For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Tips til god skolesekk?
14:44 7.05.2008
Hei
Gutten vår skal snart begynne på skolen og vi skal kjøpe hans første skolesekk. Er det noen av dere erfarne damer som kan tipse meg om hvilke som er bra, og hvilke jeg bør styre unna?
Er det i vanlige veskebutikker man kjøper skolesekker?
Vi kjøpte en Beckman, som sies å være veldig bra.
Jeg vet nå ikke jeg. Gutten klagde nesten hele det første året over at ranselen var for tung, selv om han kun hadde matpakke, pennal og en tynn bok oppi der.
Alt i alt, sitter ranselen godt på ryggen, og nå i 2. klasse synes han heller ikke at den er for tung.
Vi har valgt å kjøpe i sportsbutikker. Har brukt en butikk hvor de har dyktig betjening, slik at vi får god hjelp. Og for all del, ta barnet med! Sekken skal passe til den ryggen den skal sitte på, og det er forskjell på barn.
Jeg vet ikke hvodan det er ellers i landet, men her får 1.klasse skolesekker fra Trygg Trafikk eller noe, og den brukte alle det første året. Da er det jo ikke nødvendig med sekk nå. Datteren min har sekk fra Danå nå. Anbefales, lett og fin, med nok plass. Selges i veskebutikker og lekebutikker. (Troll og Bøckmann er etter min mening alt for tunge i seg selv)