For dere med barn i alderen tre til fem år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Datteren min på 3,5 klarer ikke uttale "L"
21:40 1.05.2008
Hei!
Datteren min klarer ikke uttale "L". Ellers er hun flink språklig.
Jeg lurer litt på om jeg skal spørre ped leder i barnehagen om hun kan øve med henne, eller er dette normalt og kommer etterhvert.... Jeg er usikker.
Glad for svar.
Anonym
Sv: Datteren min på 3,5 klarer ikke uttale
22:25 1.05.2008
Tror du kan ta det helt med ro. Hun er jo ikke så gammel :) Vår jente er 4,5 og sa til nå nylig s istedefor t, hun sier ikke r + noen andre bokstaver hun blander. Jeg tok dette opp med barnehagen og fikk besjed om at vi skal ta det med ro til hun fyller 5. Om hun da har noen problemer så blir vi henvist til logoped.
Anonym
Sv: Datteren min på 3,5 klarer ikke uttale
07:42 2.05.2008
Det høres helt normalt ut. Vår datter er også 3,5 og øver seg på L. Hun snakker stort sett engelsk, men det er veldig søtt når hun legger stor vekt på de bokstavene hun øver på. K'en er også tema nå. "LLLLooooKKKK!" sier hun og er stolt. Men det er ganske nytt at hun klarer det. Hun pleide å si "Thoot" i stedet for "look".
Hun har en tre år eldre fetter som heller ikke kan si L. Stakkars, han heter William, og han sier Wijjiam.
Jeg har en venninne som er logoped, og i følge henne ligger vår datters uttalefeil godt innenfor normalen.