Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Aleneforeldre BarnetMitt

Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Alene med barna på festdager, nye tradisjoner, nettverk: Kongsberg!
09:56 11.05.2008
Vi har delt omsorg for 2 jenter på 2,5 & 4,5, dette fungerer bra og vi er gode venner. Hans familie bor i område og er kjempeflinke til å stille opp for oss begge, samt at de har mange hyggelige tradisjoner ved høytider og festdager. Problemet er at min familie bor et stykke unna, de har få tradisjoner når det gjelder noe, men de stiller de få gangene de har mulighet. Jeg ønsker at mine barn skal vokse opp med tradisjoner rundt spesielle dager både hos mor og hos far, så nå lager jeg mine egne. Det er jo stor sannsynelig at både faren og jeg etterhvert finner en ny, og da vil jo situasjonen gjøre at det kanskje er vanskelig at vi blir med dem hver gang. Nå kommer 17 mai, og alle barnefamilier jeg kjenner er par med barn og alle skal tilbringe dagen med besteforeldre ++, de uten barn skal på/ha fest. jeg blir sliten og føler meg litt som det tredje julet på vognen når jeg og barna er med venner og deres familier på slike dager. Jeg har godt med venner og er utadvendt, men den sosiale situasjonen min er så annerledes enn mine venner, noe som gjør at slike festdager fort blir litt vanskelige. Er det noen i omr. Kongsberg som er i samme situasjon? Kanskje jeg heller skulle skrevet: venner med barn ønskes?
Missie
Sv: Alene med barna på festdager, nye tradisjoner, nettverk: Kongsberg!
17:55 17.05.2008
Hei! Jeg vet hva du mener når du vil ha tradisjoner. Skulle ønske jeg bodde nærmere. Situasjonen min er litt annerledes, men vil det samme. jeg har ingen familie rundt meg familien til han jeg har barn med bryr seg ikke. heller ikke han. Jeg vet ikke hva jeg skal på høytidene. I dag gikk jeg i toget med barnet mitt alene.Ingen som vinket til oss eller så på oss. ( Det er vel endel som har det sånn) Men innerst inne blir jeg lei meg. Kom hjem i dag og har spist pølser is og sett på film med barnet mitt. men det hadde vært koselig m litt selskap.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)