Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Over 35 år og prøver å bli gravid

Hjertesukk. Oppmuntring ønskes.
 12:10 9.05.2008
Hm. Noen som har noen oppmuntrende ord? Jeg synes jeg mister helt taket på dette prosjektet. Fikk mensen her forleden, da, men den er liten. Synes ikke jeg har kontroll på noe nå.

Har nå ingen peiling på når, eller om, jeg får EL. Har for så vidt ikke påvist EL på noen måneder, så sånn sett kan det hende jeg ikke har hatt det i det hele tatt. Jeg synes det er et jævla mas å drive og teste hele tida, merker det stresser meg, men nå har jeg bestilt basaltermometer og nye tester. Får begynne med det snart, da, hvis man aldri treffer EL blir man jo i hvert fall ikke gravid. Og har fått time til akupunktur i slutten av neste uke.

Håper veldig at det kan hjelpe. Har tenkt å ringe lege, men gruer for det. Er redd de skal finne noe galt, og aller mest redd for å få i fleisen ett eller annet om at jeg er gammel og at dette vel er for seint....Samtidig må jeg ha hjelp nå. Må vel ringe over pinse.

Lurer på å begynne å hive i meg masse naturpreparater og vitaminer, men veit liksom ikke helt hva jeg skal begynne med. Noen råd?

Unnskyld meg, men nå er jeg skikkelig pessimist. Prøver så godt jeg kan å muntre opp andre her inne, det er jo lettere, det, men klarer ikke helt å oppmuntre meg selv.

Tobarnsmamma neste år?
Sv: Hjertesukk. Oppmuntring ønskes.
 17:56 9.05.2008
Hei! Ser ut for at du trenger noen oppmuntrende ord, ja! Ikke greit å tvile på egen fruktbarhet!

Jeg må aller først få spørre: Hvor gammel er barnet ditt? Du har jo tydeligvis vært gravid før, så det er vel lite sannsynlig noe skulle tilsi at du ikke kan bli det igjen! Hvor lenge har du prøvd nå?

Jeg er ikke ekspert på graviditeter, men selv prøver jeg å leve sunt (det gjør jeg uansett ønske om en attpåklatt eller ikke), og spiser normal kost med frukt og grønt, er i aktivitet og tar tran. Jeg er eldre enn deg, men har likevel stor tro på at jeg/vi skal få det til (hadde en ma i april, så jeg vet at jeg kan få det til...). Det kan nok være lurt at du snakker med lege eller andre med kompetanse på området - i det minste for å berolige deg selv?!

Jeg fikk tr i natt, og ble veldig skuffet - men du skal se: Neste måned er både du og jeg klar for å gå over på "1. trimester"! :-)

Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert!

Petramora tries again <-@
 12:10 12.05.2008
Takk for oppmuntringen, Petramora! Huff, jeg håper ikke jeg syter for mye, det er ikke meningen. Men jeg er litt frustrert. Har prøvd skikkelig siden januar. Det er jo ikke så lenge, men jeg blir mest stressa av alle uregelmessigheter i syklusene og følelesen av å ikke ha kontroll. Datteren min er fire nå, og hun ble unnfanget på noe som knapt var et forsøk. Men før det gikk kroppen som en klokke, jeg kjente alle stadier og alt var forutsigbart, Det er det den ikke gjør nå. Så det er det som stresser meg, og jeg er livredd for alderen. Men ser og vet jo at mange lykkes etter fylte 40 og.

Men skal som sagt til akupunktør på torsdag. Har forhåpninger til det. Hun driver også med homeopati, så jeg får kanskje tips til noen tilskudd etc. også.

Jeg gjør som deg, prøver å leve sunt i det store og hele. Det bør jo holde et stykke. Har begynt med E- vitaminer også nå.

Håper vi kan følges framover! Det er så lite aktivitet her inne for tiden, synes jeg.
Tobarnsmamma neste år?
 18:03 13.05.2008
Kjære Tobarnsmamma neste år!
Må innom på sidene her og sjå korleis det går med deke, sjølv om eg no har spire i magen og høyrer heime på 1.tri. :-)
Sjølv om situasjonen min er litt annleis, med at eg altid har hatt veldig ureg syklus, så kjenner eg frustrasjonen og fortvilinga når det enno ein gang ikkje har klaffa.
Eg vil berre oppmuntre deg til å ta kontakt med lege og få utredning. Eg kvidde meg, men det var ein lettelse når eg først var i gang. Hadde nok ikkje hatt spire i magen no om eg ikkje gjorde det, og eg får ekstra god oppfølging med tidlege UL, sidan eg er kjend "kunde".
Har og litt trua på akupunktur, så det er nok verd å prøve i tillegg.
Håpar det snart klaffar både for deg, Petramora og de andre her inne.
Lykke til, og klem

soleia
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------