For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Bursdagen uten gjester.
00:56 4.05.2008
Sitter i kveld og er litt trist for hvordan min håpefulle har det . I dag var dagen bursdagen skulle feires. Pizza sto i ovnen , kake i kjøleskap og godis i boller .
Film var kjøp inn . Klokken nærmet seg tidspunktet barna skulle komme og min håpefulle var full av liv og forventning. HAN skulle få gjester , hele klassen skulle komme .
Han hadde snakket med ungene senest i går da han ringte rundt for å høre hvor mange av de som kom .
Klokken passerte tidspunktet uten at det var dukket opp et eneste barn .......kanskje de bare er litt forsinket håpet han......en time over tiden og ingen hadde gitt lyd fra seg.......to timer over og ingen lyd.....tre timer over og ingen annen lyd en min håpefulles fortvilte hikstegråt ....
Anonym
Sv: Bursdagen uten gjester.
08:26 4.05.2008
Jeg skjønner ikke, var det snakk om noen felles boikott av bursdagen. hvor gammel er han......
du tuller ikke, du må tulle, sånt går ikke an. Det er ikke virkelig. Du må tulle.
Faens unger
Anonym
13:20 4.05.2008
Dette er ikke tull ,men den brutale virkeligheten.
Gutten fylte 12 år , og det ble en felles boikott av dagen hans ja.
Vi flyttet til denne lille bygda på østlandet for snart 3 år siden , gutten er blitt mobbet siden .
Men dette er første gangen ingen kom i selskapet hans.
Til uka kommer jeg til å holde han hjemme fra skolen og innkalle alle foreldrene i klassen til møte fordi dette går for langt.
I går kveld da det var klart at ingen kom , ringte vi til bestevennen han hadde der vi bodde før ,kjørte å hentet han så den gamle vennen hans var her i natt .
Er alvorlig bekymret for gutten min ,
Anonym
21:26 4.05.2008
Herregud, nå fikk jeg langt inni margen her. Så utrolig vondt for han! Håper det går opp et lys for noen av disse foreldrene når de blir konfrontert med dette!
Vi har vært plaget med noe lignende, men absolutt ikke så ille som dette!
Trøsteklem!
Herregud at det går ann å oppføre seg på den måten!!! har selv ei jente på snart 12 år og dette er ikke den oppførselen eg vil lære henne. Eg håper du får noe vettugt inn i hodet til dei foreldrene, for dem har tydeligvis på ingen måte noe der nå.
Ønker deg og din håpefulle masse lykke til og sender dere mange gode tanker:)
I ettertid har det vært hektisk!! veldig hektisk ! Det har vært møte ,på møte hele tiden , derfor jeg ikke har fått skrevet noe her .
Et og et barn har vært her på tur for å bli kjent /komme til bunns i saken . Det fungerer betraktig bedre , hele klassen skal ha fellesaktiviteter en dag i uka ,i første omgang fram til sommerferien .
De skal drive med team oppbyggings aktiviteter .
Har inntrykk av at de fleste foreldre slo hardt ned på dette , møter vi noen på butikken nå er de veldig hyggelige og høflige mot han , to av de som måtte komme på tur har blitt gode venner (om man kan kalle det det så tidlig ) og vært her flere ganger , poden har også vært hos disse flere ganger .
Vi er litt mer optimistiske nå , men tørr ikke helt tro det holder enda
Anonym
23:13 31.05.2008
hei
leste innlegget ditt, ble utrolig lei meg på din guttsvegne. men så bra at du fikk snakka med foreldrene, går jo ikkj an å oppføre seg slik. dem e 12 år.
håper det går bedre med dere fremover..
Og her sitter jeg og tårene strømmer. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan barn kan være så slemme mot hverandre. VELDIG bra at dere fikk tatt tak i dette, og at det nå ser ut som om det har bedret seg. Håper jeg aldri kommer i en lignende situasjon. Dette var veldig trist synes jeg.
Masse gode klemmer til dere alle, men mest til bursdagsbarnet :-)
Er det mulig... tenker litt at det er pokker ikke mye bedre på bygda enn i byene... Jeg er selv fra et middels tettsted, har bodd lenge borte (i Oslo området) og kommet tilbake. Ikke så lett å komme tilbake og prøve å bygge seg opp et nytt nettverk. Var faktisk mye lettere å komme inn i miljøet på et stort sted enn det er i "klikkene" som har oppstått her.. Men, poenget er at da vi flyttet tilbake hit så trodde vi det var helt vanlig å be alle (av samme kjønn) i klassen, men vi har opplevd at ene jenta vår har vært en av to, eller den eneste i jenta i klassen som ikke har blitt invitert i bursdag. Ekstra sårt var det da vi møtte et helt bursdagsselskap på et aktivitetssenter og bursdagsbarnet lurte på hva i alle dager jenta vår gjorde der!!! Jeg ble da litt forbanna på foreldrene som godtok at hun og en til var de eneste av 10 jenter som ikke var inv. Jentene i klassen har kommet når vi har inv dem, men vi sluttet å inv de som ikke ber jenta vår. Vi tar heller noen fra den andre klassen. Kanskje jeg ikke er noe bedre enn de andre når jeg gjør det, men når vår jente 3 ganger har inv samme jentene uten å bli inv tilbake så er jeg så stygg at jeg lar henne la være å inv dem... Håper inderlig det ordner seg for sønnen din, sånt er for jævlig!! -hva sa foreldrene til ungene???
Anonym
18:03 1.07.2008
Hei. Må bare si at jeg har utrolig sto medføleslse for din sønn og deg så klart. Min sønn har ikke begynnt på skolen enda, han skal begynne nå. Men jeg lurer på. hvor bor dere hen? og hva sa foreldra til de andre elevene?
Hvis de har gått med på dette så er det jo helt utrolig. og at det var en felles boikott så må foreldrene ha vist om dette. Hvis de har det så kan du jo faktisk polti anmelde de...
Og hvis du ikke har lyst til å svare her så kan du sende meg en priv melding!
Uff, så trist..ser det er ei stund siden, men det hjelper jo ikke. Skaden etter noe sånt sitter dypt.
Vi opplevde akkurat det samme her. Min sønn er nyeste gutten i klassen,og på tiårsdagen kom det ingen.
http://www.dinbaby.com/forum/thread/137890053
Fortvilende å se et barn være så lei seg,og ingenting i verden hjelper.
Bra det endte opp med 1 kamerat for gutten din. Her ble det jo også et slags selskap til slutt, men gubban så grusomt mens klokka tikket, og tippet over, og ingen kom.
Dette var trist lesing, stakkars gutten din. Utrolig flott at dere hantet inn bestevennen hans så han fikk tilbringe kvelden med noen han er trygg på.
Ble lettet av å se de andre foreldrene og skolen ta dette alvorlig. Håper det går enda bedre nå og at han kanfå glede seg til å start på skolen til høsten igjen.