgt å få pseudotvillinger på nytt?? Ønsker mange svar!!!
22:48 11.05.2008
Hvis dere kunne valgt om igjen og likevel hatt akkurat de samme barna. Håper noen kan svare meg, vi har begynt å tenke på to tette.. Noen som kan si litt om fordeler og ulemper med å ha under 2 år mellom barna.
Vær så snill å svare meg dere med erfaring... :-)
Anonym
Sv: Noen som kan svare meg HEKT ærlig, hadde dere valgt å få pseudotvillinger på nytt?? Ønsker mange svar!!!
22:51 11.05.2008
HELT skulle det stå i overskriften...
Anonym
Sv: Noen som kan svare meg HEKT ærlig, hadde dere valgt å få pseudotvillinger på nytt?? Ønsker mange svar!!!
22:59 11.05.2008
Altså..., jeg har et sett pseudotvillinger, men de har ikke rukket å bli så store ennå. Yngste er 10 mnd, eldste 2,5 år.
Det finnes masse positivt ved å ha to tette. De elsker hverandre, og elsker å være sammen. Dette gjør at jeg uten problem kan være i et annet rom som dem, og de "leker" sammen. Fortsetter det sånn, så kommer jeg aldri til å angre. :-)
Men jeg vil påstå at det til tider er kjempeslitsomt. De krever mye begge to. Men eldstemann er jo nå så stor at han klarer mye selv. Han leker godt alene, spiser selv, ser av og til på tegnefilm osv. I tillegg er det ingen problem for ham å overnatte hos feks besteforeldre. Så det er ikke verre enn man gjør det til, for å si det sånn. :-)
23:44 20.05.2008
Er 14 mnd mellom mine. Og ja, om mulig ville jeg valgt det samme om igjen. Tror ikke det er noe mindre slitsomt å ha lengre mellom dem jeg, eller dvs da er det nok mer slitsomt over en lengre periode nå blir de fortere jevnere for å si det sånn!
12:23 29.05.2008
JA !!!!!!!!!!!!!!!!!!
13 mnd mellom, ingen sjalusi, de leker sammen, sover sammen, perfekt spør du meg. Må sies at eldstemann var en veldig grei gutt når det gjalt soving, så var heldig med det...
15:54 3.06.2008
Jeg har ett sett psudotvillinger og 2 andre barn med 3 år mellom. 4 til sammen. De to eldste er 12 og 9 år, veldig fin aldersforskjell. Ikke for mye aldersforskjell slik at de leker, samtidig var det ikke så mye jobb som det er med 2 tette. jeg kunne nyte babyen bedre når elstemann var 3 år. De to minste er det 18mnd mellom. Den yngste er 3 mnd nå. jeg har ikke mye tid til å nyte han slik som jeg har hatt med alle de 3 andre. Til gjenngjeld har jeg 2 store til å hjelpe med de sma, de har glede av det og koser seg med dem. jeg ser allerede at de to minste har glede av hverandre, mye tidligere en de 2 eldste. Om ett år vil de leke mye og jeg regner med at de er fortere på samme aldersnivå enn de 2 eldste, noe som vil gjøre ting lettere. Jeg tror alikevel hvis man vil ikke ha det alt for hektisk og nyte babytiden mye er nok 3 år mellom perfekt. Alle barna mine er gutter. Jeg er alene med hele gjengen 100%