Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt 3-5 år

For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Er så bekymret for høyden på gutten min.
21:23 10.05.2008
Jeg er 165 cm og sambo er 174, så sønnen vår blir nok ingen lang gutt, men hører da stadig ar de i det minste blir like høye som fedrene sine.

på 2 års kontrollen var han 86 cm. nå er han 3 år og 8 mnd og jeg har målt han selv her hjemme...94 cm!!! bare 8 cm på 1 år og 8 mnd. sjekka på nettet noen tabeller, og hvis han fortsetter å vokse slik blir han 165!!! like høy som meg liksom...får helt angst jeg nå. en gutt bør være over 170 ivertfall. redd han skal bli erta:(
Anonym
Sv: Er så bekymret for høyden på gutten min.
21:59 10.05.2008
Hei. Skjønner godt din frustrasjon. Jenta mi er 5 år og kun 104 cm. Hun er lita, men det er også resten av familien (på fars side). Uansett så kan det jo fort endre seg. Husker når jeg gikk i 7.klasse, da var jeg 152. 2 år senere var jeg 171.

Håper det går i orden med sønnen din:) Forhåpentligvis vil ikke noen av barna våre bli mobbet for høyden..
Anonym
05:34 11.05.2008
Mange barn som vokser sakte i bardommen og plutselig strekker seg masse når de kommer i puberteten.

Min yngste bror har alltid vært av de minste i klassen. Da han gikk på ungdomsskolen vokste han plutselig en hel del og ble mye høyere enn begge foreldrene sine.

Går sikkert fint ;-)
Newton & Prinsessen på erten
19:24 11.05.2008
Hei!

Dette er nesten som å lese om vår godgutt dette!:-)) Han var 84 cm på 2 års kontrollen, og ble målt til 93 cm rett før han fylte 3. Jeg er 162 og faren er 172, så vi er heller ikke store:-) Jeg tok dette opp med helsesøster, og hun sa at han ikke så ut til å bli så liten av den grunn! Hun var ikke bekymret:-)

Jeg har hørt to "myter" om hvordan du kan estimere høyden såpass tidlig. Den ene sier at barnet blir dobbelt så høyt som høyden på 2 års dagen...og da vil jo din sønn bli 172;-)
Den andre sier at gutter i gjennomsnitt blir 7 cm høyere enn snittet av foreldrenes høyde, og det gir gutten din en voksen høyde på 177:-)

Så prognosene er ikke så ille:-) Håper dette beroliget litt! :-))
Dojamor
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)