Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

PCOS

Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Liker egentlig våren... Men når solen er lav så vises alt så godt...
19:54 6.05.2008
Alt av hårvekst i ansiktet vises så utrolig godt nå om våren! Og det er så plagsomt... Må hele tiden være obs på hvor nærme jeg går andre, og være sikker på at jeg har høvelen klar hver morgen. For jeg har gitt opp... Nå bruker jeg høvel. Når hårene blir så lange som 1 cm på halsen, så må de bort! Prøvde å vokse, men klarte ikke vente til det ble langt nok til en ny runde før jeg fikk noia og tydde til høvelen.

Og jeg som egentlig elsker våren! Temperaturen er deilig, kan gå i vanlige klær, men droppe jakka (liker ikke å gå i skjørt og i allefall ikke i bikini!). Fuglene synger, blomster spretter ut i grøftekantene, trærne får blader og grønnfargen er så skarp og nydelig. Og det eneste jeg klarer å tenke på er hvordan ansiktet mitt ser ut i sola, og om jeg skal holde hånden opp mot munnen og late som om jeg støtter meg på den eller noe mens jeg er på bussen.

Flere som ikke liker våren helt? Sommeren er myyye bedre... I allefall solmessig...
Tweak
Sv: Liker egentlig våren... Men når solen er lav så vises alt så godt...
11:20 7.05.2008
Hei!

Jeg forstår hva du mener! Føler meg også skikkelig avskyelig snømann innimellom... heldigvis er hårene mine lyse, iallefall nesten alle... Jeg napper en del og går for øyeblikket på Diane. Når du barberer deg i ansiktet, får du ikke sånne "mannlige skjeggstubber" da??

Jeg synes det er pyton å ha PCOS:(
Anonym
07:38 9.05.2008
Tja, det er jo fram med høvelen hver eneste morgen da, så da rekker det ikke å bli så utrolig ille... Men gud bedre om jeg skulle glemme den en dag!

Synes likevel det er bedre enn å nappe, for alle mine erfaringer sier at det er ved napping at hårene ender opp med å bli mørke. Skulle likevel ønske at jeg klarte å holde ut til hårene er så lange at jeg kan vokse de bort... Men i denne solen så går det nok ikke! Pluss at jeg hadde ikke villet vist meg blant folk... Kan neppe tro at en lege ville sykemelde meg på grunn av akkurat den psykiske belastningen der, men jeg kan jo ønske meg det, he he.

Men skikkelig kjipt for tiden jah...
Tweak
10:19 4.06.2008
Ja denne lyse årstiden er no slit!
Jeg napper hver dag :S
Har hår på haka,overleppa og koteletter/øreskjegg eller hva en nå kaller det.
Har jo fått mer hår andre steder på kroppen også,men de plager meg ikke like mye som alt i ansiktet.
Jeg tåler ikke at mannen er borti ansiktet mitt engang :(
Hater hårene...og det er spesielt sårende når noen kommenterer det,uansett barn eller voksne.
Jeg har ikke fått påvist pco eller pcos enda,men har en del tegn som tyder på det så er under utredning nå.
Skulle ønske det var noen støtte eller noe en kunne få for permanent hårfjerning.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------