Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 0-1 år

Hvis dere hadde fått tilbud om å gifte en mann inn til Norge for 400.000,-.. hadde dere gjort det?
09:22 9.05.2008

Ja, jeg har fått tilbud om å gifte meg med en kamerat av en kollega, og få 400.000 rett i lomma for å være gift på pipiret i 3 år... Skal ikke bo sammen eller noe sånnt..... Det er jo snakk om nesten en HALV MILLION KRONER!!! Hadde dere gjort det? Det er jo bare på papiret liksom, ikke i praksis.
Anonym
Sv: Hvis dere hadde fått tilbud om å gifte en mann inn til Norge for 400.000,-.. hadde dere gjort det?
09:23 9.05.2008
He he.. Sykt!
Anonym
Sv: Hvis dere hadde fått tilbud om å gifte en mann inn til Norge for 400.000,-.. hadde dere gjort det?
09:24 9.05.2008
Det er jo ulovlig :)
Anonym
09:26 9.05.2008
Nei det hadde jeg ikke gjort.

Dersom du seriøst vurderer dette, bør du tenke over konsekvensene det kan få for deg. Det er faktisk en reell mulighet for å bli oppdaget og det er en straffbar handling. Og hvordan har du tenkt til å motta pengene? Settes de på konto vil de bli rapportert til skattemyndighetene. Og da vil du få et forklaringsproblem dersom det ikke samsvarer med lønn eller innrapporterte gaver/arv (som igjen er skattepliktige).

Anonym
09:27 9.05.2008
Det gjorde søsteren min! Hun fikk 400 000 for mange år siden + 20 000 imnd i tre år. Helt latterlig og drøyt. Men hun gjorde det i alle fall.

Trenger kanskje ikke forklare at hun er narkoman? hehe
fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
09:32 9.05.2008
Ikke så lurt og utlevere søsteren sin her eller?
Anonym
09:48 9.05.2008
Tror hun overlever det helt fint, du.

Hun er ganske så stolt av det.

fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
09:26 9.05.2008
Nei det hadde jeg ikke vurdert en gang...
mams-til-tre
09:27 9.05.2008
Hvorfor er det ulovlig å gifte seg? Finnes sikkert tusenvis av kvinnfolk i Norge som er gift med menna sine ene og alene pga pengene hans....
Anonym
09:32 9.05.2008
Det hadde jeg gjort...lett!
Anonym
09:47 9.05.2008
Det er ulovlig fordi det gir den pers. du gifter deg med oppholdstillatelse på falskt grunnlag.
Det er ikke ulovlig å gifte seg med noen fordi de er rike, men det er ikke lov å gifte seg med noen utelukkende fordi de skal få oppholdstillatelse.
Anonym
09:31 9.05.2008
Nei, aldri i verden.
Det er jo en "årslønn" på ca 133 000 og det er jo ingenting!
Det er vel ikke helt alldeles lovlig verken av ham eller deg heller, så det er en stor risiko for liten gevinst.

Anonym
09:34 9.05.2008
Jeg hadde ikke gjort det.
Det er ulovlig og du kan få fengselsstraff hvis det blir oppdaget. Det kan også bli tatt "stikkprøver", dvs at de kommer hjem til deg uanmeldt og begynner å spørre deg ut om han så du må jo nesten vite alt om han + at du sliter litt når de finner ut at dere ikke bor sammen..
Det er så absolutt ikke verdt det.
Sunshine og Elias:D
09:36 9.05.2008
Er veldig ulovlig og UDI har trappet opp innsatsen for å ta de som prøver seg på noe sånt. Hadde det vært for å redde en i nød, så hadde det kanskje vært verdt det, men ikke for penger.
wjkcg
10:00 9.05.2008
kunne ikke gjort det nei.
Janne og Nora=)
10:00 9.05.2008
for å si det sånn. Jeg har en del venner som har vært gjennom mølla med UDI med ærlige hensikter. De ha opplevd så pass mange vanskeligheter og mistenkeliggjøring " fordi det er så mange som jukser" at jeg syns sånne som gifter seg proforma skal være klar over hvilke problemer de skaper for andre folk!

