Syns det er helt greit at folk har egne meninger om dette, men å sammenligne det med incest er litt drøyt og sier vel egentlig mest om personen som skrev det.... Når det er sagt så syns jeg ikke det er greit å amme en seksåring. Stakkars han om av vennene, for ikke å snakke om større barn, får vite at han får pupp av mammaen sin. Vil tro han blir mobbet noe grundig da ja. En kan ikke forventet at gutten selv skal klare å slutte selv om han syns det er flaut, dette er jo en vane han har. Andre suger på tommelen og har det som vane, han får pupp. Så han trenger hjelp til å slutte og da er det moren hans som må sørge for at han får den hjelpen. Ut i fra det du skriver så er hun kanskje ikke så instilt på det?? Kanskje du kan snakke med henne og fortelle at du er redd for at sønnen hennes kan bli mobbet hvis hun ikke slutter å amme. Om det er for kosen sin skyld at hun ammer, så fins det jo flere måter å kose med "babyen" sin på. Og med kos så mener jeg på ingen måte noe incest greier som andre tydeligvis tenker på. Hun kan jo f eks legge seg ved siden av han når han skal sovne hvis han og/eller hun har behov for nærhet når han skal legge seg. Kan jo være at hun føler at hun ikke for kost nok med minstemann i løpet av en sikkert travel hverdag, men da finnes det nok bedre løsninger på det enn å amme han i søvn. Jeg lurer jo litt på hvordan andre klarer å legge han siden han blir ammet i søvn? Har hun aldri vært borte fra han? Er veldig synd at mannen hennes ikke ser problemet for hun ødelegger jo for den stakkars gutten ved å holde på sånn. Men det er vel ikke så lett for deg, du vil vel ikke ødelegge forholdet til venninnen din, men samtidig ser du jo galskapen. Håper du på en eller an måte kan få henne til å forstå at hun må slutte. |