Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

maten styrer livet mitt.
21:43 8.05.2008
Noen mener det kanskje er helt bortkastet å skrive om dette,men et sted må jeg få det ut. Jeg sliter noe helt sinnsykt med maten og vekt og alt det der. Jeg ønsker så inderlig å gå ned i vekt,men klarer absolutt ikke å holde meg unna tanken på mat. Jeg tenker på mat ustanselig og det kreves utrolig mye energi fra meg å holde meg unna småspising mellom måltidene. Det går greit når jeg er på jobben på dagen,men når kvelden kommer og med en gang jeg kommer hjem tenker jeg mat(eller hvertfall noe som er spiselig) og selvfølgelig klarer jeg aldri å stå i mot og propper da i meg det jeg måtte komme over. Jeg vet at man ikke skal spise på kvelden fordi det er da man forbrenner minst. Jeg er 165 høy og varierer vekta mellom 65 og 67 kg. Dette er alt for mye men hvordan skal jeg klare å kvitte meg med hvertfall 5-7 av dem? Jeg er en del i aktivitet også siden jeg har en jobb som krever mye fysisk bevegelse og jeg mener selv at jeg spiser minimalt. Tankene mine dreier seg hele tiden om mat,hvor mye fett,kcal,bevegelse,trening(som jeg ikke får rotet meg til å gjøre) og selvfølgelig masse dårlig samvittighet. Hver eneste dag opptar dette mine tanker og selvfølgelig mitt humør. Nå er jeg så sliten av dette!!!! Jeg er mor til to nydelige barn som det ikke fortjener å ha en sur mamma rundt seg hele tiden. Jeg er så fortvilet og sliten psykisk p.g.a dette!! Beklager men jeg måtte bare få det ut. :-( Alt er bare kaos. Snufs
Anonym
Sv: maten styrer livet mitt.
09:25 9.05.2008
- høres ut for meg som du kanskje bør ta en titt på hva du spise, for et riktig kosthold så får man ikke suget på "små" nasking. En lur ting er at det aldri skal være snop - småspisemat som kjeks ol. nå vet jeg ikke jeg hva du småspiser men.................ha aldri snop/kjeks ol. hjemme. Bare grønnsaker, nøtter, frukt... Del opp store fat med frukt/grønnsaker etter middag - da er det enklere å ta det for både barn og voksen.
Nå kvelden er omme pakker du det godt inn å sender med barn på skole event. barnehage og kanskje litt selv.

ha en fin sommer.
Anonym
Sv: maten styrer livet mitt.
21:09 9.05.2008
65-67 kg er jo ikke for mye!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)