Dessuten kan jeg ikke tenke meg annet enn at sjansen for å bli oppdaget er rimelig stor! En vennninne av meg, som på det tidspunktet hadde tre barn med sin gassiske mann, formulerte seg slik: " vi må jo omtrent ha ubeskytta sex på kontorpulten til saksbehandleren - og likevel mistenker de proforma ekteskap".

så svaret er definintivt NEI!
mammamora
10:04 9.05.2008
haha jeg fikk tilbud om 600 000 kr for å gjøre det jeg, men takket pent nei.

Klart fristende med pengene (veldig veldig fristende)
Men til syvende å sist vil jeg ikke gå gjennom allt det styret når det ikke er kjærlighet i bildet plus Jeg vil ikke ha en skillsmisse bak meg.

Idag er jeg gift med en utlending men er gift for kjærlighet, (han er britisk da.)han har ikke store penger eller noe og er faktisk ikke her på familie gjenforening men har papirer grunnet jobb.
Anonym
10:17 9.05.2008
Aldri! Det er ikke lov, det er jo en ting - men hva med de tre årene? Hva om du møter noen i disse årene? Jeg ville ikke ha innledet et forhold til en gift mann, selv om det bare var på papiret! Og etterpå har man alltid en skilsmisse bak seg... Nei - jeg synes ikke det er verdt det. Det er bare penger.
du og jeg og vi to
10:24 9.05.2008
Nei , så lett på ekteskap tar jeg ikke.
Ikke kult å fortelle den du gifter deg med senere at du har gjort noe sånt.Ikke akkurat attraktivt!
Det er jo ulovlig også.
Ikke kult å få noe som det på rullebladet.
Utrolig hva folk gjør for penger!
Anonym
10:27 9.05.2008
Nei det ville jeg ikke gjort. Ulovlig, og dårlig gjort ovenfor de som ønsker gifte seg av kjærlighet men som blir mistenkeliggjort pga sånne som takker ja til et sånt tilbud.
Anonym
10:47 9.05.2008
Nei hadde ikke gjort det. Men så trenger jeg ikke pengene heller.
Anonym
10:52 9.05.2008
Jeg ville på ingen måte ha gjort det. Selv hvor mye penger det var snakk om.
vi-2
11:01 9.05.2008
Nei, synes det er helt sykt at noen har tenkt til å snike seg inn i landet vårt på den måten -. og kunne aldri falle meg å støtte det på noe som helst måte. Derimot kunne jeg fint rapportert det dersom noen venner av meg hadde funnet på det.....
Anonym
11:11 9.05.2008
ikke gjør det, ikke ødelegg livet ditt. Jeg har gjort det uten å få en eneste kr. Du kan f.eks ikke ta opp lån uten mannens sammtykke, dere står solidariske på all gjeld og kreditorer tar pant i eiendeler siden dere er gift. Jeg har ødelagt livet mitt pga. det og har nå masse problemer og gjeld. Skulle hjelpe broren din min livs kjærlighet. Endte opp med total kaos. UDI er på hugget. Det virker som en enkel sak, men det er svært komplisert å tenke på alle detaljer for å få det til å fungere og det er det ikke verdt. De pengene er ikke verdt det.Jeg var veldig ung og skjønte ikke konsekvensene av det jeg gjorde og viste ikke at det var så ulovlig. Det er det faktisk. Det er lov å gifte seg, men ikke proforma uten å bo sammen. Regner med at du har barn siden du er inne her. Da bør du ihvertfall ikke vurdere det. Ikke dra ungen din inn noe sånt. Jeg har ett råd til deg; når du får en sånn forespørsel, løp for livet og ikke se tilbake. Skulle ønske jeg hadde gjort det for mange år siden, livet mitt hadde vært helt annerledes nå. Nå har jeg store problemer med å bygge opp livet mitt igjen. Dessverre har noen utlendinger andre etiske og moralske ideer, og tro meg; de prioriterer seg selv og tenker ikke på at DU kan få problemer, eller hjelper deg ut av problemene som kommer garantert til å oppstå. De har ego hensikter og eksperter på å lage luftslott. Jeg er ikke rasist og omtaler noen, med knust hjerte snakker jeg også om min største kjærlighet som varte i maaaange år- som er over nå.
Anonym
11:12 9.05.2008
broren TIL min største kjærlighet, ikke din - hehe
Anonym
13:46 9.05.2008
Nei, aldri! Liker ikke utlendinger!
Anonym
19:32 9.05.2008
Og hva om du treffer mannen i ditt liv og han frir til deg, ha ha da sitter du der med skjegget i postkassa:)
Anonym
19:39 9.05.2008
Jeg hadde gjort det....Hvorfor ikke, uten penger i dag blir man både utestengt å deprimert.
Anonym
19:56 9.05.2008
herregud nei......
Mamma Mirabell
20:05 9.05.2008
Uff nei, for det første er det ikke lov.. Og tenk om jeg hadde hatt lyst å gifte meg i løpet av de tre årene..

Og litt kjedelig å fortelle drømmeprinsen at du er skilt fordi du giftet deg med en for penger..

syns det er dårlig moral..
Anonym
20:04 9.05.2008
Slik som Norge skriker etter arbeidskraft i dag, så skulle det egentlig ikke være noe proble for han å oppholde seg i Norge med visum da.. Men han har kanskje ingen utdannelse? Syntes det er råttent å lure inn enda en ekstra trygdemottaker.

Og det er så utrolig kjipt for de som faktisk ER forelsket og vil gifte seg.. De føler seg mistenkeliggjort og nesten kriminelle bare fordi de ikke er av samme nasjonalitet.

Dessuten er 400 000 på 3 år INGENTING. Skaff deg en jobb.
Anonym
20:36 9.05.2008
nei, ikke gjør det. Du kan bli så ferska! Kjenner tre par som har giftet seg der ene var utlending. Gud hjelpes så mye styr de må igjennom, hvert år blir de kalt inn til intervju:
"hvilken farge var det på sofaen der dere først bodde?"
"har dere kvitteringen for forlovelsesringene???"

I tillegg så kommer de gjerne på uanmeldt "besøk", kiipt å stå der med sjegget i postkassa, da? Eller hur?
kakemonsteret med 2 boller
20:40 9.05.2008
fikk et sånt tilbud selv for ca 10 år siden, 250000 da. men takket NEI!!

jiises, skal jeg gifte meg så er det med en jeg er glad i:))
Anonym
20:43 9.05.2008
Hadde det vært en utlending som var verdt å ha i landet, så ja ;-)
Tolk det som dere vil.
The most famous Ludder
20:50 9.05.2008
og vilka utlenningar er verdt å ha i detta landet om man får fråga
LinuMamma
20:50 9.05.2008
Jeg ville ikke giftet meg med en svenske ihvertfall for å si det sånn, hahaha...
The most famous Ludder
20:54 9.05.2008
jag tror nog att mange svenskar skulle betala deg 400 000 kr før att komma in i norge ja
ta deg samman før helvete
LinuMamma
21:15 9.05.2008
Haha, jeg skal prøve ;-)
The most famous Ludder
21:19 9.05.2008
Haaaaa h ha! ÅH! Takk, jeg er i bedre humør nå:)
kokosyklus & Emma
21:21 9.05.2008
Det var bra! ;-)
The most famous Ludder
21:25 9.05.2008
Kommer ann på situasjonen....kan ikke si hverken ja eller nei utifra det lille du skriver.

Eg hadde gjort visst det var noen eg var glad i , f eks en god venn, men ikke bare på grunn av pengene. Kan du stole på mannen? Er det verdt hva dere evt. må gjennomgå? Det er mye som kan gå galt og mye å sette seg inn i, og som mange påpeker så er det ulovlig....

Eg giftet meg selv med min samboer for at han skulle få bli i Norge. En litt annen situasjon selvfølgelig siden vi ventet barn sammen og hadde planer om å gifte oss om noen år likevel, men samtidig, der og da, så var det kun fordi han skulle få bli. Bare på papiret. Ingen vet det, vi hadde ingen fest, ingen giftering, ingenting. Vi ble ikke spurt om noe, og det var faktisk politiet som "rådet" oss til å gifte oss slik at det var sikkert at han kunne få bli. Hadde han bare vert en god venn, som virkelig trengte å komme hit, hadde eg gjort det samme.
Anonym
21:37 9.05.2008
nope.. hadde nok ikke det
Anonym
21:52 9.05.2008
Nope
Superior
21:57 9.05.2008
Nei!
Anonym
21:59 9.05.2008
Galskap, rett og slett. At folk finner på å gå med på noe sånt. Eier ikkemoral
kokosyklus & Emma
22:33 9.05.2008
Nei, så absolutt ikke. Mange grunner til at jeg ikke hadde gjort det. Fikk tilbud om det jeg også for 5 år siden, og takket nei. Like etter traff jeg drømmemannen som jeg fikk lille snuppa med.
Synes du skal lese det anonym 11:11 litt lenger oppover her skriver. Og som hun synes jeg du har et stort ansvar om du har barn, de trenger ikke å bli dratt inn i dette. Hva skal barna/barnet dine/ditt gjøre om du blir tatt og må i buret? Huff, nei - ikke gjør det!
Hilsen en 50% norsk/utlending ......... og til dere som snakker nedsettende om utlendinger, vil jeg bare si at de holdningene dere spytter ut her inne blir faktisk lagt godt merke til ute ... dere klarer ikke gjemme det bak masken dere tar på dere når dere er ute og går. Og ikke tro at dere er bedre enn andre. Alle har vi gode og dårlige sider, og alle er vi like mye verdt!!!

Anonym
22:44 9.05.2008
er helt enig med dig i det sista stycket anonym 22.33.
ante ikke att folk var sånna rasister før jeg loggade in her, tror ikke det om folk ner de kommer gående med barnevognerna sina...
men fy farao ting folk sæger om utlenningar her...
synd før dere att det ikke bara bor norskar i norge...
LinuMamma
22:58 9.05.2008
Ja, det er mye rasisme her i Norge.
Jeg er mørk, men folk tar meg som helt norsk, og sitter da på skoler og prater dritt om utlendinger med meg til stede. Når jeg sier ifra at jeg vil ha frabedt meg slik oppførsel, ser de bare forskrekket på meg og sier at jammen DU er jo norsk! Dette har skjedd så mange ganger med forskjellige folk (og noen ganger samme menneskene) at jeg har gitt opp. HVEM sier at jeg VIL bli betegnet som bare norsk?? Jeg har prøvd uttallige ganger å si at jeg er STOLTERE av min utenlandske side enn den norske delen, særlig fordi jeg ikke vil identifisere meg med rasistiske mennesker. Ikke lukk øynene igen - DET ER ALTFOR MYE RASISME I NORGE!!!!! SKJERPINGS!!

Klem til LinuMamma - jeg blir glad av folk som SER OG SIER IFRA!
Anonym
23:19 9.05.2008
Ja, det er tydligvis mye rasisme her i Norge. Jeg er bare norsk og er nesten flau over å være norsk etter å ha lest enkelte av svarene her. Blir også trist når jeg leser hva du opplever.
Anonym
22:50 9.05.2008
Jeg hadde garantert gjort det :p Hehe.. Det er jo mye penger fordi noe skal stå på ett papir. Betyr ingenting!
Anonym
00:07 10.05.2008
No way!!
Syns man skal gifte seg av kjærlighet og ikke pga penger, da har man synket lavt!
*JCee*SarahKristine`sMom
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)