For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Dårlig ånde hos barn...
11:56 5.05.2008
Jenta mi på snart 7 år har så dårlig ånde. På morgenen er det jo ekstra ille, men kjenner det godt ellers på dagen også. Vi hjelper henne med tannpussen enda, så det er ikke pga urene tenner eller munn at det lukter. Hun var en del plaget med hoste og forkjølelse da hun var mindre, men ikke nå lenger. Mitt inntrykk er at det kommer fra magen liksom. Jenta mi kan nok være litt "nervøs" av seg på en måte, ikke den beste selvtilitten. Hun har en høy forbrenning og er ganske slank. Har ikke nevnt dette for legen min, for hun er så innmari slapp til å undersøke sånne "bagateller", så jeg tror ikke hun hadde tatt det alvorlig i det hele tatt. Lukten fra munnen minner meg om "kloakk", og jeg har spesielt problemer med den nå som jeg er gravid i tillegg. Tenker på at dattera mi kan få problemer med dette med tanke på venner som kan si i fra og slikt..
Noen som har noen tips eller råd, eller har vært borti det samme ?
Anonym
Sv: Dårlig ånde hos barn...
15:30 6.05.2008
Mister hun tenner nå?
Jeg har inntrykk av at ånden er dårligere når de er i tannfelling...
Hun har egentlig vært plaget med dårlig ånde i flere år. Men hun har hele tiden vært treg med tenner. Har mistet og fått igjen to tenner nede, men ellers virker det ikke som det er flere løse.. hun er straks 7 år. De nye tennene hennes dukket opp før de gamle tennene løsnet, så hun hadde to sett tenner nede ei stund ;)
Anonym
Sv: Dårlig ånde hos barn...
20:33 22.05.2008
Min sønn også.Akkurat det samme som du beskriver.Var hos legen nå i uken emd han pga det.Men de gjør ingenting med det.Kjører på med sb12 og zinktabletter her i håp om at det hjelper.Er faktisk blitt verre nå som han mister tenner.Også mye plaget med forkjølelse og hoste da han var mindre.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem