Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Har jeg pseudotvillinger?
01:56 30.04.2008
Det er 24 mnd og 5 dager imellom.
Anonym
Sv: Har jeg pseudotvillinger?
22:41 30.04.2008
nei..
Anonym
20:56 27.05.2008
Er du sikker?
Anonym
12:36 28.05.2008
Ja, det står 24 mnd eller mindre.
24 mnd og 5 dager er MER enn 24 mnd.
Så beklager, det holdt akkurat ikke :-(
Ikke samme anonym som svarte første gangen.
Anonym
12:37 28.05.2008
Altså ... ja, det er sikkert at du IKKE har det.
Anonym
23:02 30.05.2008
Så klart du har det. Hva er forskjellen i det du opplever og det foreldre med barn med 23mnd mellomrom opplever?
Du finner helt sikkert aktuelle problemstillinger her. Jeg har hørt at for at man skal ha "pseudotvillinger" skal det være samme kjønn og under 18 mnd mellom, evt storebror-lillesøster, men det har vel ikke mye å si i denne sammenheng. Her har vel debatten fått navnet etter problemstillingene, ikke på timen mellomrom mellom barna. Man finner sikkert mange definisjoner på PT. Jeg har barn med 24 mnd og 4 dagers mellomrom, og de ER PT. Vi vet jo hva vi lever med, selv om det ikke faller i den nøyaktige def, og må ta hensyn til det under barnas oppvekst.
Anonym
08:53 3.06.2008
Det står rett ovenfor at pseudotvillinger er når det er 24 mnd eller mindre i mellom. Da kan ikke du lage din egen definisjon fordi du føler at du har PT. Da kan jo de med 2 år og 5 mnd eller 3 år i mellom også lage sine egne definisjoner. Det går desverre ikke. Dere har ikke PT dersom det er mer enn 24 mnd mellom. Og da hører dere ikke hjemme på forumet for PT. Skjønner ikke at det må være så vanskelig da...
Anonym
11:35 4.06.2008
Hjelpes, man må da være velkommen her inne selv om man ikke har PT.
Om man er 5 dager "over grensa" så opplever man jo mange av de samme problemstillingene så man kan da ha stor nytte av å være her allikevel (og ha relevante innspill fra egne erfaringer.)
En ting er at man faller utenom definisjonen på hengende håret, men å si at man ikke hører hjemme på dette forumet av den grunn synes jeg er ufint.
Er ingen av de anonyme over her selv, men har ingen problemer med å ønske HI hjertelig velkommen hit!
Selv får jeg 1 år og 5 mnd imellom, og håper å ha stort utbytte av andres erfaringer her inne og om det er fra de med 24 mnd og 5 dager imellom eller de med 10 mnd imellom bryr meg egentlig en viss plass.
Kanskje de ikke blir pseudotvillinger, men veeeeeldig nære er de jo, så syns du skal henge her på forumet jeg. Kall de to tette da, så kan alle disse som syns de 5 stakkarslige dagene er viktige bare ti stille. To tette er det uten tvil, og vi får nok alle våre utfordringer. :)
Jo da, du har pseudotvillinger!!! Herregud, går det an å være så firkanta folkens??? Kanskje babyen gikk på overtid og hvis den ble født 5 dager før ville det vært PT! Og det er akkurat samme barnet som kommer ut. Det får være grenser for hvor kjipe dere er mot stakkars HI. Til HI: klart du har PT!!!!!