Her er forumet for deg som har påvist PCOS eller lurer på om du har det. Her kan du gi gode råd til andre eller få noen selv også. PCOS er et område det forskes mye på for tiden og hvor det stadig dukker opp ny informasjon.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sååå lyst på baby.....
13:19 30.04.2008
Jeg trodde ikke det var mulig. Å føle noe så sterkt. Å ønske noe så sterkt.
trallatausa
Sv: Sååå lyst på baby.....
19:56 30.04.2008
Samma her;)
vestlandsjento
22:31 30.04.2008
Har du prøvd lenge?
trallatausa
11:54 1.05.2008
Har prøvd av og på sidan 2003. Men har hatt nokon pausar. No har me prøvd aktivt sidan desember 2006. Har vore nokre tøffe periodar, men no får me hjelp av dei beste:) Skal inseminerast i måro og krysse fingrane for at det klaffer på første forsøk:)
Du då? Prøvd lenge? Får du evt noko hjelp?
vestlandsjento
11:57 8.05.2008
Vi begynte med å tenke at skjer det så skjer det,Vi brukte ikke noe prevensjon.Håpte at det skulle skje, men det gjorde det jo aldri, så begynte vi å virkelig prøve i desember 2007, men det var så vanskelig å finne ut når jeg hadde EL fordi menstruasjonen var så uregelmessig. Som resulterte i et besøk til legen som tok hormonprøver. Idag fikk vi det bekreftet at jeg har pcos og at jeg er infertil. Skal ikke til videre utredning og testing av svømmere før i oktober, grusomt lenge å vente. Håper at fastlegen min kan hjelpe meg å sette litt fart i det.
Søsteren min fikk inseminasjon (har også pcos), det gikk kjempebra, og nå er jeg stolt tante til en to mnd gammel gutt..=) Lykke til så mye, det går sikkert kjempebra !
trallatausa
12:27 8.05.2008
Svarer deg her og eg:) Du må ikkje mista håpet sjølv om gyn er så dum at h*n kaller deg infertil. Det er absolutt mykje hjelp å få! Som sagt: rart at du ikkje får pergo. Eller er det berre min gyn som er veldig "snill"? Eg har aldri fått bekrefta el men han har vore kjempe positiv heile veien:) Testing av svømmere bør ikkje ta så lang tid heller. Fekk henvisning til Porsgrunn og det tok ikkje mange dagane før me fekk sjekka kvaliteten. Svaret fekk me samme dagen i Porsgrunn.
Men kanskje det er pga av at dåke "bare" har prøvd aktivt i eit halv år at dåke må venta? Vore utan prevansjon lenge? Men ser liksom ikkje grunnen til å venta, når du har fått ein diagnose..
Så gøy å høyra om søstra di då:) Er så spent på om dette fungerer:) Har jo høyrt at det ikkje er veldig stor sjangse for at det skal fungere, så den historien gir absolutt håp:) Har ingen magefølelse, så får berre venta tålmodig på å testa neste fredag..
Håpar du klarar å nyta sommaren i ventetida. Det er faktisk mulig at du kan få el av og til, så kem veit? Hørt om fleire som har blitt gravid utan hjelp:)
vestlandsjento
21:30 8.05.2008
Takk for at du sier det. Jeg vet liksom ingenting føler jeg, leser og leser på nettet, men det er ingen utfyllende informasjon. Det var det jeg forstod det som, at det var fordi vi ikke hadde prøvd så lenge, men jeg , og søsteren min sa det også, ser ikke poenget når jeg har fått diagnosen, og legen til og med brukte ordet infertil, som i seg selv sier alt. Jeg har ikke brukt prevansjon på 4 år. Tålte ikke pillen, fikk slik migrene og humørsvingninger av dem alle.
Jeg fikk byttet sykehus, til et med kortere ventetid. Så det hjelper mye på humøret.
selfølgelig vil vi jo fortsette å prøve, men det er så vanskelig når menstruasjonen er så uregelmessig.
Hva går egentlig pergotime ut på, ?
Søsteren min var så sikker på at mensen kom, hun gikk og kjente på murring, og var dritsur, =) så holdt hun ikke ut å vente med testen, og den var positiv! det var herlig..
trallatausa
23:03 8.05.2008
Så bra du fekk bytta sjukehus:) Håpa dåke snart kommer i gong.
Pergotime er eit hormonpreparat som kan stimulera veksten av folikkelar (eggposar) og føra til eggløysning. Fungerer på mange. Men eg måtte ha litt sterkare stimulering og eggløysningssprøyte.
Har litt mensmurringar, men har jo det kvar måned. Men er usikker på om dei brukar å komma så lenge før mens. Krysser fingrane for at det er eit egg som holder på å feste seg godt:)
vestlandsjento
10:03 9.05.2008
tusen takk... =)
Oj! =) ja, håper det er det ! Krysser tær og fingrer for deg...
trallatausa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem